annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder bugs en oplossingen

Topic gestart op: 31-01-18 19h45

Antwoorden: 15 antwoorden

Parshift
Ervaren verkenner

Decoder bugs en oplossingen

Mooi initiatief @CandiceV 

Mogen we hier ook wat meer feedback verwachten van Orange zelf, want op de Facebook groep was die eigenlijk onbestaande Man Onverschillig
Andere users hebben hier meestal ook het raden naar, dus verwacht ik ook hier geen duidelijk antwoord van hen.

Ik heb ook niet echt zin om de helpdesk te bellen om weer een standaard antwoord te krijgen. 

Mijn concrete vragen:

  • Wordt die synchronisatie bug / hapering na het zappen ooit nog opgelost? Zit er al in van in de testfase! Ik ben nu anderhalf jaar later teruggekeerd als klant en op de helpdesk bevestiging gevraagd alvorens te bestellen. "Al lang opgelost meneer.", wel, niet dus! Gefrustreerde man
    De algemene vloeiendheid van de decoder mag trouwens nog een stuk vlotter.
  • Waarom worden kleine gekende problemen niet tussentijds opgelost? Bvb. het probleem met "geen gegevens" in de Tv-gids na een dag geen tv kijken. Al tientallen keren vermeld, nooit een woord over een permanente oplossing. De laatste update van de software dateert alweer van begin oktober.

Hopend dat dit forum ook een stap mag zijn naar betere communicatie van jullie twege en niet alleen een zoveelste platform wordt waar echte informatie schaars is.

Met vriendelijke groet

 

Labels (2)
15 ANTWOORDEN 15
Giovanni
Aspirant verkenner

Synchronisatie bug zit er inderdaad nog altijd in. In verband met de TV gids, mag ik vragen hoe je decoder is verbonden met het internet? Is dit via WiFi of via een ethernet kabel? Ikzelf had dit probleem ook altijd. Mijn decoder was aangesloten via ethernet en blijkbaar was mijn kabel defect / zat er een storing op. Na het vervangen van de kabel heb ik dit probleem niet meer ondervonden.

Blijkbaar zit orange te werken aan dit probleem en zou het in een toekomstige firmware update moeten opgelost worden. Ik denk dat de decoder momenteel een zeer stabiele verbinding nodig heeft om de tv-gids te raadplegen.

0 pluimen
ToMiKoN
Ervaren verkenner

De synchronisatiebug lijkt mij niet echt een probleem, het is misschien eigen aan het type decoder. BIj ProximusTV had je dit vroeger ook, maar dit was met een v3 decoder die nu al uit dienst is. Dus ik weet niet als dit nu nog het geval is.

Mijn decoder heeft in januari een update gehad (firmware 5 jan 2018) en sinds dien heb ik de bug in de tv gids niet meer gezien.

Ik vind dat de decoder al zeer goed werkt en ben blij dat ik niet plat word gesmeten met reclame. Ik heb ook wat begrip voor Orange, ze zijn nog maar 2 jaar bezig terwijl Telenet dit al veel langer is. Het is dus ook een verhaal van minder middelen om dergelijke zaken op te lossen.

0 pluimen
Ralse
Aspirant verkenner

Kan deze mening niet delen.
Aangezien de technologie al jaren bestaat zou een nieuwe provider met nieuwe toestellen minder problemen moeten hebben dan een bestaande.
Het synchonisatie probleem sleept reeds 2 jaar aan als een van het meest aangekaarte problemen en er gebeurt niets.

Het is letterlijk niet om aan te zien.

a148146
Leidende verkenner

Raise dut is onlogisch wat u daar zegd. Zie gewoon naar proximus, die zitten al met jaren met bugs. Als ik dan naar jou hoor zou dit zo maar opgelost moeten geraken om dat die technologie bestaat. Bij Proximus is dit misschien normaal dat dit niet gemaakt geraakt, maar normaal bij andere opperators wel denk ik. Ik ben hier ook slechts een week en moet niet echt klagen enkel heb ik regelmatig pikkels op het scherm, maar heb al gelezen dat meerdere klanten hier last van hebben. dus denk ik dat dit nog altijd kinderziektes zijn,maar bij proximus zijn dit er geen als je dit op hun forum leest.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen