Thommy's profile

Pisteur confirmé

 • 

4 Messages

mardi 20 mars 2018 20:41

Decoder doet mijn gebruikservaring internet en TV bij Orange de das om

Hallo iedereen.

Ik ben Orange klant van eind december 2017, hiervoor ben ik jaren Telenet klant geweest (Whoppa abbo).

Toch even mijn bevindingen hier neerschrijven. Heb een Love met Panter abbo + dubbel data.

tldr: decoder doet mijn gebruikservaring de das om

Voordelen:

Voor mij een ideaal pack. Tv + Internet + GSM. Vaste telefonie is voor mij nutteloos dus dit pack is perfect voor mij.

-Internet: Speed “maar” 100Mbps download vs 200Mbps maar is in praktijk meer dan voldoende. Ik ben een downloader en gamer en kan hier perfect mee verder. Door de "Fair use policy" bots ik ook niet tegen download limieten. Lokaal instelbare router is ook mooi meegenomen.

-Tv: Doet wat het moet doen buiten wat hekelpuntjes in de gebruikservaring die ik voordien niet had. (To be continued..)

-GSM: Heb ik nergens een klacht over. Zeer goed product en dubbel data!

Nadelen:

-Internet: Zoals hierboven beschreven, tevreden van. Paar keer dat de LAN verbinding wegvalt (3-4 keer sinds december tot maart) Router reboot lost het probleem op. No big deal. WiFi kan ik niet over oordelen, ik gebruik een dedicated access point (Unifi AC Pro).

-Tv: Hier begint het verhaal en de reden van mijn post..

Eerst indruk Vs Telenet decoder -> Traag! Zappen gaat niet vlot, tv-gids laad traag en soms geen leest hij geen data uit. (Aangesloten via gigabit LAN) Er zit steeds een delay van een paar seconden op tijdens het zappen. Beeld schokt enorm en schiet dan na een second of 2-3 wel terug in gang. Lijkt een algemeen probleem en zou er al sinds beta-test inzitten. 

Opzich heb ik me hier bij neergelegd en was er aan "gewent" na een week gebruik. Zal ook wel met een firmware upgrade op te lossen zijn.. Ooit. Hadden ze een paar euro meer besteed aan de hardware in de digicorders was dit waarschijnlijk nooit een issue geweest en waren er een boel gebruikers happy.

Nu mijn grootse probleem/ergernis. Mijn decoder zat in een afgesloten kast met weinig airflow. (Stuur alles aan via IR blasters.) Ik begon last te krijgen van spontane reboots en kon dit enkel oplossen door de digicorder een tijd uit te laten en te herstarten. Mijn directe idee was dat het toestel gewoon te warm werd en overhitte (nooit gehad met Telenet digicorder). Ik heb 2 ventilators geïnstalleerd in de kast (1 op het toestel en 1 die lucht naar buiten blaast via een gat in de achterkant 2*120mm). Kast voelt vanbinnen nu zelfs koud aan en dacht dat het probleem van de baan was, heb zeker 3weken geen problemen meer gehad.

Nu sinds gisteren beginnen de spontane reboots opnieuw. Alles voelt koud aan dus dat kan het probleem niet zijn. Manueel de stekker eruit of via de knop helpt niet. Boot sequentie start maar geraakt zelden tot het einde. Soms krijg ik een paar sec beeld te zien en valt hij weer uit.

Gisteren heeft dit van +-20u tot 0u geduurd en plots kwam hij erdoor en bleef werken. Vandaag rond 20u hetzelfde verhaal. Het is nu 21:30u en hij probeert nog steeds te booten. Again, manual reset helpt niet.

Ik zie het niet zitten om naar de helpdesk te bellen. Enig idee wat er nog te doen valt of is die digicorder hardware gewoon.. Brol?

Filmpje ge-upload met geluid van de bootloop.

https://youtu.be/FKZxDrY0Atk

 

Pisteur expérimenté

 • 

32 Messages

il y a 7 ans

Hey Thommy,

Het is inderdaad een terechte opmerking over de tv-decoder issues. Bij velen is dit een hekelpunt.. en Orange weet dat ook. Ze zijn er mee bezig, maar naar mijn mening krijgen ze dit enkel opgelost door een serieuze grote update, die volgens mij veel toestellen niet aan kunnen.

Nieuwe hardware met een volledige nieuw programmering lijkt me DE oplossing, natuurlijk wetende wat de programmeurs nu weten en aan ervaring hebben. Haalbare kaart? Geen idee. Ken hun interne protocollen niet om dit waar te maken. Het moet ook financieel draagbaar zijn zodat de klanten kunnen blijven genieten van de gunstige tarieven. Denk dat het schoentje daar wel eens zou kunnen gaan knijpen... 🙂

Geduld is een schone deugd, zeggen ze altijd hè... gelukkig zelf niet al te veel problemen met het pakket, enkel heel af en toe eens de decoder resetten, maar als dat voorlopig het ergste is, dan klaag ik niet.

Misschien kan je best toch even de klantendienst inlichten. Eventueel eens vragen welke mogelijkheid er is voor een andere decoder?? En wie weet ben je dan meer op je gemak... 🙂

Groeten, Bart

Chef pisteur

 • 

76 Messages

FYI : 200Mbps kan je bij Orange ook als optie.

Mijn ervaring met de decoder is net dat hij een pak sneller is als die van Telenet.

Soms reboot hij inderdaad eens. En soms komt hij in een boot-loop terecht. Ik trek dan de stekker 2 minuten uit en dan werkt alles weer altijd. Heb dit op een 10 maanden tijd een keer of 3 voor gehad...
Maar heb ook kenissen waar dit probleem ook zeer vaak was. Ze hebben een nieuwe decoder gekregen en alle problemen zijn van de baan.

Pisteur expérimenté

 • 

19 Messages

@Frank76  Dan vergelijk jij waarschijnlijk met een oud model van Telenet, want vergeleken met de laatste 2 modellen van Telenet is het dag en nacht verschil.

Bij installatie zei de installateur mij dat ze tijdens interne opleiding te horen hadden gekregen dat er gewerkt werd aan een update die het zappen en de vlotheid op het niveau van Telenet zou brengen. Dat was toen normaal voor eind februari voorzien. Wel, we zijn bijna april nu.

Als er geen update of op zijn minst een indicatie van vooruitgang komt tegen mei, ben ik alvast weer weg Homme indifférent

Pisteur confirmé

 • 

11 Messages

Het is inderdaad al een tijdje geleden, dus zijn het oudere toestellen. Maar ik heb nu eens expliciet gezapt en zie geen probleem met de snelheid! Bovendien, denk ik, zap je ook niet uren aan één stuk in het wilde weg, maar ja, dat is natuurlijk ieder zijn zin...

Pisteur expérimenté

 • 

18 Messages

@Parshift ,

Een installateur kan nooit zeggen wanneer dat effectief gereleased word. Zulke software word gemaakt, getest en aangepast. Als er tijdens de tests fouten blijken voor te komen en ze krijgen dat niet op tijd opgelost, word de release uitgesteld. Een garage gaat jou ook geen auto meegeven waar nog geen motor in zit, toch?
Heb een beetje geduld. Orange is er 2 jaar, Telenet al 20 jaar. Waar andere providers al 10 jaar over doen om een degelijk werkend product op de markt te zetten, word van Orange verwacht dat dit op nog geen jaar op orde is. 
Dat is een beetje tegen de kop geslagen he... 🙂 

Pisteur expérimenté

 • 

19 Messages

Ik heb geen geduld meer, het is al van in de testfase niet in orde. 2 jaar om 1 bug te fixen...

Pisteur confirmé

 • 

11 Messages

il y a 7 ans

Digicorder lijkt me geen brol, toch niet meer dam Telenet waar ik vroeger ook al eens twee onmiddellijk achter elkaar heb moeten vervangen! Tot nu toe heb ik geen enkel probleem gehad en ik heb hem ongeveer 8 maanden. Van al de problemen waar je van spreekt heb ik gewoonweg geen weet: geen trage, schokkerige beelden, voldoende snelheid met van kanaal te schakelen... wél heb ik een goede verluchting, want hij staat gewoon ruim in een open kast (staat trouwens duidelijk in de handleiding en dit lijkt me niet voor niets!). Misschien toch eens met een andere decoder proberen, dit zou geen probleem mogen zijn. Veel geluk ermee!

Pisteur confirmé

 • 

4 Messages

Bedankt voor jullie feedback!

Verluchting die ik nu heb is beter dan een vrijstaande digicorder in een open kastSmiley heureux

Ik ga proberen het toestel te laten vervangen. Heb de laatste 2 dagen geen issues meer gehad.

Ik hou jullie op de hoogte!

Pisteur expérimenté

 • 

13 Messages

Hier exact hetzelfde probleem met de decoder... 4 maanden klant en het aantal keren dat ik al gebeld heb zijn niet te tellen.  Opnales lukken niet omdat de decoder maar blijft rebooten. De ene zegt softwareproblemen, de andere dat de modem te ver van de digirecorder verwijderd is ( staat in andere kamer). Ben serieus ah denken om orange op ye zeggen want de problemen raken niet opgelost. 

Pisteur expérimenté

 • 

18 Messages

Ayah,

 

Heb je ook gevraagd of er een technieker eens kan komen kijken? 

 

Mvg

Tom

Pisteur expérimenté

 • 

13 Messages

@CounterForce@Die zijn al geweest... Volgens hen was alles in orde. " softwareproblemen" . 2 dagen later is de ellende weer herbegonnen

Pisteur expérimenté

 • 

18 Messages

Ayah,

Dan kan je terugbellen en vragen of hij omgeruild kan worden. 
Zorg ook dat de box kan "ademen" (ie. genoeg lucht om de box te kunnen koelen). Het kan ook een warmteprobleem zijn. Maar dat kan de technieker op dat moment uitmaken.

mvg
Tom

Pisteur confirmé

 • 

18 Messages

il y a 5 ans

Ik heb ook problemen met decoder

Regelmatig neemt de decoder een opname die geprgrammeerd is niet op

Zeer lastig als ge een serie wilt opnemen,manueel proberen(als ik thuis ben)dan maar,maar na een min of 5 word de opname gestopt uit zich zelf 😠😠😠

Dan de extreme versie,gewoon de stroomadapter voor 30 sec uittrekken

Reboot en oke voor een paar dagen

Nu hebben ze recent al alles komen vervangen ,behalve mijn router zelf en de stroomadapter van de decoder🤔

Ik weet het nu niet meer,als ik terug bel naar de helpdesk bel dan duurd dat weer weken voor ze het snappen

Maar ik word het wel beu,ik denk dat ik terug naar telenet ga

Loading...