Joshua's profile

Éclaireur confirmé

• 

7 Messages

dimanche 11 novembre 2018 14:03

Verificatiefout bij verbinding met thuisnetwerk

Hallo idereen

Sinds twee dagen will mijn smartphone geen verbinding meer maken met mijn thuisnetwerk. Bij andere netwerken ondervind ik geen enkel probleem. Andere toestellen verbinden zonder problemen met het netwerk.

Model:

Samsung Galaxy A6 2016 32GB

Hieronder even oplijsten wat ik al geprobeerd heb:

-Netwerk volledig opnieuw ingesteld

-Netwerk sleutel opnieuw ingesteld

-Toestel terug naar fabrieksinstellingen gezet

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het toestel vindt het thuisnetwerk zonder problemen en geeft aan verbinding te maken maar de verbinding komt echter nooit tot stand. In de plaats daarvan geeft het toestel na enkele minuten aan dat er een verificatiefout is opgetreden. Echter ik ben 100% zeker dat alle instellingen en de netwerksleutel kloppen.

Sage

• 

11K Messages

il y a 7 ans

@Joshua probeer eens even uw versleuteling uitzetten en dan eens te kijken of u verbinding kan maken. U kan ook eventueel proberen om de andere apparaten even van de wifi af te halen en dan enkel die gsm verbinden en dan langzaam weer alle andere apparaten online te zetten. 

Éclaireur confirmé

• 

7 Messages

Dank voor je antwoord.

Ik heb dit net geprobeerd maar het heeft niets verholpen. Het probleem lijkt alleen erger te worden nu mijn thuisnetwerk ook niet langer altijd tussen de beschikbare netwerken staat. 

Ik begin te denken aan de frequentie e.d. van het netwerk. Misschien is dat het probleem.

Sage

• 

11K Messages

@Joshua dat kan ook een reden zijn u kan eventueel uw frequentie aanpassen dus uw kanaal aanpassen. Gebruikt u enkel de modem als verbinding of heeft u nog een eigen router er tussen of een accespoint.

Éclaireur confirmé

• 

7 Messages

Is er bij een update van Orange misschien overgeschakeld naar 5Ghz ipv het gebruikelijk 2.4Ghz? Misschien is mijn apparaat niet compatibel met een 5Ghz netwerk?

Éclaireur confirmé

• 

7 Messages

Enkel modem, en er staat een versterker tussen.

Sage

• 

11K Messages

@Joshua uw modem zendt altijd op de twee kanalen uit omdat er best wel veel toestellen die geen 5 ghz ondersteunen. Dus door een update gaat dit niet uitgeschakeld zijn.

Loading...