annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Terugkijk TV box 2024

Topic gestart op: 11-03-24 17h56

Antwoorden: 9 antwoorden

walterBE
Veteraan verkenner

Terugkijk TV box 2024

OPGELOST

Op deze pagina staat een formulering;

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/tv/orange-tv

Met Orange TV of Orange TV Plus* kijk je rechtstreeks of uitgesteld televisie waar en wanneer je maar wil, raadpleeg je de tv-gids en nog veel meer op je smartphone, tablet of PC*.

*Afhankelijk van het model van uw decoder

 

Maar hiermee weet ik nog niet of als je nu klant zou worden met TV in de bundel met een box of je inderdaad zoals bij Telenet X dagen terug kan gaan en kan 'terugkijken'.  En zoja, hoeveel dagen.

Ik zie wel dat deze vraag al eerder naar boven is gekomen maar dat het toen niet kon bij Orange.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Er is geen terugkijk TV met deze box.  Kunt terugkijken met vrtMax, Go Play, VtmGo etc

Wat ik doe is de series die mij interesseren opnemen, en daarna alle afleveringen bezien.

Alles opnames gebeuren in the cloud.  Dus opname bezien = IPTV

Je kunt tot 200 uur opnemen.  Opnames worden na 60 dagen gewist, tenzij je ze archiveert

Als je een opname beziet of rechtstreeks kijkt, kun je pauzeren, achteruit gaan en terug vooruit

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Pletse
Gewaardeerde genezer

Volgens een artikel in de Knack (vorig jaar ergens) was er sprake van "Terugkijk TV" bij Orange in de loop van dit jaar. Maar verder nog niks van gehoord. Met de nieuwe TV box is dit inderdaad zeker mogelijk en op zeer korte termijn zelfs.

Echter ben ik van mening, waarom betalen voor iets die je gratis kan via de apps van de zenders zelf. De apps kunnen op de TV Box geïnstalleerd worden. Via deze manier kun je veel "verder" terugkijken dan wat Telenet of Proximus aanbied via hun betalende Terugkijk TV. Zo kun je bvb de 1ste aflevering van Familie opvragen via VTM Go (vroeger kon dat toch)...

Waarom ze standaard niet alles 60 dagen beschikbaar stellen om terug te kijken? Waarschijnlijk opslagruimte en copyright/uitzendrechten.
Nu zal een programma inderdaad standaard "opgenomen" worden en op de server geplaatst worden. Als niemand deze heeft "opgenomen" dan zal deze worden gewist van de server. Hierdoor beperken ze dus de serverruimte die nodig is voor alle opnames.
Vanaf dat er 1 iemand deze heeft "opgenomen" dan blijft deze beschikbaar tot deze klant de opname "wist". 
Ik vermoed dat er ook geld mee gemoeid is ivm uitzendrechten...

0 pluimen
Chiquita
Aspirant genezer

Wat @Pletse dus zegt!
Terugkijk tv is niet nodig als je toch MEER kunt zien met de APPs die op de TV Box staan...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Om even in te pikken op het verschil Telenet vs Orange:

Bij terugkijk TV (Telenet dus) wordt je gewoon verschillende keren in één programma of film gepest met niet-doorspoelbare reclame. Heb je een opname, is enkel het eerste reclameblok niet doorspoelbaar, de rest wel.

Opnemen ipv terugkijken dus dus zeker zinvol zijn ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


walterBE
Veteraan verkenner

Prima als mensen ermee tevreden zijn.

Mij komt het gewoon over als irritant wanneer er kunstmatige beperkingen opgelegd worden. Orange maakt gewoon een opname van al de zenders die men kan 'opnemen' en gaat die X dagen bewaren. Er is geen enkele technische noodzaak om iets 'op te moeten nemen' omdat terug te kunnen zien. En ook niet waarom niet men terug zou kunnen terugkijken. Alle zenders zouden gewoon 60 dagen 'terug te kunnen kijken moeten zijn' zonder meer. De data zal aanwezig zijn.

Is een puur een keuze om dat al dan niet toe te staan in de software.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen