Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 23-09-20 16h55
Antwoorden: 20 antwoorden
Sinds 4 september loopt een nieuwe facturatieperiode. Na enkele dagen merkte ik op dat er kosten buiten abonnement bijkwamen, ondertussen opgelopen tot 44,64 euro terwijl er nog steeds surfvolume overblijft (actueel nog 665 mb). Ik nam hiervoor contact twee weken geleden met Orange via messenger. Na regelmatig aandringen moet ik blijkbaar vandaag gelukkig zijn wan de 'achterliggende dienst' heeft ontdekt dat er 19 gb in plaats van 15 gb is gebruikt....Kan dus helemaal de verklaring niet zijn, want de kosten begonnen onmiddellijk bij start nieuwe facturatieperiode te lopen en de status op vandaag via my Orange is nog 665 mb van de 15 gb over cf. foto. Ik heb gemerkt in de discussies dat dit geen nieuw fenomeen is en dat er reeds meer dan eens dergelijke klachten waren bij andere gebruikers. Wie kan hierbij helpen?
Beste,
ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb mijn tarief verminderd, een week later zie ik dat mijn buiten bundel oploopt. Ik heb direct gebeld naar orange om betalende diensten en multimedia aankopen te laten blokkeren. Want naar mijn weten heb ik dit niet gebruikt. Ook mijn verbruik tekent nog binnen de grenzen. Maar elke dag komen er tientallen centen bij. Het is nu nog niet zoveel, maar ik zie de buiten bundel ‘smorgens en dezelfde avond verhogen?! Heb in 6 dagen tijd al een 5-tal telefonisch contact gehad met de klantendienst en telkens krijg ik hetzelfde antwoord, wachten tot de factuur is. Maar ondertussen loopt de buiten bundel wel mooi verder op. 😫
Het is een probleem dat niet nieuw is, op dit forum zijn gelijkaardige situaties te vinden van vorige jaren...
Mijn facturatieperiode liep tot en met 3 oktober, vandaag nog geen factuur ter beschikking.
Het blijft dus wachten.
Ik ga in ieder geval niet accepteren dat het verbruik van surfvolume hoger zou liggen dan wat hun eigen tellers aangeven.
Je gaat toch ook niet accepteren dat er je in een tankstation wordt gevraagd meer te betalen dan de benzinepomp aangeeft...
@MarcVS1 schreef:
Het is een probleem dat niet nieuw is, op dit forum zijn gelijkaardige situaties te vinden van vorige jaren...
Mijn facturatieperiode liep tot en met 3 oktober, vandaag nog geen factuur ter beschikking.
Het blijft dus wachten.
Ik ga in ieder geval niet accepteren dat het verbruik van surfvolume hoger zou liggen dan wat hun eigen tellers aangeven.
Je gaat toch ook niet accepteren dat er je in een tankstation wordt gevraagd meer te betalen dan de benzinepomp aangeeft...
@MarcVS1 Ik zie dat de factuur een 7 a 8 dagen na het aflopen van de periode komt
Mijne loopt ook af op 03/xx en de factuur komt de 10e of de 11e van de maand
Vandaag de factuur ter beschikking: 49,23 euro teveel aangerekend.
Nog voor mijn bericht via Messenger aan Orange werd gelezen, kreeg ik een mail dat dit bedrag 'zoals afgesproken' (?) gecrediteerd wordt.
Verklaring: 'Er was een technische probleem op de mobiele data teller.'
Sinds de nieuwe facturatieperiode zie ik gelukkig geen abnormaal verbruik meer.
Hopelijk blijft dat zo...
Hoewel de blokkering buiten bundel op 25 september werd bevestigd door een medewerker zou deze blokkering vandaag niet te zien zijn en zou een zeer vriendelijke medewerkster Ayse dit nu in orde brengen.
Ik blijf toch met een wrang gevoel zitten na al het tijdverlies en de onnodige stress.
Jammer dat we in 2020 niet 100 % mogen vertrouwen op de ter beschikking gestelde data.
Zoals reeds eerder vergeleken: stel je voor dat je aan de kassa van het tankstation te horen krijgt dat je meer moet betalen dan op de pomp aangegeven staat en vier weken later de bevestiging krijgt dat er een technisch probleem was...