annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tempo Easy - Data tarief en volume telling

Topic gestart op: 21-12-23 17h43

Antwoorden: 4 antwoorden

Teidy
Aspirant verkenner

Tempo Easy - Data tarief en volume telling

Tempo Easy - Internet aan 0,1€ per MB is blijkbaar niet waar en de telling van datagebruik is fout.

Data aanzetten doe ik zeer uitzonderlijk (kan op 1 hand tellen per maand) in zeer korte perioden (minder dan 1 minuut) om bijv met Payconiq te betalen of een Signal bericht van 3 woorden te sturen.   Meeste maanden helemaal niet, dus een abonnement is verloren geld.

Ik verbruikte 1,7 MB deze maand volgens Android en in mijn klantenzone staat er ... 0,81GB. Daarvoor werd me nu 5€ afgetrokken van mijn kaartsaldo  waar ik 0,2€ verachtte.   (Vorige maand ook al 1 of 2€ afgetrokken).

Volgens (1 uurwacht)-telefoontje met Customer Support moet ik voor verbinding  met 4G vanaf 10 MB rekenen.  (Raar, ik zou niet weten waarom en hoe dit te selecteren trouwens).  Maar dan nog is het een hele stap om tot 810 MB te komen met enkele zeer korte data connecties.  Trouwens tot enkele maanden geleden gebruikte ik een tweede SIM Proximus data kaartje met maandelijkse limiet van 500MB voor veel meer en langere connecties zonder problemen, meestal 100 of 200 MB.

Er klopt hier iets niet in de data aanrekening. En aangezien er geen email-adres is voor CS is dit onmogelijk uit te leggen. Hoe kan dit opgelost worden ?  Ik durf de data niet meer aanzetten, en zie vandaag dat in de klantenzone nu al 0,82GB staat, zonder het aan te zetten.

Misschien na meer dan 10 jaar klant te zijn (nog van ten tijde van Colruyt en Mobistar !) , toch op zoek gaan naar een andere provider ?

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Teidy
Aspirant verkenner

Ondertussen na een week staat de teller van 0,81 op 0,85 GB zonder één keer data aan te zetten.  Hoe kan dat, is dat commercie ? Gaat men dan terug 40 MB aan 0,1€ dus 4€ op een week belwaarde afnemen zomaar omdat ik klant ben (zonder zelfs data) aan te zetten ?  Wat kan ik daar nog aan doen ?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Je sluit best je internet browser op je phone na gebruik, @Teidy 

Best ook alle apps afsluiten na gebruik - indien niet verbruiken ze 4G als ze niet op de wifi zitten

Eventueel de phone in spaarmodus zetten zodat de apps in de background geen mobiele data verbruiken.  

Verder kun je per app instellen of ze mobiele data mogen gebruiken

Ook kun je ergens zien hoeveel mobiele data een app verbruikt heeft

Je commercie redenering klopt niet - ik heb in my orange 128 MB na 23 dagen.  Maar ik let op

 

0 pluimen
digiboy40
Leidende verkenner

Ik heb hetzelfde probleem gehad (en nog altijd) bij Proximus (herlaadkaart) heb ik eens zelf getest en ja inderdaad ik vond dat mijn 3GB aan data wel erg snel verdween... Bij het aan en uitschakelen van 4G verbruikt dit werkelijk data om connectie te maken!

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Alleen klanten hier.  Andere provider of niet - het staat je vrij

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen