annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

melding mobiele data opgebruikt

Topic gestart op: 10-04-23 13h25

Antwoorden: 4 antwoorden

SABke
Gewaardeerd verkenner

melding mobiele data opgebruikt

Hallo, in mijn abonnement zit 20G mobiele data. Ik heb dit nog nooit, geen enkele keer, opgebruikt. Vandaag krijg ik opeens een melding dat alles op zou zijn en ook 60 euro buiten mijn bundel? Hoe kan dat, ik heb niks anders gedaan dan andere maanden. Ik ben 100% zeker dat hier iets niet juist is.

war kan ik hier aan doen?

Labels (1)
4 ANTWOORDEN 4
Mattie
Aspirant genezer

Hallo, 

probeer het eens via volgende te achterhalen:

  1. Ga in de instellingen naar ‘Netwerk en internet’ en tik op ‘Simkaarten’;
  2. Voor meer gedetailleerde informatie tik je op ‘Datagebruik van app’;

     

Je ziet direct in beeld hoeveel mobiele data je de afgelopen maand hebt verbruikt. Dankzij het lijndiagram kun je ook snel zien op welke dagen je meer of juist minder data hebt verstookt. Daaronder vind je tot slot de apps met het meeste verbruik.

Het datagebruik wordt op Android gemeten per maand. Wanneer de maand precies begint, kun je zelf instellen. Duik daarvoor weer de instellingen in. Ook handig is het instellen van een datawaarschuwing en -limiet. Als je bijvoorbeeld op 80 procent van je internetbundel zit, geeft je telefoon een seintje. Dan weet jij dat je even pas op de plaats moet maken.

 

  1. bij iphone:
  2. Ga op je iPhone naar de Instellingen-app.
  3. Tik op Mobiel netwerk en blader omlaag
  4. Je ziet nu een lange lijst met alle apps die op je iPhone staan.
  5. Onder de naam van elke app staat het dataverbruik in KB, MB of GB.
SABke
Gewaardeerd verkenner

Screenshot_20230410_133540_Settings.jpg

 volgens mijn gsm heb ik nog geen 20G verbruikt en al zeker niet 60 euro buiten mijn bundel, hoe kan Orange dan zeggen dat ik er al over zit? Ik betaal hier niet extra voor bij hoor!

Gregory
Wijze
Wijze

Kan zijn dat het loos alarm is, maar

Bijna 15 GB in een dag of 10 tijd,  Een cyclus is normaal 30 of 31 dagen.  We naderen toch de 20 GB.

Buiten bundel =  0,10 €/MB of 100 EUR/GB

60 EUR buiten bundel is 600 MB

Zeer waarschijnlijk dat je buiten bundel zit.  Best is om alle apps af te sluiten en ze niet in background te laten draaien, want deze verbruiken zonder dat je het weet

Niet betalen = herinnering(en) en uiteindelijk sluiten ze je nummer af

 

Mattie
Aspirant genezer

Wel even opletten, ik zie hier 1-30 april staan, misschien loopt je periode wel anders? 

Leden met de meeste pluimen