annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Amazon Prime en Streamz heel traag/moeten steeds laden

Topic gestart op: 03-12-23 16h09

Antwoorden: 1 antwoord

TomDR
Gewaardeerd verkenner

Amazon Prime en Streamz heel traag/moeten steeds laden

Hallo iedereen,

iemand een idee waarom Streamz (6-tal maand geprobeerd) en Amazon Prime (zijn we nu aan het proberen) om de 10 seconden 'hangt' om te laden? Bij Streamz konden we nog de kwaliteit op heel laag zetten en dan ging het nog. Maar bij Amazon Prime is die keuze er niet. Na één avond denken we er dus sterk aan te stoppen met Amazon, maar dat kan toch de bedoeling niet zijn.

Gerelateerde domme vraag: waarom lijkt het alsof de decoder op de WIFI zit, ik dacht dat het signaal via kabel binnenkwam? Net de Wifi getest via de Orange site: 23.6 Mbps downloaden.

Alvast dank,

Mvg,

Tom

Labels (2)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
Gregory
Wijze
Wijze

>Gerelateerde domme vraag: waarom lijkt het alsof de decoder op de WIFI zit, ik dacht dat het signaal via kabel binnenkwam? Net de Wifi getest via de Orange site: 23.6 Mbps downloaden.

Je kunt de decoder ook rechtstreeks met een ethernet kabel verbinden.  Van zodra die inzit gebruikt hij de wifi niet meer.  Langs de coax kabel - op de decoder aangesloten - komt rechtstreeks beeld en geluid door

Decoder met een ethernet kabel verbinden is best voor de snelheid

Op de wifi, 2.4 GHz band = het traagst, maar gaat het verst.  De 5 GHz band gaat het snelst maar minder ver

Alleen streamen en opnames bezien gaan via internet 

Bij mij heb ik in de living een ethernet kabel.  Daarop zit een Giga Switch waar de TV, decoder en mijn (mesh) access point mee verbonden zijn.  Enkel mijn soundbar gaat op de 5GHz wifi aangezien die geen ethernet port heeft

 

Leden met de meeste pluimen