annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Giga Fiber

Topic gestart op: 08-02-24 16h11

Antwoorden: 8 antwoorden

ronyp
Gewaardeerd verkenner

Giga Fiber

OPGELOST

goede middag,

wij zijn nieuwe klant internet en tv bij orange sinds begin januari.

wij hebben gekozen voor deze bundel om rusteloos te kunnen surfen en tv kijken terwijl dat de kinderen aan het gamen zijn of streamen.

nu vroeg ik mij even af, na verschillende metingen komen wij aan max 420 Mb download en 39Mb upload dit komt dichter in de buurt van een zen fiber bundel.

is dit normaal? bij ons in straat hebben ze 2 jaar geleden volledige nieuwe kabels geplaatst dit is ook bevestigd geweest door de technieker die thuis alles kwam instaleren.

maar deze nieuwe kabels zijn wel aangesloten aan een bestaande kabel in ons huis die er al lag toen wij dit huis kochten 12 jaar geleden, speelt dit en rol?

mijn vraag is, zouden wij betere ontvangst krijgen als wij ook binnenshuis deze kabel zouden laten vervangen? en als dit het geval is, is dit iets dat orange ook doet? of kan ik beter gewoon van bundel veranderen en naar zen fiber overschakelen aangezien dat deze bundel 500 Mb download en 50 Mb upload beloofd wat wij nu wel hebben en waarvoor wij dan nu te veel voor betalen.

mvg

Paridaens

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Dat is een NIU (coax signaal versterker  van Telenet)  Waarvoor dient dit kaske van Telenet? Meer info in reacties. : r/belgium (reddit.com)

De mijne (ook door Telenet geinstalleerd) heeft 1 ingang zwarte kabel die van buiten komt, links van CM en niet in beeld) en 5 uitgangen waarvan 1 naar de modem.  De modem zet het coax signaal om naar ethernet.  Aan de andere 4 uitgangen kun je TV of decoders aansluiten

Zo ziet de mijne er uit (met deksel af) De linkse (CM) gaat naar de modem (alles staat in de garage)

IMG_2076.jpg

Aan de zwarte (binnenkomende) zal het niet liggen

Alle kabels binnen zijn je verantwoordelijkheid

Kunt eens een technieker van Orange vragen - misschien een andere NIU.  Interventie zal je waarschijnljk 59 EUR kosten

Om te testen alle ethernet kabels uittrekken aan de modem en er 1 rechtstreeks van 1 van de 4 ports naar je pc laten gaan. En probeer even twee ports en evt ook een andere ethernet kabel nu je toch bezig bent

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Gregory
Wijze
Wijze

Dat is een NIU (coax signaal versterker  van Telenet)  Waarvoor dient dit kaske van Telenet? Meer info in reacties. : r/belgium (reddit.com)

De mijne (ook door Telenet geinstalleerd) heeft 1 ingang zwarte kabel die van buiten komt, links van CM en niet in beeld) en 5 uitgangen waarvan 1 naar de modem.  De modem zet het coax signaal om naar ethernet.  Aan de andere 4 uitgangen kun je TV of decoders aansluiten

Zo ziet de mijne er uit (met deksel af) De linkse (CM) gaat naar de modem (alles staat in de garage)

IMG_2076.jpg

Aan de zwarte (binnenkomende) zal het niet liggen

Alle kabels binnen zijn je verantwoordelijkheid

Kunt eens een technieker van Orange vragen - misschien een andere NIU.  Interventie zal je waarschijnljk 59 EUR kosten

Om te testen alle ethernet kabels uittrekken aan de modem en er 1 rechtstreeks van 1 van de 4 ports naar je pc laten gaan. En probeer even twee ports en evt ook een andere ethernet kabel nu je toch bezig bent

Tenma
Ervaren verkenner

Dank u 

0 pluimen
ronyp
Gewaardeerd verkenner

Top, bedankt voor deze info.

ik heb inderdaad alles verweiderd en getest met een laptop en een eternet kabel cat 6 en ik kreeg 892Mb.

daar kan ik absoluut niet klagen 🙂 en via wifi 792 Mb op mijn gsm ook heel proper.

nadien heb ik de test uitgevoer met de kabel die van mijn orange box naar min TP-Link Deco X50 gaat en deze kabel nochtans nieuw geeft minder debiet 488Mb deze heb ik dus vervangen en tot nu toe opgelost.

bedankt iedereen voor jullie hulp.

Gregory
Wijze
Wijze

Excellent, @ronyp 

Zo zie je maar dat het soms in een klein hoekje zit

Leden met de meeste pluimen