annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh module enkel op 2.4 Ghz

Topic gestart op: 08-01-23 09h13

Antwoorden: 10 antwoorden

Parmentier-bvba
Aspirant verkenner

Mesh module enkel op 2.4 Ghz

OPGELOST

Beste leden,

iemand die weet heeft hoe de Mesh modules van Orange in te stellen zodat ze enkel Wifi 2.4 Ghz doorgeven ? Modem ingesteld op enkel 2.4 ghz doch de Mesh modules blijven de 5 & 2.4 Ghz doorsturen. qua configuratie Mesh modules blijkt dit niet mogelijk .... de 5 Ghz verstoord onze andere Wifi toestellen.

mogelijks kan ik de Mesh modules uitschakelen door de modem in de living te plaatsen ; hiervoor zou ik de coax van de tv doorlussen van de modem die nu in de garage staat met een splitter voor coax (meerdere tv's) : is dit eventueel een goeie oplossing ?

alle commentaar welkom

vriendelijke groeten

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Dan zal het niet gaan - als je apparaat niet op de wifi van de Orange modem zelf kan

Andere mesh aanschaffen evt in combinatie met een Moca oplossing

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Gregory
Wijze
Wijze

Wat losse punten @Parmentier-bvba 

  • Je probleem hier is waarschijnlijk omdat je internet verbinding langs de Mesh marginaal is.  Je kunt misschien een orangemesh bijzetten ertussen
  • Je kunt ook eens proberen je 2.4 GHz apparaat op de wifi van de Orange modem te zetten - Mesh SSID (naam) en Orange modem SSID moeten verschillend zijn.  2.4 GHz gaat verder dan de 5 GHz
  • Zoals gezegd de moca (artikel hier in het Frans - vertaling zit in de pipeline)
    • Voordeel van bekabeld ethernet, is dat je geen mesh verliest die je aan de modem moet zetten
  • Indien je niet bekabeld kan dan evt wat van deze aanschaffen.  Voordeel is dat ze een tri-band hebben, maar tri-band is maar nuttig als je veel data pompt tussen de niet bekabelde nodes.  Indien enkel wat internet met gsm/tablet 
    • Je kunt die in bridge zetten - maar als je de wifi van de modem uitzet is Access Point (AP) genoeg
  • Bekabeld of niet, kun je ook 2 of 3 van deze aanschaffen
    • hebben geen tri-band, maar als je niet te veel pompt hoeft dat geen beletsel te zijn
    • Je kunt die ook in bridge mode zetten - maar access point vind ik voldoende
    • Zijn ook klein - bij mij staat er 1 in een kast naast de switch en de decoder ( en ook 1 op zolder - bekabeld aangesloten)
    • je kunt ze altijd proberen en terug sturen indien ze niet voldoen
    • Best is in de set-up de web interface (bekabeld) te gebruiken - als alles werkt, installeer dan de app
    • Zet de DHCP range op de orange router vb 192.168.0.101 >> 198.168.0.254
      • en geef de ZenWifi een static ip adres vb 192.168.0.11 - in te stellen op de ZenWifi
        • zo is het gemakkelijk om er op te geraken en de config te veranderen
0 pluimen
Parmentier-bvba
Aspirant verkenner

Van zodra de Mesh modules ingeschakeld zijn zenden deze de 2.4 & 5 Ghz door, niettegenstaande op de modem de 5 Ghz uitgeschakeld is. Spijtig dat men de Mesh modules van Oranje niet kan configureren behalve de SSDI.

ik prbeer toch even de coax van de garage (waar modem nu staat) door te lussen naar de eetkamer en daar de modem plaatsen met TV direct verbinden met de UTP poort van de modem. indien gelukt geef ik feedback - tx

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kan zijn dat je op de NIU de kabel die naar de TV gaat moet aansluiten op de CM uitgang van de NIU - weet niet of het signaal dat daarop zit verschilt van dat van de TV

In alle geval zijn er nog installaties bekend waar de modem in de living staat

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

De Orange modem en de Mesh zijn twee aparte dingen waar men op ieder de SSID kan zetten.  Misschien de 2.4 GHz op de modem activeren en je 2.4 GHz apparaat daar even aan connecteren indien de afstand niet te groot

Bij mij werkte het niet om de modem aan de TV uitgang te koppelen - heb de radio uitgang niet geprobeerd.  Wat wel gelukt is is de modem op de zolder te zetten, maar heb die dan terug in de garage geplaatst

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dan zal het niet gaan - als je apparaat niet op de wifi van de Orange modem zelf kan

Andere mesh aanschaffen evt in combinatie met een Moca oplossing

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen