annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Guest WiFi verdwenen

Topic gestart op: 06-04-20 21h32

Antwoorden: 2 antwoorden

BrianAneca
Aspirant verkenner

Guest WiFi verdwenen

Hallo. Ik heb al bijna een jaar WiFi en tv van orange. We hadden de gewone WiFi en de orange quest WiFi. Ik gebruikte altijd de guest WiFi. Maar die is nu al 2 dag niet meer te vinden tussen WiFi. Ik heb al geprobeerd de qr code te scannen op het love boekje maar dat werkt niet. Enige tips hoe de quest WiFi weer kan werken?

Labels (2)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Superbonbon
Ervaren genezer

@BrianAneca Ik vertrouw @patrick2 op de informatie die hij heeft verstrekt. Wees heel voorzichtig met de instellingen van de modem.

Overigens merk ik dat je nieuw bent bij Tribe, het zou geweldig zijn als je jezelf voorstelt voordat je zulke vragen stel 🙂.

patrick2
Wijze
Wijze

@BrianAneca  je kan de modem eens de stekker eruit trekken tien minuten wachten en terug opstarten. Je kan ook rechtstreeks eens inloggen op de modem en bekijken of de Guest Wifi nog aanstaat. Misschien is deze uitgegaan door een bepaalde update naar de modem toe. 

Moest geen van alle de oplossing zijn kan je de modem resetten maar dat zou ik als laatste doen want dan moet je de huidige wifi ook weer instellen. 

Je hebt toegang tot de modem via het netwerk van je internet modem ( UTP kabel rechtstreeks tussen modem en pc). Tik het volgende adres in je browser: http://192.168.0.1 of http://192.168.100.1.  Om de instellingen aan te passen moet je je eerst identificeren. Klik daarvoor op ‘aanmelden’. 

De standaard gebruikersnaam is ‘admin’. Ook het standaard wachtwoord is ‘admin’.

Opgelet Verander de instellingen van de internet modem alleen als dat écht nodig is. Want een verkeerde configuratie kan nadelige gevolgen hebben voor je internetconnectie.

1. Maak een verbinding met de modem zoals hierboven beschreven.

2. Ga in het menu op zoek naar je wifi

3. Kies je Guest wifi en kijk of deze op ON staat.

4. Klik op opslaan onderaan de pagina om te bevestigen.

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen