Pisteur confirmé
•
9 Messages
Orange Radio afgehouden van je dataverbruik?
https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/voordelen-en-inbegrepen-diensten/orange-radio-nl
Als ik deze pagina goed begrijp wordt het data volume wat gebruikt wordt door de app Orange Radio niet meegerekend in je verbuik.
Vanmorgen was ik Orange Radio aan het luisteren tijdens het sporten toen ik plots een SMS kreeg met de melding dat al mijn mobiele data opgebruikt is.
Ik heb het nagekeken, er zijn geen andere apps die plots veel data hebben gebruikt.
Moet ik nog ergens een instelling aanpassen zodat dit verbruik niet wordt meegerekend, of is dit een bug in de app?
Kan iemand dit testen voor mij?
Solution acceptée
patrick2
Sage
•
11K Messages
il y a 6 ans
@Jorik de pagina die u laat zien geeft aan dat er GRATIS gebruik kan worden gemaakt van orange radio. Onderin de pagina staat duidelijk GOED OM TE WETEN :
Goed om weten!
Het surfvolume gekoppeld aan het gebruik van Orange Radio wordt afgehouden van je abonnement.
Gemiddeld verbruik je elke maand ongeveer 350 MB voor Orange Radio (gemiddeld verbruik)
Dus de app is gratis maar het surfvolume is niet gratis .
0
Jerre
Guerisseur confirmé
•
363 Messages
il y a 6 ans
@Jorik het dataverbruik is afhankelijk van de bitrate van de radio stream, in veel gevallen is dit 128Kbps MP3 wat +- 56MB/uur verbruikt.
Wil je minder dataverbruik dan kan je nagaan of de zender een andere stream met een lagere bitrate heeft (bijv. 64 Kbps AAC), ik weet niet of dit met de Orange Radio app mogelijk is.
Met de TuneIn app kan je een andere stream kiezen, via "..." -> choose stream
15