Leentje1973's profile

Pisteur vétéran

 • 

81 Messages

mardi 27 juillet 2021 06:51

Survey Orange: niet elke klant mag mening geven blijkbaar

Ik kreeg de survey van Orange waaraan ik kon deelnemen tot eind juli. Deze zou +/- 12minuten duren om in te vullen. Ik kreeg gisteren een reminder hiervoor, dit kon tot 31/07 ingevuld worden.
 
Ik wou graag mijn mening geven over een paar zaken waarover ik echt niet tevreden was.
 
Maar na amper 1 min parameters invullen over mijzelf (vrouw, leeftijd, burgerlijke status ed) ik kreeg de mededeling dat ze al genoeg meningen hebben van mensen die een profiel zoals ik hebben.
 
Na 1min was de survey al afgelopen: ik heb dus mijn mening als klant gewoon NIET kunnen geven, ik mocht niet meedoen "We hebben al genoeg inzendingen van mensen met een profiel zoals u".
 
Een échte schande.
 
Hoe is dit mógelijk?? Dus mijn mening wordt niet meer gevraagd en mijn ervaring zal dus niet worden meegenomen??

Sage

 • 

11K Messages

il y a 4 ans

@Leentje1973  

Het markt onderzoek waar je aan deelgenomen hebt is waarschijnlijk van een onafhankelijke firma die deze onderzoeken doet voor Orange of om te kijken hoe Orange verbeterd kan worden. Het zou kunnen natuurlijk dat dit ook rechtstreeks van Orange komt om op die manier achter de meningen te komen maar ik vermoed van niet.

Het onderzoek zal waarschijnlijk niet geheel in het kader hebben gestaan over de tevredenheid van Orange maar over bepaald andere zaken die belangrijk zijn. Met bepaalde vragen en profiel opbouw kunnen hun die meningen bundelen en ja als er genoeg is dan houd het op. Dus ik zou zeggen voor de volgende keer iets sneller reageren zodat je toch je mening er over kan geven. 

Pisteur vétéran

 • 

81 Messages

Euh, Patrick. 😎

Ik apprecieer dat je wil helpen maar ik vind dit eigenlijk niet gepast. Je vermoedens en conclusies zijn nergens op gebaseerd en komen van jouw hoofd zonder enige aanleiding: je mag niet zomaar gaan gissen en dan ook nog eens gaan zeggen dat ik me maar had moeten haasten: het klopt allemaal niet.

Het onderzoek staat volledig in het teken van wat klanten vinden van Orange, hun telecomprovider en wordt rechtstreeks en in opdracht van Orange uitgevoerd. Nogal evident dat ik dus het recht heb om die in te vullen en dat ik mij niet moet haasten als erin vermeld wordt dat dit kan tot 31/07. Gisteren nog de reminder gekregen.

Zie de bijlagen.

Het zijn feiten dat dit gewoonweg niet kan. Dit is niet ok.

Ik heb echt zin om een klacht in te dienen. Helaas is ook dat niet meer te doen blijkbaar.

2 Attachments

Sage

 • 

11K Messages

@Leentje1973  

Zelf krijg ik deze onderzoeken ook wel eens dat is van mijn bank of van de energie leverancier en zo kan ik door gaan. Ik heb er ook bij gezegd dat ik vermoed dat het niet van Orange af komt want zeker ben ik ook niet heb ik ook nooit gezegd dat ik hier zeker van ben

Weet dat er ook onafhankelijke onderzoeken zijn die buiten je provider of bank of andere leverancier om gaan om op die manier bepaalde service of dienstverleningen te onderzoeken. Als je dus bij één van die onderzoeken een bepaald profiel door geeft kan het zijn dat hun voor die profielen genoeg info hebben of andere gegevens waar ze op zaten / zitten te wachten. Dit heb ik ook al een paar keer gehad dat ik dus niet aan dat onderzoek mee kon en mag doen. Vandaar dan de conclusie had je eerder mee gedaan dan had je ook je mening daarin kunnen geven. 

Nu dat dus blijkt dat het onderzoek van Orange zelf af komt voor een bepaald onderzoek vind ik het wel vreemd dat je niet meer je mening kan geven vanwege een profiel wat je opgeeft. Ok kan mij voorstellen dat ze voor bepaalde profielen misschien genoeg informatie hebben maar eigenlijk heb je nooit genoeg informatie of onderzoek over de profielen. Want als jij en ik hetzelfde profiel hebben dan zou ik verwachten dat ze zowel jou als mijn mening belangrijk vinden. 

 

 

Pisteur vétéran

 • 

81 Messages

Sorry maar het kwam nogal beslist over hoor, ik voelde me niet gehoord, pas nu reageer je op wat ik echt zei... Ik had allang door dat het wel van Orange kwam. En als ik mijn mening niet meer kan geven terwijl ik gisteren nog een reminder krijg met de opmerking dat ik tijd heb tot en met 31/07, dan is dat erg onprofessioneel van hen. Ik weet heus wel hoe onderzoek werkt. Het is echter een zeer belangrijke jaarlijkse enquete waar ik nu gewoon niet eens aan kan deelnemen. Hoe verzinnen ze het? Alsof iemand met dezelfde leeftijd en geslacht niet bepaalde problemen kan gehad hebben met Orange die anders zijn dan die van andere met zelfde leeftijd en geslacht? Toppunt van onprofessioneel onderzoek.

Natuurlijk is het ongepast van Orange en Profacts (de uitvoerder van hun besteld onderzoek), dit wordt in samenspraak beslist allemaal.

Sage

 • 

11K Messages

Denk ook niet dat je hier iets tegen kan doen @Leentje1973 . 

Jammer dat het zo loopt met het onderzoek en de logica weet ik ook niet hierachter. Is het dat ze maar een x aantal profielen zoals die van jou nodig hebben voor het onderzoek of is er een andere oorzaak ? Ik heb ook geen idee  wat er achter gaat of hoe dit wordt opgemaakt. 

Misschien kan je anders eens contact zoeken met Orange zelf en uitleg vragen over dit onderzoek en dan kan je ook aangeven van kijk ik mocht of kon niet mee doen omdat ze genoeg info zouden hebben omwille van mijn profiel. Misschien krijg je dan ook wel een antwoord hoe en waarom. Het is maar een suggestie natuurlijk. 

Weet je eigenlijk waar dit onderzoek over ging ? Dus klant tevredenheid of aanpassingen van packs of wat een klant zoekt in de packs bij Orange? of hoe Orange in het algemeen is ? 

Pisteur vétéran

 • 

81 Messages

Hallo

Ik heb idd een mail gestuurd naar Orange.

Wat er achter zit, is helemaal niet belangrijk: het is onprofessioneel en niet ok. Ook van die onderzoeksdiensten maken fouten. 

Ook ik heb het recht mijn ervaring door te geven. Sinds wanneer zijn geslacht en leeftijd bv de belangrijkste info om je ervaring door te geven. Dit lijkt wel een grap. En ook gisteren nog gekregen "u kan dit nog doen tot 31/07". Dan is er geen uitleg nodig en weet je dat zij in fout zijn. 

Het was een grote enquete want 12 minuten is niet niks. En aangezien ik in de zomer toch wel een minder goede ervaring had, wou ik dit toch doorgeven. En dan krijg zo een antwoord. Ik dacht eerst dat het een grap was. Is een enórme blunder, weet je.

Conclusie: mijn ervaring raakt niet in hun onderzoek en bijhorende maatregelen. En dat omdat ik een vrouw ben van een bepaald geboortejaar uit een bepaalde regio met een bepaalde burgerlijke status: dit was al voldoende. Pure luiheid.

Éclaireur novice

 • 

1 Message

il y a 4 ans

Gebeurt wel vaaker met alle soorten survey's.
Vaak geven ze een maximum aantal personen aan. 

Als er een probleem is met een dienst ofzo ben ik er zeker van dat u daarvoor wel naar de klantendienst kan bellen 🙂

Loading...