annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geluid en beeld niet synchroon

Topic gestart op: 24-01-23 22h39

Antwoorden: 9 antwoorden

JonasM
Gewaardeerd verkenner

Geluid en beeld niet synchroon

OPGELOST

Zijn er nog mensen die na installatie van de nieuwe tv box van Orange ervaren dat geluid en beeld niet 100% synchroon zijn? Ik gebruik gewoon de luidsprekers van mijn tv als audio uitvoer. De tv box is via HDMI kabel met de tv verbonden. Bij oude Orange decoder had ik dit probleem niet. Iemand een oplossing om dit te verhelpen?

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
morreke
Ervaren verkenner

Bij mij heeft het geholpen om bij de instellingen van onze Samsung tv de geluidsinvoer op PCM te zetten. Zodat deze niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging.

Zo doe je dat voor een Samsung:

https://www.samsung.com/ca/support/tv-audio-video/tv-change-the-audio-format/

morreke_2-1674678016495.png

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
PSpeleman
Aspirant verkenner

Ben nog maar twee maand klant. Maar heb het sinds het begin.

Gregory
Wijze
Wijze

Bij mij loopt alles goed @JonasM 

Heb VrtMax ook op de box gezet om gemiste afleveringen te bezien.  Opnames gaan ook goed.

Heb deze TV, waar ik een hmdi port als audio uitgang heb.  Daaraan hangt een goedkope soundbar van de Aldi

TVBOX >> (hdmi2) TV (hdmi4) >> Soundbar

JonasM
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de info!

Ik heb een Samsung smart TV van 2016. Mss te oud? Ik zal Orange klantendienst volgende week eens bellen.

0 pluimen
morreke
Ervaren verkenner

Bij mij heeft het geholpen om bij de instellingen van onze Samsung tv de geluidsinvoer op PCM te zetten. Zodat deze niet meer gedecodeerd moest worden, wat zorgde voor de vertraging.

Zo doe je dat voor een Samsung:

https://www.samsung.com/ca/support/tv-audio-video/tv-change-the-audio-format/

morreke_2-1674678016495.png

 

 

JonasM
Gewaardeerd verkenner

In eerste instantie leek het hiermee opgelost, maar het probleem blijft regelmatig terugkomen. De decoder afzetten en terug opzetten lijkt soms te helpen, maar dit zou toch niet mogen. Bij kijken via apps zoals vrtmax is het helemaal een ramp.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen