Jorik's profile

Pisteur confirmé

• 

9 Messages

samedi 5 janvier 2019 11:37

Orange Radio afgehouden van je dataverbruik?

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/voordelen-en-inbegrepen-diensten/orange-radio-nl

Als ik deze pagina goed begrijp wordt het data volume wat gebruikt wordt door de app Orange Radio niet meegerekend in je verbuik.

Vanmorgen was ik Orange Radio aan het luisteren tijdens het sporten toen ik plots een SMS kreeg met de melding dat al mijn mobiele data opgebruikt is.

Ik heb het nagekeken, er zijn geen andere apps die plots veel data hebben gebruikt.

Moet ik nog ergens een instelling aanpassen zodat dit verbruik niet wordt meegerekend, of is dit een bug in de app?

Kan iemand dit testen voor mij?

Solution acceptée

Sage

• 

11K Messages

il y a 6 ans

@Jorik de pagina die u laat zien geeft aan dat er GRATIS gebruik kan worden gemaakt van orange radio. Onderin de pagina staat duidelijk GOED OM TE WETEN :

Goed om weten!

Het surfvolume gekoppeld aan het gebruik van Orange Radio wordt afgehouden van je abonnement.

Gemiddeld verbruik je elke maand ongeveer 350 MB voor Orange Radio (gemiddeld verbruik)

Dus de app is gratis maar het surfvolume is niet gratis . 

Guerisseur confirmé

• 

363 Messages

il y a 6 ans

@Jorik  het dataverbruik is afhankelijk van de bitrate van de radio stream, in veel gevallen is dit 128Kbps MP3 wat +- 56MB/uur verbruikt.

Wil je minder dataverbruik dan kan je nagaan of de zender een andere stream met een lagere bitrate heeft (bijv. 64 Kbps AAC), ik weet niet of dit met de Orange Radio app mogelijk is.
Met de TuneIn app kan je een andere stream kiezen, via "..." -> choose stream

Employé Orange

• 

198 Messages

@Jerre goede tip - dit kan bij de instellingen van de Orange Radio app ook aangepast worden (staat standaard op automatisch).

Guerisseur confirmé

• 

363 Messages

@TomN  Ik heb de Orange Radio app even geïnstalleerd, deze ondersteunt geen AAC en in de settings (niet per zender) kan je enkel kiezen tussen hoogste en laagste kwaliteit (of automatische keuze tussen deze twee opties).

Als er een 128Kbps MP3 stream en een 64Kbps AAC stream beschikbaar is verbruik je dus dubbel zoveel data.

Chef pisteur

• 

94 Messages

Ik had ook een vraag moest ik binnenkort klant worden als Eclips TV er bij komt want heb al lang spijt met naar proximus te gaan. Van gisteren kan ik nog maar enkel naar één zender zien en bereiken kan je ze niet met de telefoon. Want dat is een futoristis gedoe, en na een half uur sta je nog steeds op het zelfde number  waar je in het begin stond. Maar wat ik wou vragen bij telenet had ik internet 200 en kon daar dus vlotjes downloaden zonder meer te betalen. Weet niet hoe het bij jullie zit? Maar ik ben van plan eens die zender er is over te stappen en IP TV te nemen. Maar omdat ik dit lees is het dan wel de moeite te komen want je moet weten met IP TV zit je direct aan 200 300 gb.Want er zit die voetbal in al die zenders en films en nog veel meer.

Sage

• 

11K Messages

@a148146 standaard krijgt u een download van 100 MBPS. Met een kleine bij betaling kan u 200 Mbps nemen , heb dat zelf ook gedaan. Afhankelijk van waar u woont is het 10 of 15 euro per maand extra. Maar de prijs die ik betaal met de extra boost erbij komt niet aan de prijs die telenet vraagt dus hier is men nog altijd koper af. Ik verbruik zelf ook maandelijks 400 GB veel streaming netflix en Prime dus hier gaat er aardig wat door. Wel natuurlijk heeft men een fair use policy van 750 GB per maand. 

Guerisseur confirmé

• 

363 Messages

Hallo @a148146

Eclips TV zit momenteel enkel in het aanbod van Telenet (tussen 08:00 en 20:00 op kanaal 40) en Proximus (24/24 op kanaal 109).
Geen idee of Orange deze zender in het aanbod gaat opnemen maar er komen wel regenmatig zenders bij.

Bij proximus (VDSL via de telefoonlijn) is de internet snelheid maximum 100/15Mbps maar daarvoor moet je vlakbij de witte kast in de straat wonen.
Proximus TV (IPTV) gaat via de router maar telt niet mee in je datavolume, kijk je TV gaat de internet snelheid wel omlaag.

Met Orange zit je op het Telenet netwerk via de kabel met 100/10Mbps ofwel 200/20Mbps internet met de boost optie.
De limiet is 750GB/maand zoals bij de Telenet en Proximus "ongelimiteerde" abonnementen.
Ik ben heel tevreden van Orange TV, de bediening is zeer gebruiksvriendelijk.
Geniaal bij Orange, de afstandsbediening heeft een aparte power knop voor decoder en TV, geen geknoei met de TV Mode (Proximus) en Mode (Telenet) knop.

Loading...