annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

OrangeTVbox vs Chromecast

Topic gestart op: 10-04-23 12h12

Antwoorden: 3 antwoorden

Mattie
Aspirant genezer

OrangeTVbox vs Chromecast

Hallo,

Ik heb dus sinds kort een Orange TV-box en een Chromecast 4K met google TV.

Nu is het zo dat ik moeilijkheden heb met het casten naar de Orange TV-box.  Naar de Chromecast is dit geen enkel probleem.

Het probleem is dat hij die Orange TV box gewoon niet "ziet", dus staat niet tussen de apparaten om naar te casten.  Is er een bepaalde procedure nodig of dient dat ergens geactiveerd te worden?  Of hoe werkt dit bij jullie?
In het begin ging dit dus wel volgens mij.

Ook is het zo dat de "normale" orange app niet meer werkt en ik dus de orange tv plus app dien te gebruiken.  Was me eigenlijk ook niet heel duidelijk in het begin...


bv: vrt max app --> casten, dan zie ik dus de chromecast, apple TV, maar geen Orange tv-box.

 

Labels (2)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Mattie
Aspirant genezer

Mijn tv-box steekt rechtstreeks op de modem met kabel,
WIFI werkt via Omada (TP-link), de chromecast is hiermee verbonden.

De oude app van Orange kan ik niet meer gebruiken, dus ben moeten overschakelen naar de nieuwe app.  De chromecast doet dat uitstekend, de tv-box kan ik niet vinden.
Zou toch handig zijn gelijk bij telenet bv dat je via de app een andere zender op de tv kan opzetten voor bv de kinderen...

Als ik via een pc (chrome browser) die geconnecteerd is met het wifi netwerk wil casten gaat het wel, dan zie ik zowel de chromecast als de tv-box.

Als ik bv de telenet app gebruik, dan zie ik alleen de chromecast en de tv-box niet.  Hierbij was de vrt-max app maar een voorbeeld wat niet ging...
Als ik youtube neem, dan zie ik ook alleen de chromecast, geen tv-box.

Staat er bij de orangebox een limitatie op oid?

Guest netwerk word niet gebruikt, en het wifi netwerk van Orange ook niet.  Ik heb dus een eigen wifi netwerk... 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk van het ook ondervonden te hebben, @Mattie 

Als ik vanuit een webbrowser op mijn iphone wil casten - toont hij alleen maar mijn TV

Vanuit de TV Plus app kan ik op alle twee casten

ivm je vrtMax - die staat op de TV Box

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @Mattie ,

Het meest voorkomende probleem in dit geval is dat de TVbox en het toestel waarmee je wil casten niet op dezelfde wifi zitten. Bvb dat de TVbox op de Orange wifi zit en het toestel waarmee je wil casten op de Orange "guest" wifi of omgekeerd. Kun je dit eens controleren?

Persoonlijk heb ik niks moeten instellen om de Chromecast van de TVbox te gebruiken. Werkte bij mij direct 'out of te box'.

De normale TV app werkt inderdaad niet met de TVbox, hiervoor heb je de TVPlus app nodig.
Oude app voor de 'oude' decoders, Plus app voor de TVbox.


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen