annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internetconnectie op tv box

Topic gestart op: 21-03-24 18h20

Antwoorden: 6 antwoorden

Michaël_V
Gewaardeerd verkenner

Internetconnectie op tv box

OPGELOST

Hallo,

sedert enkele maanden hebben wij problemen op onze tv box met de internetconnectie voor de zenderlijsten. 
De tv box staat ingesteld op onze favoriete zenderlijst maar soms, dagen na elkaar (en soms weken gaat het wel goed), geeft de box aan dat de connectie onstabiel is en de “standaard” zenderlijst ingeschakeld werd. 
We moeten dan handmatig opnieuw onze “favorieten” zenderlijst selecteren. 
Al verschillende dingen geprobeerd waaronder: volledige reset van de tv box, via wifi aansluiten, rechtstreeks via de kabel op de modem. 
Niets lijkt te helpen. 
Onze internetconnectie is, zowel bekabeld als via wifi, nochtans zeer goed en stabiel over gans het huis. 
Ik begin te vermoeden dat dit aan de tv box zelf ligt. 
Nog iemand die hier problemen mee heeft?

Alvast bedankt om mee te denken/zoeken naar een oplossing. 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Michaël_V
Gewaardeerd verkenner

Het probleem is opgelost!

Dit is de oplossing:

De decoder was via een netwerkkabel aangesloten op een Powerline (via stopcontact). 

Blijkbaar gaf deze powerline niet altijd even stabiel het internet door waardoor het signaal soms wegviel. Ik heb de tv box nu via een netwerkkabel rechtstreeks verbonden met de orange modem en het probleem is opgelost. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Josette
Wijze
Wijze

@Michaël_V   een goedenavond,

ben je eruit gekomen met de antwoord?

Zo ja mag je die je de oplossing gegeven heeft aanvinken als oplossing accepteren.

Dank U.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Michaël_V
Gewaardeerd verkenner

Het probleem is opgelost!

Dit is de oplossing:

De decoder was via een netwerkkabel aangesloten op een Powerline (via stopcontact). 

Blijkbaar gaf deze powerline niet altijd even stabiel het internet door waardoor het signaal soms wegviel. Ik heb de tv box nu via een netwerkkabel rechtstreeks verbonden met de orange modem en het probleem is opgelost. 

Josette
Wijze
Wijze

@Michaël_V dank je  wel voor je antwoord.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Heb soms als ik de dag erna naar TV kijk iets van - internet verbinding is terug hersteld, kunt nu verder doen

Ik werk niet met een favoriete zenderlijst - kan dat probleem niet tegenkomen.

En al bij al moet ik maar een 4 of 5 nummers van zenders onthouden

Verder, eenmaal je de TV box met een ethernet kabel verbindt, wordt de wifi niet gebruikt

Leden met de meeste pluimen