Profil de Parshift

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

mercredi 31 janvier 2018 18:45

Decoder bugs en oplossingen

Mooi initiatief @CandiceV 

Mogen we hier ook wat meer feedback verwachten van Orange zelf, want op de Facebook groep was die eigenlijk onbestaande Homme indifférent
Andere users hebben hier meestal ook het raden naar, dus verwacht ik ook hier geen duidelijk antwoord van hen.

Ik heb ook niet echt zin om de helpdesk te bellen om weer een standaard antwoord te krijgen. 

Mijn concrete vragen:

  • Wordt die synchronisatie bug / hapering na het zappen ooit nog opgelost? Zit er al in van in de testfase! Ik ben nu anderhalf jaar later teruggekeerd als klant en op de helpdesk bevestiging gevraagd alvorens te bestellen. "Al lang opgelost meneer.", wel, niet dus! Homme frustré
    De algemene vloeiendheid van de decoder mag trouwens nog een stuk vlotter.
  • Waarom worden kleine gekende problemen niet tussentijds opgelost? Bvb. het probleem met "geen gegevens" in de Tv-gids na een dag geen tv kijken. Al tientallen keren vermeld, nooit een woord over een permanente oplossing. De laatste update van de software dateert alweer van begin oktober.

Hopend dat dit forum ook een stap mag zijn naar betere communicatie van jullie twege en niet alleen een zoveelste platform wordt waar echte informatie schaars is.

Met vriendelijke groet

 

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

il y a 7 ans

Mag trouwens gerust verplaatst worden naar TV & Internet, waar eenzelfde vraag reeds gesteld werd.

De forum structuur was me nog niet helemaal duidelijk.

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

il y a 7 ans

Dat synchronisatie probleem na het zappen, wat ook maar een seconde of mss een paar duurde, valt mij momenteel in ieder geval niet meer op

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

Mij valt het in ieder geval heel hard op, want ik ben een zapper en vlot eens alle zenders overlopen zit er op deze manier niet in.

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

il y a 7 ans

Yup, de problemen rond synchronisatie tussen beeld en geluid zijn er nog steeds en ze verliezen hier klanten door.

Apprenti guérisseur

 • 

223  messages

il y a 7 ans

Idem hier in verband met de sync
Heel de interface loopt wat log vind ik.

Éclaireur novice

 • 

1  message(s)

il y a 7 ans

dat je niet vlot kan zappen is heel frustrerend ja de sync bug houd toch wel een 2 tal seconde aan eer het corrigeerd..

Pisteur expérimenté

 • 

35  messages

il y a 7 ans

Ik ben hier ook op aan het wachten. Hoop dat hier snel een update voor komt. Het is hinderlijk.  tot het opgelost is. 

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

il y a 7 ans

wij zijn nog maar recent overgeschakeld naar orange en zijn wel redelijk tevreden! wel dat dut probleem mij ook is opgevallen en vindt dit ook wel irritant, hoop dan ook dat Orange hier iets zal aan doen! en niet binnen 2 jaar.

4.4K  messages

il y a 7 ans

Synchronisatie bug zit er inderdaad nog altijd in. In verband met de TV gids, mag ik vragen hoe je decoder is verbonden met het internet? Is dit via WiFi of via een ethernet kabel? Ikzelf had dit probleem ook altijd. Mijn decoder was aangesloten via ethernet en blijkbaar was mijn kabel defect / zat er een storing op. Na het vervangen van de kabel heb ik dit probleem niet meer ondervonden.

Blijkbaar zit orange te werken aan dit probleem en zou het in een toekomstige firmware update moeten opgelost worden. Ik denk dat de decoder momenteel een zeer stabiele verbinding nodig heeft om de tv-gids te raadplegen.

Pisteur expérimenté

 • 

26  messages

De synchronisatiebug lijkt mij niet echt een probleem, het is misschien eigen aan het type decoder. BIj ProximusTV had je dit vroeger ook, maar dit was met een v3 decoder die nu al uit dienst is. Dus ik weet niet als dit nu nog het geval is.

Mijn decoder heeft in januari een update gehad (firmware 5 jan 2018) en sinds dien heb ik de bug in de tv gids niet meer gezien.

Ik vind dat de decoder al zeer goed werkt en ben blij dat ik niet plat word gesmeten met reclame. Ik heb ook wat begrip voor Orange, ze zijn nog maar 2 jaar bezig terwijl Telenet dit al veel langer is. Het is dus ook een verhaal van minder middelen om dergelijke zaken op te lossen.

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

Kan deze mening niet delen.
Aangezien de technologie al jaren bestaat zou een nieuwe provider met nieuwe toestellen minder problemen moeten hebben dan een bestaande.
Het synchonisatie probleem sleept reeds 2 jaar aan als een van het meest aangekaarte problemen en er gebeurt niets.

Het is letterlijk niet om aan te zien.

Apprenti guérisseur

 • 

223  messages

niets belet u om meer te betalen en dus ook meer te krijgen.
Ikzelf ben tevreden met de prijs die ik betaal en kan dus gerust door deze bug heen kijken...

Chef pisteur

 • 

76  messages

Die twee seconden bug dat is toch geen probleem ? Snap niet goed dat mensen hierover klagen.

Heel soms loopt de decoder helemaal vast. Dat is al wat erger, maar gelukkig  maar heel soms.

Chef pisteur

 • 

94  messages

Raise dut is onlogisch wat u daar zegd. Zie gewoon naar proximus, die zitten al met jaren met bugs. Als ik dan naar jou hoor zou dit zo maar opgelost moeten geraken om dat die technologie bestaat. Bij Proximus is dit misschien normaal dat dit niet gemaakt geraakt, maar normaal bij andere opperators wel denk ik. Ik ben hier ook slechts een week en moet niet echt klagen enkel heb ik regelmatig pikkels op het scherm, maar heb al gelezen dat meerdere klanten hier last van hebben. dus denk ik dat dit nog altijd kinderziektes zijn,maar bij proximus zijn dit er geen als je dit op hun forum leest.

 

Loading...