annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange flybox B535-232

Topic gestart op: 24-01-23 16h48

Antwoorden: 5 antwoorden

JJRV95
Gewaardeerd verkenner

Orange flybox B535-232

Beste community leden,

 

Ik heb in november een flybox abbonement aangeschaft met een flybox die een vriend nog had liggen. 

Ik was tevreden maar dan net na afsluiten heb ik de prijswijzigingen doorgekregen van Orange, en het flybox abonnement was het enige die verhoogt in prijs maar niet in dienst.

 

Na wat rekenwerk was een go extreme + optie 2de simkaart 3 euro goedkoper voor dubbel zoveel data. Keuze snel gemaakt. internet@home abo dus opgezegd en naar go extreme overgestapt met tweede sim voor data. Ik dacht die tweede sim gewoon in de flybox knallen en klaar. Dat ook met de medewerker besproken en was allemaal ok volgens hem.

 

Nu heb ik dus mijn 300 GB aan data een een flybox 4g router met een orange simkaart erin en natuurlijk: dit werkt niet. de flybox kan enkel maar met een flybox abonnement. (zucht...) 

 

Ik vind het zo enorm dom om nu een 4g router te kopen terwijl ik er hier een perfecte heb liggen die enkel maar door software gelocked is (voor andere provider zou ik dit nog snappen maar zelfs voor orange simkaarten??). 

 

Mijn vraag is dus: Kan de flybox op 1 of andere manier unlocked worden zodat ik met mijn orange abo kan gebruiken? Op de franse orange forums heb ik dit gevonden, wat is de procedure die ik hier zou kunnen doen? (https://communaute.orange.fr/t5/mes-services-Orange/DESIMLOCKER-MA-FLYBOX-4G-HUAWEI/td-p/1938684)

 

 

alvast bedankt!

Groeten

Jason

Labels (2)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
JJRV95
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de reacties!

 

Heel vreemd allemaal want:

 

- De pincode is verwijderd van de simkaart.

- Ik heb nu dus het abonnement go extreme special edition met tweede sim voor 40 eur per maand.

- Flybox met simkaart van internet@home werkte perfect, maar nu met tweede sim van mijn abo go extreme werkt het niet. Als ik inlog op 192.168.1.1 zie ik dat het verbonden is op 4g+, connectie geslaagd maar geen enkele webpagina wil laden. Steek ik die simkaart in mijn gsm heb ik geen enkel probleem.

- Die medewerker in de winkel heeft naar de achterliggende dienst gebeld om dit nogmaals te checken en het antwoord was duidelijk: flybox werkt enkel met flybox abonnement.

- lichtje op flybox brandt blauw i.p.v. groen toen ik het flybox abonnement had.

 

Precies heel veel tegenstrijdige informatie... 

0 pluimen
digiboy40
Leidende verkenner

Altijd de kleine lettertjes lezen want de Flybox werkt inderdaad enkel en alleen met een Flybox abonnement. Ik heb zelf nu de Flybox sedert 2016. Voor 25 euro/maand is dit het goedkoopst internet abonnement 🙂

 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Toch vreemd dat die boxen bij mij werken met een gewoon abonnement en geen “internet at home” abonnement 😉.

Het “internet at home” abonnement (dat hoort bij een Flybox) is enkel met een Flybox te gebruiken, dat klopt. Maar het toestel zelf kun je met andere abonnementen gebruiken.

Momenteel is het interessanter om een Go Extreme te nemen en een data kaart voor in je box. Dan heb je 300Gb mobiele data die je overal in België kunt gebruiken zonder piek en daluren. Kostprijs €50 per maand maar daar zit je gsm-abonnement om mee te bellen ook bij inbegrepen 😉.

Go plus en Flybox: €23 + €25 = €48 voor 20Gb + 150Gb

Go Extreme met data kaart: €50 voor 300Gb

Als je de Special edition hebt kan het nog goedkoper zelfs 🙈

Gregory
Wijze
Wijze

Heb geen antwoord op je vraag @JJRV95 

Maar hier zegt totem toch dat het zou moeten gaan

Punt 5 onder

U kunt uw modem echter wel gebruiken met een andere simkaart.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen