Pisteur confirmé
•
10 messages
Verliezen van e-mailadres is de grootste oorzaak dat mensen niet veranderen van provider
Orange is goedkoper dan Telenet maar het verliezen van men Telenet e-mailadres bij overstap zet mij met de rug tegen de muur.
Ik heb echt geen zin al die mails over te zetten naar bv. een gmail adres of iets dergelijks.
Ook over de CI+ module ben ik tevreden en zie een decoder niet zitten.
00
Pisteur expérimenté
•
27 messages
il y a 7 ans
Denk dat het grootste obstakel is dat men niet de moeite wil nemen om emails over te zetten en/of dat de technische kennis ontbreekt om dit te doen.
Alternatief is het goedkoopste abonnement bij Telenet nemen en alsnog overstappen. Maar 20-30 euro per maand betalen voor een emailadres is vrij veel...
1
Manu
Pisteur vétéran
•
43 messages
il y a 7 ans
Opzich vind ik persoonlijk dat de overgang hiervan best nog wel meevalt. Bij Telenet behoud je 18 maanden na opzeg de toegang tot je mailadres, dus tijd genoeg om iedereen in te lichten en een automatisch antwoord in te stellen met de vermelding van je nieuwe mailadres.
Het is zoizo al handiger om een provider onafhankelijk mailadres te hebben (zoals Gmail, Outlook,...) om problemen zoals deze te voorkomen. Als je dan wil veranderen van provider, zit het mailadres al niet in de weg. En als je echt op veilig wil spelen kan je nog altijd een eigen domeinnaam registreren en gebruiken voor je mails. Is een pak professioneler, en je hebt alles zelf in de hand.
Op gebeid van het overzetten van je mails, kan je altijd een back-up maken van je PST file in je MS Outlook (indien je dat gebruikt uiteraard).
5
Anonymous User
4.4K messages
il y a 7 ans
Het is makkelijk om alles over te zetten, en eenmaal je dat gedaan hebt ben je niet meer gebonden aan een Internet provider voor je e-mails.
Veel geklaag hierover, maar het effectief eens doen om nadien op 't gemak te zijn is voor velen teveel van het goede. Indien het niet lukt kan je altijd aan een ITer of handige familielid vragen om dit te doen...
0
0
pirre006
Pisteur expérimenté
•
11 messages
il y a 7 ans
Ik ben ongeveer 12 tal maanden geleden volledig overgeschakeld van Telenet naar Orange en heb er totaal geen spijt van, integendeel
! Maar zoals Rob inderdaad zegt is dit één van de minpunt(jes) van Orange dat ze geen enkele mail-optie meegeven.
Zelf heb e-mail adressen gekoppeld aan een domeinnaam, totaal afhankelijk van de provider, dus had ik enkel een uitgaande mail-server nodig. Mails ontvangen is geen probleem maar indien je mails wil verzenden kan dit dus niet via Orange ( jammer dat Orange dit niet uitdrukkelijk meegeeft bij de overschakeling of verhuis ), wat wel ging bij Telenet, maar dit kan dan natuurlijk wel opgelost worden via een hosting platform. Externe e-mail hosting kan al vanaf € 0,80 per maand en per mailbox, dus dan nog spaar je een flink stuk uit.
2
0
martino9
Éclaireur novice
•
1 message(s)
il y a 7 ans
wat een onzin als je een betere provider krijgt met stabiel 100mbps internet en goede tv met de lijn van telenet ! goedkoper en geen verborgen gebreken in contract zoals vervroegd opzeggen en dan 1000 euro betalen en dat is TELENET.
lekker met je CI module van telenet alle zenders blijven bekijken dat is wel cool !
email forwarden kun je ook toepassen naar je orange mail en dat is telenet verplicht om te doen 3 tot 6 maanden lang dus kun je in die tijd jouw contacten rustig migreren dank u !
trouwens iedereen gebruikt een outlook extensie outlook.com en dat is een gratis proffesioneel e mail adres !
0
0
Super_wizard
Pisteur confirmé
•
4 messages
il y a 7 ans
Het verliezen van ons e-mail adres is idd ook de reden waarom wij nog niet zijn overgestapt naar orange, wij gebruiken reeds meer dan 15 jaar ons Telenet e-mail adres, weet je wel op hoeveel websites, forums, webwinkels, enz wij geregistreerd zijn met die adressen ?
Ik vindt dat je je e-mail adres zou moeten kunnen meenemen, zoals dat met GSM nummers zo is.... waarom kan dat niet, we leven in 2018 hè man 😔
5
0
Gwendo
Pisteur confirmé
•
3 messages
il y a 5 ans
Zoals men al zei geen provider mail adres aannemen. K vind het wel jammer dat de overheid niets voorziet zodat je je mail adres kan behouden. Mss met tijd krijgt iedereen een officieel mail adres zoals een gewoon post adres.
0
0