annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Buiten bundel

Topic gestart op: 19-11-23 07h16

Antwoorden: 6 antwoorden

Astrid1
Gewaardeerd verkenner

Buiten bundel

De app zegt dat ik 600€ buiten mijn bundel ben maar alles staat gelimiteerd op 0€. Ik zit in het buitenland en gebeurd nu al vaker dat ik zogenaamd buiten mijn bundel ga. 

Labels (1)
6 ANTWOORDEN 6
Skyrim
Ervaren verkenner

Goedemorgen Astrid
Hopelijk is het weer in Italië beter dan hier in West Vlaanderen 🙂

Omdat u over een bundel spreekt ga ik er van uit dat u een abonnement heeft. U geeft aan niet boven uw bundel te zitten maar dat de app wel aangeeft dat u er boven zit. Gaf de klantenservice ook aan dat u niet boven uw bundel zit? Dat is namelijk een belangrijk detail die ik in uw text niet kan terug lezen.

U kunt uw dataverbruik enigszins controleren door in uw telefoon op settings te klikken en vervolgens op 'Netwerk & Internet' te klikken afhankelijk van de telefoon kan dit ook 'Connecties' heten. Hier ziet u dan afhankelijk van de telefoon een knop Dataverbruik of u ziet een signaal sterkte icoon gevolgd door Orange.

Wanneer u op een van deze klikt zie u het door uw telefoon geschatte dataverbruik, deze kan afwijken van het daadwerkelijke verbruik maar zou u een indicatie kunnen geven waar ongeveer u met uw verbruik in de bundel zit.

Controleer uw contract, hierin staat doorgaans vermeld hoeveel data u in het buitenland mag gebruiken. De bundel die u heeft in België zou kunnen afwijken van de bundel die u krijgt wanneer u in een ander EU land verblijft. Daarnaast kan ook de verblijfsduur van invloed zijn.

Nu ben ik niet bekend met uw contract maar om u een voorbeeld te geven, bij KPN (Nederlandse leverancier) heb ik onbeperkt internet in mijn bundel bij verblijf in NL maar is deze gelimiteerd tot 50 GB per maand bij verblijf in een ander EU land. 

Mocht u het zekeren voor het onzekere willen nemen dan kunt u uw mobiele data uitzetten en een lokale prepaid simkaart kopen. Zo heeft TIM bijvoorbeeld een simkaart waar u voor 20 euro 40 GB data krijgt.

Hopelijk heeft u iets aan deze informatie. Ik wens u nog een fijn verblijf in Italië

Astrid1
Gewaardeerd verkenner

Bedankt 

wij hebben ook een lokale simkaart van tim inderdaad. Het abb heeft 4gb in belgie en in het buitenland. En de mobiele data staat uit. Ondertussen is die buitenbundel prijs gezakt naar 24€ …

0 pluimen
Skyrim
Ervaren verkenner

Dat is fijn om te horen. Ik kan mij voorstellen dat een verlaging van 600 naar 24 een hoop stres wegneemt. Indien de mobiele data uit staat zou ik mij voor de rest geen zorgen maken. Geniet van uw verblijf in Italië 🙂 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Astrid1 een goedemorgen,

dat is veel geld!

Ga hier eens lezen,

dan kan je zelf zien wat er scheelt ik weet niet waar je zit hé.

Klik op de blauwe hier.

Succes.

 

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen