annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting te kort.

Topic gestart op: 09-12-19 10h32

Antwoorden: 58 antwoorden

Mik01
Leidende verkenner

Aansluiting te kort.

Op 2 december ging bij mij de omschakekling door van Telenet naar Orange.

Alles verliep vlot. Maar..... ik had toen al een internet aansluiting naar decoder, tv, pc en mediaplayer.

Die mediaplayer ligt niet voortdurend aan. Dus vier aansluitingen.

De decoder van Orange telt ook 4 aansluitingen. Maar ik heb ook vaste telefoon en die gebruikt er nog eentje. Gevolg, de man die de installatie deed schakelde de kabel naar mijn mediaspeler uit.

Nu heb ik een probleem. Moet ik zorgen dat er aansluitingen bijkomen of doet Orange iets aan het probleem.

Weet niet of die persoon dat doorgegeven heeft. 

Labels (1)
0 pluimen
58 ANTWOORDEN 58
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Mik01 

Het schijnt ... 🤔


Heb je dat al eens opgezocht en gevonden? Wat MOET de installateur doen en wat niet? Wat MAG die doen maar MOET het daarom niet doen? Of is het van horen zeggen?

Ik vraag dat niet om u te pesten of zo, wel omdat ik het zelf ook niet weet. En als je iets niet zeker weet kun je er ook geen klacht over indienen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Mik01  schreef:

https://www.orange.be/nl/hulp/internet-en-televisie/verloop-van-de-installatie

Zie onder punt 5.


OK, even advokaat van de duivel spelen:

  • Heeft de installateur op één apparaat WiFi geïnstalleerd (punt 4)
  • Was de kwaliteit van uw WiFi netwerk (op dat ene apparaat dus) of op een meettoestel van de installateur OK? (punt 5)

Indien beide vragen met JA moeten beantwoord worden heb je helaas geen been om op te staan.

Weer terug voetjes op de grond.

Kun je de decoder niet zelf aan de WiFi koppelen? Op die manier komt er dus inderdaad een UTP poort vrij en is uw probleem opgelost.

Alternatief (en dat is hetgeen ik persoonlijk zou doen): plaats een eenvoudige switch. Je wint daar dan nog extra poorten mee (je weet nooit waarvoor je er eens extra nodig hebt) en de bekabelde verbinding naar de decoder is per definitie altijd beter dan WiFi. En OK, € 30 is niet gratis, maar als daarmee uw probleem goed opgelost is EN uw installatie bovendien toekomstgerichter is....

Tussen haakjes, even wat verder gezocht en hier heb je er al eentje voor nog geen € 16. Als je zelf op zoek zou gaan, je zult wellicht nog goedkopere exemplaren vinden, maar dat zijn dan meer dan waarschijnlijk megabit uitvoeringen. Je wilt echt wel een gigabit exemplaar. Wellicht ook wel tweedehands te vinden ... Hier een voorbeeld voor € 10.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

Inderdaad, Wifi is op één toestel geconfigureerd. Afstand +/- 3 meter van modem.

Weet ook wel dat ik geen poot meer heb om op te staan. heb immers getekend dat het ok was toen de technieker vertrok.

Maar dat is iets dat ze inderdaad bij Telenet niet zouden doen. Als je onvoldoende dekking hebt, komen ze zien en zoeken een oplossing uit. 

Heb nu al diverse opmerkingen gekregen van het vrouwtje en ik moet zeggen terecht. Weet niet hoe lang ik bij Orange zal blijven. Het zit er dik in dat het geen jaren zal zijn. Als je vergelijkingspunten zoekt???

Maar dat had ik zelf beslist. Eigen schuld zeggen ze dan hé. Maar als het gaat om zou je het aanraden aan anderen, dan moet ik tot mijn spijt zeggen NEEN.

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Mik01 

Weet je, niet voor 't een of 't ander, maar de standaard WiFi die geleverd wordt, zowel bij Orange als bij Telenet (van Proxi weet ik niks), dat is niet echt fameus. Je hebt WiFi, OK, maar 't is gene vette.

Ik persoonlijk zorg altijd voor mijn eigen netwerk, met eigen router, switches, AP's en momenteel zelfs een powerline. Dat kost inderdaad wel iets, maar ik heb nooit last van slechte WiFi in huis.

Wel heb ik een zeer slechte ontvangst van Orange binnenhuis en daarom heb ik, na goedkeuring van mijn dossier (na testen door Orange uitgevoerd) een gratis FemToCell (in leen) gekregen. Probleem ook opgelost.

Voor de volledigheid: ik ben wel op pensioen, maar was vroeger professioneel IT'er. Vandaar dat ik een beetje veeleisender ben op mijn materiaal dan de doorsnee gebruiker.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen