annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen internet of tv

Topic gestart op: 01-11-23 20h53

Antwoorden: 5 antwoorden

Berley
Gewaardeerd verkenner

Geen internet of tv

OPGELOST

hallo

wij zijn net klant geworden.  Een eerste technieker kwam op 24/10 langs voor de installatie, een 2de op 26/10 en een 3de op 30/10.  Er werd ons iets gezegd van een ip adres, maar eerlijk we snappen daar niets van.
We hebben al super veel gebeld, let op de mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam, maar we worden het nu wel een beetje beu… we kunnen enkel tv kijken via mobiele data en een airbox die we kregen, maar dit is allesbehalve.  Het is vakantie en de kids kunnen enkel via mobiele data naar tv kijken of op hun PlayStation spelen, wat soms niet goed werkt.
Iemand dit ook meegemaakt en weet wat het probleem was? Of misschien raad weet?

dank je wel.

groetjes

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Berley
Gewaardeerd verkenner

Hallo

vrijdag is er opnieuw een technieker gekomen.  Die plaatste een nieuwe modem en problem solved… 11 dagen stress en bellen en mailen en zo’n simpele oplossing… maar bon het werd opgelost! We hebben terug wifi en we kunnen tv kijken! ☺️

bedankt om te antwoorden !🙏🏻

groetjes 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Berley
Gewaardeerd verkenner

Hallo

vrijdag is er opnieuw een technieker gekomen.  Die plaatste een nieuwe modem en problem solved… 11 dagen stress en bellen en mailen en zo’n simpele oplossing… maar bon het werd opgelost! We hebben terug wifi en we kunnen tv kijken! ☺️

bedankt om te antwoorden !🙏🏻

groetjes 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat de modem geen IP adres krijgt, @Berley Daarom hebben ze je een AirBox gegeven om te depanneren.

Is een technische kwestie waarin we je hier - al klant - niet kunnen helpen

Enige wat je kan doen is wachten tot het opgelost raakt

Good luck

Berley
Gewaardeerd verkenner

Hallo

 

ja idd, wachten… nu heb ik terug gebeld, ip zou inorde zijn, telenet ziet ook geen probleem, maar werkt nog steeds niet… ze gaan nogmaals een technieker sturen.  Nr 4 ondertussen..  

niemand die dit ook meemaakte en weet wat het probleem is?

groetjes

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

 

Als je IP in orde is, @Berley kun je de stekker van de modem even uit trekken, minuut wachten en stekker terug in.

De modem zal terug opstarten - kan wel een paar minuten duren - self tests doen en daarna een IP adres aanvragen.  Misschien lukt het, misschien ook niet.

>niemand die dit ook meemaakte en weet wat het probleem is

we kunnen alleen maar gissen.  Zelfs als we wisten wat het is, kunnen we er niks aan doen

Eer een modem een IP krijgt moet het serial nummer van de modem bekend/geactiveerd zijn bij Orange. Kan ook zijn dat het probleem daar ligt

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen