annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vraag over gebruik chromecast

Topic gestart op: 18-05-22 16h50

Antwoorden: 2 antwoorden

JayZ
Gewaardeerd verkenner

Vraag over gebruik chromecast

OPGELOST

Hallo,

ik sta op het punt om een Orange abonnement af te sluiten. Hierbij wil ik ook een tv abonnement. Het aanbod van TV Lite is voor mij voldoende, alleen twijfel ik of dat voor mij goed gaat werken.

Ik kijk altijd via een beamer op groot scherm. De beamer is met een HDMI kabel verbonden met een versterker. Op dit moment kijk ik bij een andere provider via een decoder, ook aangesloten op de versterker.

Mijn vraag/zorg is of ik dit goed kan blijven doen door het signaal te streamen naar de chromecast (aangesloten op dezelfde versterker) en of ik dat goed beeld / geluid heb (dus beeld via HDMI naar de beamer, en geluid via de versterker naar de speakers).

Hebben mensen ervaring hiermee?

Alternatief zou zijn om toch een decoder te gebruiken.

Groet,

Jay

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Milanbxp
Veteraan verkenner

Hey JayZ,

Een chromecast is een redelijk goed product met de laatste tech dus normaal geeft deze perfect geluid en beeld.

De chromecast zal je rechtstreeks in de hdmi van de versterker moeten steken net zoals de decoder.

Moest je nog geen chromecast hebben moet je dit doorgeven aan de Orange medewerker zodat de technieker deze zeker meeneemt.

Als de installateur de installatie van de modem komt doen moet hij de chromecast zelf installeren en kan je deze testen met bijvoorbeeld een applicatie zoals Youtube of Netflix.

Daarna is het de verantwoordelijkheid van de klant om de Orange Tv Plus app te installeren op de gsm en deze te activeren via je klantenzoneaccount.

Normaal krijgt u een mail hoe dit verloopt.

Als ik tijdens de installatie tijd over heb help ik de klant bij dit proces dus kan je het altijd aan hem vragen.

Het bedienen van zenders en het programmeren van opnames gebeurd allemaal in de app zelf, dus niet met een afstandsbediening.

Als u dit een goede werkwijze vind is dit een prima product voor u. 🙂

mvg Milan

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Milanbxp
Veteraan verkenner

Hey JayZ,

Een chromecast is een redelijk goed product met de laatste tech dus normaal geeft deze perfect geluid en beeld.

De chromecast zal je rechtstreeks in de hdmi van de versterker moeten steken net zoals de decoder.

Moest je nog geen chromecast hebben moet je dit doorgeven aan de Orange medewerker zodat de technieker deze zeker meeneemt.

Als de installateur de installatie van de modem komt doen moet hij de chromecast zelf installeren en kan je deze testen met bijvoorbeeld een applicatie zoals Youtube of Netflix.

Daarna is het de verantwoordelijkheid van de klant om de Orange Tv Plus app te installeren op de gsm en deze te activeren via je klantenzoneaccount.

Normaal krijgt u een mail hoe dit verloopt.

Als ik tijdens de installatie tijd over heb help ik de klant bij dit proces dus kan je het altijd aan hem vragen.

Het bedienen van zenders en het programmeren van opnames gebeurd allemaal in de app zelf, dus niet met een afstandsbediening.

Als u dit een goede werkwijze vind is dit een prima product voor u. 🙂

mvg Milan

0 pluimen
JayZ
Gewaardeerd verkenner

Hallo Milan,

dank je wel voor je antwoord. Zo te zien gaat dit een goede oplossing zijn voor me.

Groet,

Jay

Leden met de meeste pluimen