Profil de Reinout

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

mercredi 12 septembre 2018 07:08

Krediet onbruikbaar voor datagebruik op herlaadkaart

Beste,

 

ik heb een herkaadkaartje bij Orange waar ik om de dikke maand een bedrag op stort.

Na 1 maand is mijn voordeelpakken van 4GIG, 9999 sms’jes, ...min bellen op en schiet er dus alleen nog maar het bedrag over dat ik er op had gestort. 

Mijn probleem is nu dat ik dat bedrag wel kan gebruiken om te sms’en en te bellen maar niet voor internet...ik heb voldoende bereik en mijn gsm zegt dat hij een 4g signaal heeft maar meldingen dringen niet door, internetpaginas kunnen niet geladen worden enz. 

Het gestorte geld heeft dus geen nut buiten sms’en en bellen. 

 

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,

Reinout 

 

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

il y a 7 ans

Stomme vraag maar heb je je internet ingesteld via u gsm

 

bij iphone ligt dat bij 

 

stellingen

mobile netwerk

Optie mobile data

 

en daar moet je alle gegevens invullen en ook data roaming aanvinken

 

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

Ja...alles is aangevinkt!

Hier (op de foto) kan misschien nog wel wat ingevuld worden maar heb geen idee wat.

 

grtjs 

1 pièce jointe

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

Heb je dataroaming aangezet?

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

Jazeker!

Staat altijd aan tenzij ik naar het buitenland ga.

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

il y a 7 ans

Beste,

 

ik heb een herkaadkaartje bij Orange waar ik om de dikke maand een bedrag op stort.

Na 1 maand is mijn voordeelpakken van 4GIG, 9999 sms’jes, ...min bellen op en schiet er dus alleen nog maar het bedrag over dat ik er op had gestort. 

Mijn probleem is nu dat ik dat bedrag wel kan gebruiken om te sms’en en te bellen maar niet voor internet...ik heb voldoende bereik en mijn gsm zegt dat hij een 4g signaal heeft maar meldingen dringen niet door, internetpaginas kunnen niet geladen worden enz. 

Het gestorte geld heeft dus geen nut buiten sms’en en bellen. 

 

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,

Reinout 

Ugh @Reinout,

 

De Orange-stamleden kunnen je hierbij zeker helpen telefonisch of via de sociale kanalen (Facebook & Twitter) :-)!

 

Zij zullen namelijk een surflimiet instellen van 5 of 10. Dan kan je volop genieten van je data.

 

Zing met alle stemmen van de berg

🐺 Totems Saluut 🐺

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

il y a 7 ans

Beste Reinout,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Tempo Easy kaart.

Het gaat om misleidende publiciteit van Orange, die trouwens na elke herlaadbeurt nog eens per SMS herhaald wordt.

Na meerdere contacten met Orange blijkt dat men NIET kan surfen zonder eerst een surfvolume aan te kopen: minimum € 5 voor 150 MB gedurende slecht 1 maand. Als je dus een gans jaar wil surfen moet je 12x5=60 EURO betalen, ook als je slechts een zeer beperkt surfvolume nodig hebt (zoals ik). Dit is dus helemaal niet in overeenstemming met de publiciteit dat men gedurende 1 jaar aan € 0.1 per MB zou kunnen surfen.

Na 3 telefonische contacten met de helpdesk en bezoek aan de Orange winkel in de Langemunt in Gent, waarbij nogal wat foutieve info werd bekomen, heb ik het opgegeven en beperk ik mij tot bellen en SMS'en (hiervoor is de publiciteit correct: € 0.1/minuut bellen en € 0.1/SMS). Surfen doe ik nog uitsluitend per Wifi.

Alhoewel ook niet in overeenstemming met de publiciteit, zou een nog min of meer aanvaardbare oplossing kunnen zijn dat men een surfvolume toekent voor een gans jaar aan het opgegeven tarief (bv. 10 MB voor 1 € of 50 MB voor € 5). Dit blijkt echter geen optie. De surfvolumes zijn beperkt tot 1 maand.

Als je hier niet mee kunt leven kan je post voor een ander type abonnement of operator kiezen.

Groeten,

Hubert

 

Pisteur vétéran

 • 

74  messages

Ey @hv

Zoals @Totem al zei kan je een surflimiet instellen. Dan wordt er 5 euro of 10 euro gebruik van je krediet, waarmee je kan surfen. Gewoon via de sociale media vragen of ze dit even voor je kunnen instellen

Good luck


Greetz

CLEO

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

Je stelt het toch wat eenvoudig voor.......

Eigenlijk had ik het al opgegeven, maar ik was gisteren in de buurt van de Orange Shop in Gent en ben naar aanleiding van uw bericht toch nog maar eens binnengestapt.

Na een eerste contact van de behulpzame medewerker van de shop met de Orange help desk, die na een tiental minuten meldde dat alles geregeld was, was het nog steeds niet mogelijk om te surfen (getest door personeel in de Shop).

Vervolgens heeft de medewerker terug ingebeld en na +/- 45 minuten onsuccesvol proberen, werd beslist een dossier aan te maken omdat het nog steeds niet lukte. Enkele uren later eindelijk geregeld. Ik krijg nu keuzeschermen op mijn smartphone die ik tot op heden nooit kreeg en die mij toelaten te surfen met mijn krediet en een waarschuwingslimiet in te stellen.

Employé Orange

 • 

305  messages

Beste,

Normaal gezien zou het ook mogelijk moeten zijn op geld om te zetten naar data via #123# (menu)

#123# --> Optie 4 --> nog eens optie 4

Vervolgens heb je de keuze uit een aantal zaken voor internet. 

Groeten,
TomB

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages

@TomB 

Handige tip voor wie dit systeem wil gebruiken Smiley heureux

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

Beste @hv ,

Kan je mij je uiteindelijke oplossing eens uitleggen?

Momenteel zit ik met hetzelfde probleem. Nergens op de website of op de klantendienst is er duidelijke info.

Als ik me wil inloggen op het Orange netwerk, krijg ik de keuze voor pakketten van 31 dagen. Maar ik had graag per MB verder willen surfen. Jaarlijks zou ik maar een 50MB gebruiken wat volgens de tarieven die gehandeerd worden, me maar 5EUR zou mogen kosten.

Helaas krijg ik steeds een foutmelding indien ik voor de optie "verder surfen per MB" kies.

 

Alvast bedankt,

Alexander

1 pièce jointe

Loading...