annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Factuur roaming

Topic gestart op: 14-11-23 10h44

Antwoorden: 2 antwoorden

Pattyn
Aspirant scout

Factuur roaming

Ik was op reis in Thailand de voorbije weken. Na het landen van het vliegtuig zette ik de vliegtuigmodus af en is mijn gsm meteen in roaming stand gegaan waardoor ik verschillende pop-ups en meldingen kreeg goed voor een 4-tal MB. Meteen ook melding van Orange dat dit verbruik buiten de bundel is ter waarde van ruim 55€.. Lijkt mij een absurd hoog bedrag om te betalen voor enkele meldingen en pop-ups want verder heb ik geen apps en dergelijke opengedaan en roaming ook meteen terug afgezet.

Kan ik hiervoor in betwisting gaan? Welke stappen moet ik hiervoor ondernemen?

Alvast bedankt!

Labels (2)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@Pattyn 

Je kan het proberen te betwisten maar een succes zal het niet zijn. Je ziet in het antwoord van @Gregory een link staan en als je dat opent zie je de lijst in welke zones een bepaald land zich bevindt. In dat geval heeft je gsm dus verbinding gehad met het mobiel netwerk. En eens die verbinding is geweest en ook al zijn dat meldingen dan heb je dus roaming kosten op je factuur.

Beste is buiten europa gewoon een lokaal wifi netwerk te hebben of eventueel een E-sim lokaal aan te schaffen. Dan kun je dit soort kosten vermijden.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Gregory
Wijze
Wijze

Zoals je hier kunt zien ligt Thailand in zone 2.  Daar is de mobiele data 12 EUR/MB.  Klopt ongeveer met wat je schrijft.

Ik zou het niet betwisten - je hebt ze verbruikt in zone 2, en de tarieven voor deze bestaan, maar je kunt altijd eens proberen naar de 5000 te bellen

Leden met de meeste pluimen