annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koppeling Android TV-decoder en PC

Topic gestart op: 17-02-24 02h19

Antwoorden: 7 antwoorden

Stef_Malle
Gewaardeerd verkenner

Koppeling Android TV-decoder en PC

OPGELOST

Bestaat er een mogelijkheid om mijn TV-decoder te koppelen met mijn windows pc zodat ik alle functies van de decoder via een interface op mijn pc kan gebruiken?

Probleem:

Via mijn decoder is mijn You-tube account actief
Ik ga naar mijn pc en wil vanop die plaats verdere controle op mijn TV-controle, zonder mijn afstandsbediening.
Kan dit?

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Denk van niet @Stef_Malle 

Als je je decoder koppelt met de tv plus app op je telefoon, dan gaat alles via internet.  Idem je pc via browser koppelen met de decoder.  Eigenlijk is het niet koppelen met de decoder maar met je abonnement/account ergens op een server.  Alle opnames staan ook op een server - niet op de decoder

Je kunt de TV gids zien, live TV, opnames bezien en plannen/uitvegen en dit op je telefoon/tablet/PC

Op PC gaat dit via een web browser Orange TV Plus

Maar dit is geen afstandsbediening van je decoder (die uit kan staan en je dan toch opnames kunt maken)

Op de app van de vroegere decoder (telefoon, geen PC) had je wel een soort van afstandsbediening

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Stef_Malle ,

Er zijn 2 mogelijkheden waar ik aan denk.

1. Start op je PC een filmpje op Youtube en cast deze naar je TV of Orange TV box. In de Orange TV box zit namelijk een Chromecast ingebouwd. Tijdens het casten kun je dan het beeld op de TV "besturen" met je PC.

2. Ik heb op me GSM een Android TV remote app geïnstalleerd. Daarmee kan ik alle Android TV toestellen in m'n netwerk (die eerst gekoppeld werden) besturen. Dus ook de Orange TV box want die werkt ook op Android. Ik veronderstel dat je je GSM wel bij je hebt liggen aan je PC, dan kun je die gebruiken als remote eventueel. 

Ik gebruik deze app hiervoor:
Apple IOS: https://apps.apple.com/be/app/remote-for-android-tv/id1668755298?l=nl 
en ook beschikbaar voor Android GSM's: https://play.google.com/store/apps/details?id=tech.simha.androidtvremote 

Ik heb in het verleden gezocht of er een dergelijke app bestond voor een Windows pc maar helaas. Er bestaan wel andere mogelijkheden maar die zijn nogal omslachtig en technisch. Zie https://www.youtube.com/watch?v=f96XxKTR4Hg 

Stef_Malle
Gewaardeerd verkenner

Bedankt om mee te denken.

Mijn vraag concreet was om de bediening van de decoder op pc over te nemen zonder onderbreking. You-tube speelde reeds via decoder en ik wilde de bediening vloeiend overnemen op mijn PC. A.h.w. een decoder-interface op PC.

Betreffende oplossing 1,deze werkwijze is mij bekent. Hierdoor start you-tube op je pc en wordt dan gecast, dit onderbreekt de reeds lopende you-tube sessie op decoder. 

Oplossing 2 was mij nog niet bekent en ik ga deze dan ook bekijken en testen.

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Pletse  een goedemorgen,

het is fijn dat je helpen wil maar als je goed gekeken had

deze was al opgelost hoor.

Fijne maandag.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Persoonlijk vond ik het antwoord zeker het vermelden waard @Josette 

Het is een beetje think out of the box

 

Leden met de meeste pluimen