annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh module enkel op 2.4 Ghz

Topic gestart op: 08-01-23 09h13

Antwoorden: 10 antwoorden

Parmentier-bvba
Aspirant verkenner

Mesh module enkel op 2.4 Ghz

OPGELOST

Beste leden,

iemand die weet heeft hoe de Mesh modules van Orange in te stellen zodat ze enkel Wifi 2.4 Ghz doorgeven ? Modem ingesteld op enkel 2.4 ghz doch de Mesh modules blijven de 5 & 2.4 Ghz doorsturen. qua configuratie Mesh modules blijkt dit niet mogelijk .... de 5 Ghz verstoord onze andere Wifi toestellen.

mogelijks kan ik de Mesh modules uitschakelen door de modem in de living te plaatsen ; hiervoor zou ik de coax van de tv doorlussen van de modem die nu in de garage staat met een splitter voor coax (meerdere tv's) : is dit eventueel een goeie oplossing ?

alle commentaar welkom

vriendelijke groeten

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Dan zal het niet gaan - als je apparaat niet op de wifi van de Orange modem zelf kan

Andere mesh aanschaffen evt in combinatie met een Moca oplossing

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Parmentier-bvba
Aspirant verkenner

Enkel de UTP fiche die van de Mesh module komt.

doch als ik moden zou bij de TV plaatsen (doorlussen coax) dan kan de TV rechtstreeks op de modem aangesloten worden met vaste UTP kabel.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

ps - 

een bvba bestaat niet meer.  Sinds 01/05/2019 (nieuw vennootschapsrecht) zijn alle bvba's een bv geworden

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Je kunt dat doorlussen proberen @Parmentier-bvba maar je moet aftakken vóór de kabel in de aftakdoos gaat.  Heb ooit geprobeerd de modem aan de TV uitgang te koppelen en dan kreeg ik alleen DS op de modem (geen US), omdat er daar een filter op zit

Ook mogelijk om Moca module te installeren om ethernet kabel bij TV te hebben Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België

Je kunt ook andere Mesh(es) aanschaffen waar je wel de 2.4 en 5 GHz kunt scheiden.  En die evt op de Moca uitgang aan de TV zetten 

Misschien  kun je op de Orange mesh de 5 GHz uitzetten ?

 

0 pluimen
Parmentier-bvba
Aspirant verkenner

op de orange Mesh modules kan je de 5 Ghz niet uitzetten.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen