annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geluid en beeld niet synchroon

Topic gestart op: 24-01-23 22h39

Antwoorden: 2 antwoorden

JonasM
Gewaardeerd verkenner

Geluid en beeld niet synchroon

OPGELOST

Zijn er nog mensen die na installatie van de nieuwe tv box van Orange ervaren dat geluid en beeld niet 100% synchroon zijn? Ik gebruik gewoon de luidsprekers van mijn tv als audio uitvoer. De tv box is via HDMI kabel met de tv verbonden. Bij oude Orange decoder had ik dit probleem niet. Iemand een oplossing om dit te verhelpen?

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
morreke
Ervaren verkenner

Bij mij heeft het geholpen om bij de instellingen van onze Samsung tv de geluidsinvoer op PCM te zetten. Zodat deze niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging.

Zo doe je dat voor een Samsung:

https://www.samsung.com/ca/support/tv-audio-video/tv-change-the-audio-format/

morreke_2-1674678016495.png

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
morreke
Ervaren verkenner

Bij mij heeft het geholpen om bij de instellingen van onze Samsung tv de geluidsinvoer op PCM te zetten. Zodat deze niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging.

Zo doe je dat voor een Samsung:

https://www.samsung.com/ca/support/tv-audio-video/tv-change-the-audio-format/

morreke_2-1674678016495.png

 

 

JonasM
Gewaardeerd verkenner

In eerste instantie leek het hiermee opgelost, maar het probleem blijft regelmatig terugkomen. De decoder afzetten en terug opzetten lijkt soms te helpen, maar dit zou toch niet mogen. Bij kijken via apps zoals vrtmax is het helemaal een ramp.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen