annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zakelijk of particulier account?

Topic gestart op: 05-08-22 17h17

Antwoorden: 5 antwoorden

ingevalgaeren
Rekruut scout

Zakelijk of particulier account?

Beste lezer,

 

Hoe kom ik te weten of ik een zakelijk of een particulier account heb bij Orange?

Ik vind dit namelijk nergens terug in mijn klantenzone, app of factuur.

 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten.

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Gregory
Wijze
Wijze

@ingevalgaeren 

Als je btw nummer op de factuur staat (links boven, boven contact) heb je een zakelijke account.

Niet alle zakelijke accounts hebben een btw nummer - vb niet btw plichtigen zoals verzekeringen, dokters, ...

In dat geval moet je links boven verder naar onder kijken bij Contact.

Als het Gsm nummer orange 5000  is ben je particulier.  Als het wat anders is (vb 5432) ben je zakelijk.

 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Bij Orange heb je 3 soorten accounts: "residentieel", "residentieel SOHO" (zelfstandige tot 10 sims), B2B (business).

Als er een BTW-nr op je factuur staat, dan heb je sowieso een zakelijk account. Kun je geen facturen inzien? Bel naar 5432 en krijg je de klantendienst aan de lijn; dan heb je een zakelijk account.

Wil je weten of je een SOHO klant bent of B2B:
B2B klanten hebben "Shape" abonnementen, SOHO klanten hebben "Go" abonnementen.


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ingevalgaeren 

Je weet toch of je ooit een BTW nummer hebt door gegeven bij Orange ? Dat zou je het beste zelf moeten weten of je een zelfstandige bent of iets en dat je daar je abonnement op hebt ingeschreven ? 

Ik heb bijvoorbeeld geen firma dus ben geen zelfstandige of iets en ik ben dus een particulieren klant. Maar je kan je vraag het beste eens stellen aan de facturatie dienst die kunnen dat nakijken voor je. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Gregory
Wijze
Wijze

Het is niet omdat je geen firma hebt dat je geen zelfstandige bent @patrick2 

Iemand die een firma heeft,  heeft meestal een mandaat als bestuurder/zaakvoerder.  Dit is een zelfstandige ( wat de personenbelasting bedrijfsleiders noemen - apart vak in deel 2 van de aangifte)

In deel 2 heb je ook nog vakken voor de Winsten en ook voor de Baten.  Dit zijn wat men eenmanszaken noemt.  Ook zelfstandigen maar zonder vennootschap  vb loodgieter, timmerman, dokter, tandarts, electricien, metser.  Deze personen werken niet in dienstverband ( = geen werkgever).  Afhankelijk van hetgeen je doet heb je al dan niet een btw - nummer.  In alle geval heb je dan een ondernemingsnummer

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen