Profil de Rob

Pisteur confirmé

• 

10  messages

mercredi 21 février 2018 19:13

Verliezen van e-mailadres is de grootste oorzaak dat mensen niet veranderen van provider

Orange is goedkoper dan Telenet maar het verliezen van men Telenet e-mailadres bij overstap zet mij met de rug tegen de muur.

Ik heb echt geen zin al die mails over te zetten naar bv. een gmail adres of iets dergelijks.

Ook over de CI+ module ben ik tevreden en zie een decoder niet zitten.

Pisteur expérimenté

• 

27  messages

il y a 7 ans

Denk dat het grootste obstakel is dat men niet de moeite wil nemen om emails over te zetten en/of dat de technische kennis ontbreekt om dit te doen.

Alternatief is het goedkoopste abonnement bij Telenet nemen en alsnog overstappen. Maar 20-30 euro per maand betalen voor een emailadres is vrij veel...

Chef pisteur

• 

94  messages

Maar die 20-30 euro zijn wel enkel niet voor dat email abonnement. Surfen en downloaden doe je daar op een maand niet mee.

Pisteur vétéran

• 

43  messages

il y a 7 ans

Opzich vind ik persoonlijk dat de overgang hiervan best nog wel meevalt. Bij Telenet behoud je 18 maanden na opzeg de toegang tot je mailadres, dus tijd genoeg om iedereen in te lichten en een automatisch antwoord in te stellen met de vermelding van je nieuwe mailadres.

Het is zoizo al handiger om een provider onafhankelijk mailadres te hebben (zoals Gmail, Outlook,...) om problemen zoals deze te voorkomen. Als je dan wil veranderen van provider, zit het mailadres al niet in de weg. En als je echt op veilig wil spelen kan je nog altijd een eigen domeinnaam registreren en gebruiken voor je mails. Is een pak professioneler, en je hebt alles zelf in de hand.

Op gebeid van het overzetten van je mails, kan je altijd een back-up maken van je PST file in je MS Outlook (indien je dat gebruikt uiteraard).

Apprenti éclaireur

• 

2  messages

het is niet alleen bij Telenet 18 maanden tijd om over te zetten, ook bij andere providers. dit is namelijk wettelijk verplicht!!

Chef pisteur

• 

76  messages

Dat is DE reden waarom ik nooit de aangeboden email van een provider gebruik.

Al jaren tevreden gmail gebruiker.

Pisteur confirmé

• 

11  messages

Inderdaad, beter zou ik het niet kunnen zeggen! Bovendien is het misschien eens het moment om de e-mails uit te mesten, want hoeveel ervan heb je echt nog nodig? Facturen kun je b.v. downloaden, in de Cloud zetten en de mail wissen. Het is mijn ervaring dat gratis diensten zoals Outlook Express of Gmail stukken beter werken én veiliger zijn dan b.v. mijn vroegere Skynet, dat bovendien geen pushmail ondersteunt. En denk eraan: als je computer eens echt fundamenteel in de soep draait ben je je mail waarschijnlijk ook kwijt, tenzij je een backup hebt gemaakt. Dus...

Pisteur confirmé

• 

10  messages

De webmail bij telenet ben je nooit kwijt als je PC in de soup draait, in de veiligheid van gmail en consoorten heb ik ook geen vertrouwen, toch niet meer dan via webmail.

Pisteur expérimenté

• 

18  messages

Beste Rob,

Ik durf met het hand op het hart gerust stellen dat het qua veiligheid bij Gmail en Outlook stukken beter is dan de meeste mensen wel denken. 

Als je Outlook installeert (of een gratis variant zoals Firebird of IncrediMail) en daarop al je mail van Telenet binnenhaalt, mag je gerust dat mailadres opgeven en een Hotmail/Gmail instellen en kan je gewoon verderwerken (weliswaar met je nieuwe mailadres). De binnengehaalde mails in dat mailprogramma blijven bestaan zolang jij ze niet zelf verwijderd. Zo is het ook gemakkelijk om backups te maken en hoef je je om veiligheid weinig zorgen te maken want je beheerd ze dan uiteindelijk zelf. 

Mvg

Tom

4.4K  messages

il y a 7 ans

Het is makkelijk om alles over te zetten, en eenmaal je dat gedaan hebt ben je niet meer gebonden aan een Internet provider voor je e-mails.

Veel geklaag hierover, maar het effectief eens doen om nadien op 't gemak te zijn is voor velen teveel van het goede. Indien het niet lukt kan je altijd aan een ITer of handige familielid vragen om dit te doen...

Pisteur expérimenté

• 

11  messages

il y a 7 ans

Ik ben ongeveer 12 tal maanden geleden volledig overgeschakeld van Telenet naar Orange en heb er totaal geen spijt van, integendeel Smiley heureux! Maar zoals Rob inderdaad zegt is dit één van de minpunt(jes) van Orange dat ze geen enkele mail-optie meegeven.

Zelf heb e-mail adressen gekoppeld aan een domeinnaam, totaal afhankelijk van de provider, dus had ik enkel een uitgaande mail-server nodig. Mails ontvangen is geen probleem maar indien je mails wil verzenden kan dit dus niet via Orange ( jammer dat Orange dit niet uitdrukkelijk meegeeft bij de overschakeling of verhuis ), wat wel ging bij Telenet, maar dit kan dan natuurlijk wel opgelost worden via een hosting platform. Externe e-mail hosting kan al vanaf € 0,80 per maand en per mailbox, dus dan nog spaar je een flink stuk uit.

Pisteur vétéran

• 

43  messages

pirre006 schreef:

Mails ontvangen is geen probleem maar indien je mails wil verzenden kan dit dus niet via Orange ( jammer dat Orange dit niet uitdrukkelijk meegeeft bij de overschakeling of verhuis ), wat wel ging bij Telenet, maar dit kan dan natuurlijk wel opgelost worden via een hosting platform.

Normaal heb je na opzeg ook nog wel volledige toegang via je Telenet webmail, waar je dan ook nog mails kan verzenden (tot de 18 maanden uiteraard).

Ook heb ik eens gehoord dat als je uw server instellingen veranderd naar IMAP i.p.v. POP3 je ook nog mails ken versturen met je Telenet mailadres na opzeg. 

Pisteur expérimenté

• 

11  messages

Inderdaad Manu,

alleen, ik werk met een archief ( lokaal op twee verschilende toestellen en op twee verschillende plaatsen ) en het email account van Telenet heb ik weinig of niet gebruikt maar wel de specs van hun uitgaande server wat natuurlijk Orange niet kan geven en dat is natuurlijk geen ramp maar wel jammer :-).

Éclaireur novice

• 

1  message(s)

il y a 7 ans

wat een onzin als je een betere provider krijgt met stabiel 100mbps internet en goede tv met de lijn van telenet ! goedkoper en geen verborgen gebreken in contract zoals vervroegd opzeggen en dan 1000 euro betalen en dat is TELENET.

lekker met je CI module van telenet alle zenders blijven bekijken dat is wel cool !

email forwarden kun je ook toepassen naar je orange mail en dat is telenet verplicht om te doen 3 tot 6 maanden lang dus kun je in die tijd jouw contacten rustig migreren dank u !

trouwens iedereen gebruikt een outlook extensie outlook.com en dat is een gratis proffesioneel e mail adres !

Pisteur confirmé

• 

4  messages

il y a 7 ans

Het verliezen van ons e-mail adres is idd ook de reden waarom wij nog niet zijn overgestapt naar orange, wij gebruiken reeds meer dan 15 jaar ons Telenet e-mail adres, weet je wel op hoeveel websites, forums, webwinkels, enz wij geregistreerd zijn met die adressen ? 

Ik vindt dat je je e-mail adres zou moeten kunnen meenemen, zoals dat met GSM nummers zo is.... waarom kan dat niet, we leven in 2018 hè man 😔

Pisteur vétéran

• 

43  messages

Je kan dit niet meenemen omdat het domeinnaam "telenet.be" (als in @telenet.be) uiteraard eigendom is van Telenet zelf. Het zou raar zijn dat je uw uw mailadres, op het domeinnaam van Telenet, kunt meenemen zonder je iets betaald aan Telenet.

Nu of Telenet dan geen abonnement naar buiten gooit voor enkel maildiensten, is een andere zaak uiteraard. Het zou zeer handig zijn moest Telenet een aparte dienst aanbieden voor enkel het gebruik van het mailadres (en dit dan voor enkele euro's per jaar bijvoorbeeld). Maar dit gaat telenet niet meteen doen, want dan zal Telenet heel wat klanten kwijtspelen als provider.

Pisteur confirmé

• 

4  messages

Tja , vroeger behoorden de telefoonnummers die begonnen met 0478 ook toe aan Proximus en die met 0495 aan Mobistar . Het is pas als het door de regering wordt opgelegd dat zoiets kan worden vrijgegeven zeker ...misschien moet men daar eens werk van maken als men wil dat de consument vrij kan kiezen ...

Pisteur vétéran

• 

43  messages

Ik snap je punt volledig. Maar ik vrees dat het hier toch net iets anders ga liggen dan met de nummers van vroeger. Ikzelf heb bijvoorbeeld een 40-tal domeinnamen in mijn bezit. Het zou zeer bizar zijn moest de overheid beslissen dat ook andere mensen mailadressen mogen gebruiken van mijn domeinnamen, en zo als het ware in naam van mijn bedrijven mails mogen versturen.

Maar ik snap uw standpunt zeker en vast wel hoor. In sommige gevallen is het inderdaad moeilijk om uw mailadres achter te laten omdat deze overal gekend is bij uw contacten. Langs de andere kant is het soms wel eens goed om met een schone lei te beginnen en een nieuw mailadres te gebruiken, zodat de spam ook weg is dan. En dan is de gratis 18 maanden opzegperiode van Telenet (of Proximus) wel handig om uw contacten op de hoogte te brengen en een eventueel automatisch antwoord in te stellen.

Pisteur confirmé

• 

10  messages

Klopt zou zoals bij tel nr moeten zijn, dat kan je ook behouden.

Sage

• 

7.2K  messages

20 jaar geleden was er al een oplossing voor dit probleem: het advalvas mail adres. (eigenlijk feitelijk niets anders dan een forwarder. Het was geen echte mailbox als dusdanig).

Je schreef u in bij advalvas en kreeg aldus een gratis mail adres advalvas.be

Dat mail adres gebruik je dan voor al uw correspendondentie. Achterliggend zit echter om het even welk mail adres van om het even welke provider. Op de beheerspagina van advalvas kon je dan naar believen dat achterliggend adres wijzigen in iets anders. Voor al uw correspondenten bleef uw advalvas adres echter ongewijzigd.

Pisteur confirmé

• 

3  messages

il y a 5 ans

Zoals men al zei geen provider mail adres aannemen. K vind het wel jammer dat de overheid niets voorziet zodat je je mail adres kan behouden. Mss met tijd krijgt iedereen een officieel mail adres zoals een gewoon post adres. 

Loading...