annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

TV-App op Android-box

Topic gestart op: 27-02-20 22h25

Antwoorden: 15 antwoorden

BVanBeversluys
Gewaardeerd verkenner

TV-App op Android-box

OPGELOST

Hoi,

Momenteel kijk ik op m'n 2e TV 'analoog'; echter dat signaal stopt binnenkort...

Door het weinige gebruik van die 2e TV zie ik het niet zitten om een 2e decoder te huren.
Ik zou eventueel een Android TV-Box aanschaffen (bvb. Xiaomi Mi Box S) en daar via de Orange Android App dan TV kijken.

Vraag: gaat de Orange Android App op zo'n TV-Box werken?

Labels (1)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

@BVanBeversluys  mijn vermoeden is dat het niet gaat werken. Je kan toch de orange app downloaden op je gsm en dan streamen naar de tv met een chromecast. Dat is het beste alternatief , vind ik , om toch je programma's te zien. Het kan ook een tablet zijn natuurlijk maar je kan vanaf daar streamen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

SimonDelarue
Aspirant verkenner

Bij wijze van test eens geprobeerd met mijn Andoid-Box. (Wat voor mij wat nutteloos is aangezien mijn decoder met dezelfde TV verbonden is 😉) Via de Play Store kon ik de App probleemloos downloaden. Na het openen van de app genereerde ik een code op de decoder en koppelde ik de app.  

App geïnstalleerd op Android boxApp geïnstalleerd op Android box

Na het koppelen start de app en kom ik in de TV-Gids.

Na het koppelen start de app en kom ik op de tv-gidsNa het koppelen start de app en kom ik op de tv-gids

Ik kan gewoon programma's selecteren en bekijken zoals je doet met de app op smartphone/tablet.

Voorbeeld van VTM programma via de App op de box.Voorbeeld van VTM programma via de App op de box.

Zelf gebruik ik thuis de NEO U9-H van Minix. Let er wel op indien je ook voor deze zou kiezen dat die geen ondersteuning voor Netflix in HD biedt.

Ik gebruik zelf de Minix NEO U9-H (Minix ondersteunt wel geen Netflix)Ik gebruik zelf de Minix NEO U9-H (Minix ondersteunt wel geen Netflix)

Hopelijk ben je hier wat mee geholpen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
Nordina
Aspirant verkenner

Hallo, ik zoek nog steeds een oplossing om het Orange Android TV kastje terug in te leveren en verder te gaan met een Lite abonnement.

Ik heb intussen de mobiele versie van de app via een apk kunnen installeren op mijn Formuler Android Set Top Box maar die wordt dan ook verticaal weergegeven zoals op een smartphone en scrollen is problematisch.  Bovendien vermoed ik dat een Lite abonnement nog een andere app gebruikt.

Ik heb intussen ook IPTV van verschillende providers uitgeprobeerd en het simultane opnemen van meerdere kanalen kan ik nu perfect via de TV Player app TiViMate.   Zij bieden ook terugkijk TV en Timeshift aan maar het laden van de EPG gegevens is toch niet zo vlot als bij Orange of voorheen Telenet.

Liefst vind ik nog altijd een oplossing om ofwel:

1. Een app op mijn eigen Android TV kastje te installeren in combinatie met een Lite abonnement of

2. Via de TiViMate player app de TV kanalen te kunnen streamen via de Orange service.  IPTV providers bieden een m3u link met userID en paswoord aan.  Technologisch werkt dit bij Orange waarschijnlijk ook zo maar zit dit ingebakken in de intelligentie van hun app of kastje.  Indien het formaat van de portal of m3u link van Orange beschikbaar zou zijn, dan kunnen de betaalde logon credentials hier wellicht in geconfigureerd worden en betaalde Orange content via andere TV Player apps bekeken worden.

Indien iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.

0 pluimen
SimonDelarue
Aspirant verkenner

Bij wijze van test eens geprobeerd met mijn Andoid-Box. (Wat voor mij wat nutteloos is aangezien mijn decoder met dezelfde TV verbonden is 😉) Via de Play Store kon ik de App probleemloos downloaden. Na het openen van de app genereerde ik een code op de decoder en koppelde ik de app.  

App geïnstalleerd op Android boxApp geïnstalleerd op Android box

Na het koppelen start de app en kom ik in de TV-Gids.

Na het koppelen start de app en kom ik op de tv-gidsNa het koppelen start de app en kom ik op de tv-gids

Ik kan gewoon programma's selecteren en bekijken zoals je doet met de app op smartphone/tablet.

Voorbeeld van VTM programma via de App op de box.Voorbeeld van VTM programma via de App op de box.

Zelf gebruik ik thuis de NEO U9-H van Minix. Let er wel op indien je ook voor deze zou kiezen dat die geen ondersteuning voor Netflix in HD biedt.

Ik gebruik zelf de Minix NEO U9-H (Minix ondersteunt wel geen Netflix)Ik gebruik zelf de Minix NEO U9-H (Minix ondersteunt wel geen Netflix)

Hopelijk ben je hier wat mee geholpen.

Nordina
Aspirant verkenner

Ik heb onlangs een Set Top Box Formuler Z10 Pro Max aangeschaft en wilde er de Orange App op installeren maar in de Playstore krijg ik de melding dat de app niet beschikbaar is voor mijn apparaat.

Mijn apparaat draait op Android versie 20 als besturingssysteem.

Ik zie nu dat u de app wel beschikbaar had in de playstore.  Vind u die daar ondertussen nog steeds?  Weet u of er een andere manier bestaat waarbij ik de app kan bekomen en installeren zonder de Playstore te moeten gebruiken?

 

Alvast dank,

0 pluimen
phil48
Leidende verkenner

Ik ben Simon niet, maar ik heb dat ook geprobeerd op een android tv box van een ander merk. Ik kon die app wel uit de Play Store halen, maar probleem is dat die app op dit soort apparaten niet ondersteund wordt en het dus in feite niet... werkt.

Je kunt wel het programmaschema zien en dergelijke, maar daar houdt het op.

Tenzij je natuurlijk spreekt over een abonnement op het Lite pakket (Orange TV Plus app), dan zou ik contact opnemen met de klantendienst, want dat is een andere app dan de standaard Orange TV BE app.

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen