Profil de Ambroos

Pisteur expérimenté

 • 

18  messages

jeudi 2 août 2018 10:02

Waarom gaat het surfvolume eerst van het abonnement, dan pas van aangekochte data?

Waarom trekt Orange het surfvolume allereerst af van het surfvolume van het abonnement, i.p.v. het tijdens de maand aangekochte bijkomende (herladen) surfvolume? Zo kan Orange tweemaal het teveel aan surfvolume voor zichzelf incasseren. Dat vind ik niet prettig en een beetje pesten. Of kan de gebruiker zelf handmatig kiezen tussen beide volume's, en zorgen voor de omschakeling zodat eerst (voor de termijn verstreken is), het het surfvolume van de herlaadbeurt wordt aangerekend en opgebruikt, en pas nadien dat van het maandelijks surfvolume? Reclame maken dat bij een herlaadbeurt het gebruik ervan dubbel zo lang in tijd geld, is oogverblinding ( en dat is dan heel zachtjes uitgedrukt!). Eenmaal een overschot aan surfvolume (e.a. waarden ) incasseren volstaat toch?

Dank u.

Sage

 • 

7.2K  messages

il y a 7 ans

Ik denk dat dat een goede vraag is voor #AskOrange ...

Pisteur expérimenté

 • 

18  messages

Het is nu eenmaal wat het is. Maar is er geen mogelijkheid om zelf te bepalen welk volume het eerst moet aangesproken worden? Ik ben benieuwd hoe/of dat kan.

Groeten

 

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

il y a 7 ans

Waarom trekt Orange het surfvolume allereerst af van het surfvolume van het abonnement, i.p.v. het tijdens de maand aangekochte bijkomende (herladen) surfvolume? Zo kan Orange tweemaal het teveel aan surfvolume voor zichzelf incasseren. Dat vind ik niet prettig en een beetje pesten. Of kan de gebruiker zelf handmatig kiezen tussen beide volume's, en zorgen voor de omschakeling zodat eerst (voor de termijn verstreken is), het het surfvolume van de herlaadbeurt wordt aangerekend en opgebruikt, en pas nadien dat van het maandelijks surfvolume? Reclame maken dat bij een herlaadbeurt het gebruik ervan dubbel zo lang in tijd geld, is oogverblinding ( en dat is dan heel zachtjes uitgedrukt!). Eenmaal een overschot aan surfvolume (e.a. waarden ) incasseren volstaat toch?

Dank u.

 

Ugh @Ambroos!

 

Zeer interessante waarnemingen, beste aspirant verkenner!

 

Ik kan je wel het volgende uitleggen: 

 

Je surfvolume van je abonnement is 1 maand geldig, terwijl je aangekochte data (= top-up) 40 dagen geldig is. Op basis van die geldigheidsperiode werd een beslissing gemaakt.

 

Maar je bedenkingen gaan we zeker ter harte nemen. En ook bespreken met de betrokken Orange-stamleden rond het volgend kampvuur.

 

Waar rook is, is een vredespijp!

 

🐺 Totems Saluut 🐺

Pisteur expérimenté

 • 

18  messages

Sorry, het antwoord begrijp ik niet, en het voordeel van die veertig dagen evenmin, want de afloopdatum van de herlaadbeurt valt altijd binnen de volgende maand van het surfvolume van het abonnement.

Concreet bij mij:

optie herlaadbeurt: geldig tot 16/08

abonnement: geldig tot 6/09

Vanaf 28/07 gebruikt men het sufvolume van het abonnement. (snap ook dit niet: het surfvolume is ook veertig dagen geldig: bij mij dan toch!)

Voor 16/08 is mijn surfvolume (abonnement) niet opgebruikt: tenzij ik mij daar nu  heel speciaal ga voor haasten om toch nog die resterende 406... MB te gaan gebruiken ...tot de 16de. En dan heb ik niets meer! Of nog duidelijker: dan ben ik alles kwijt!

Sage

 • 

7.2K  messages

Wat ik persoonlijk zou doen is een analyse maken van de voorbije maanden en dan mijn abonnement eventueel aanpassen om zo goed mogelijk bij mijn behoefte te passen zodat ik omzeggens nooit data moet bijkopen.

Ik weet het, het kan zijn dat dit niet altijd mogelijk is, maar trachten zo goed mogelijk in de buurt te komen kan veel kopzorgen vermijden. En een abonnement kan gemakkelijk aangepast worden aan gewijzigde omstandigheden moest dit nodig zijn.

Pisteur expérimenté

 • 

18  messages

Juist Ja, en hiermee ben ik dan (nog) eens ervaring rijker!

 

Sage

 • 

7.2K  messages

@Ambroos

Tja, what can i say .... wij zijn zelf hier op dit forum ook maar gewone gebruikers, geen Orange medewerkers (buiten de personen met zo een oranje symbool naast hun naam) en kunnen ook niet meer doen dan ervaringen delen en goede raad geven hé ...

Pisteur expérimenté

 • 

12  messages

il y a 7 ans

Ik heb net hetzelfde vastgesteld bij het abonnement van mijn dochter. Dit is niet logisch, het systeem zou eerst het surfvolume dat het minst lang geldig is, moeten aanspreken. Helaas gebeurt dit niet.

Ik heb Orange support hierover gecontacteerd, er lang over gedaan om duidelijk te maken wat ik bedoelde om als antwoord te krijgen dat het systeem zo is opgezet en ze daar niets aan kunnen wijzigen...

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

Ik ben aan het uitkijken om van prepaid naar abonnement over te stappen. Dit is zeker nuttige info om als aandachtspunt mee te nemen... Spijtig genoeg in het nadeel van Orange, want wij zijn met heel het gezin al jarenlang klant. Bedankt om deze bemerking en info te delen!

Loading...