annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting te kort.

Topic gestart op: 09-12-19 10h32

Antwoorden: 58 antwoorden

Mik01
Leidende verkenner

Aansluiting te kort.

Op 2 december ging bij mij de omschakekling door van Telenet naar Orange.

Alles verliep vlot. Maar..... ik had toen al een internet aansluiting naar decoder, tv, pc en mediaplayer.

Die mediaplayer ligt niet voortdurend aan. Dus vier aansluitingen.

De decoder van Orange telt ook 4 aansluitingen. Maar ik heb ook vaste telefoon en die gebruikt er nog eentje. Gevolg, de man die de installatie deed schakelde de kabel naar mijn mediaspeler uit.

Nu heb ik een probleem. Moet ik zorgen dat er aansluitingen bijkomen of doet Orange iets aan het probleem.

Weet niet of die persoon dat doorgegeven heeft. 

Labels (1)
0 pluimen
58 ANTWOORDEN 58
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Gregory  schreef:

@Cdt24801 Denk dat ik tussen 30 à 35 betaald heb voor een 8 port gigabit switch een paar maand geleden


Momentje, is het een switch dat hij nodig heeft? Dus gewoon extra UTP poorten? Dan zou zijn phone toch ook al moeten werken als hij nu een gele poort vrijmaakt ...

Ik meende begrepen te hebben dat hij een tussen station moest aanschaffen dat RJ11 poorten heeft om telefonie te kunnen aansluiten. Ben ik dan zo verkeerd?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

Ik heb een tussenstation met RJ11 aansluitingen. Maar die gebruikt één aansluiting van mijn modem.

Ik weet dat een switch aan mijn tv geplaatst kan worden en van daaruit meerdere aansluitingen verder kunnen. 

Wat ik aangaf was dat er bij Orange modem een aansluiting te kort is als er een fixed Phone moet aangesloten worden. Bij Telenet had ik die 4 USB's en apart de telefoon. Met overzetten naar Orange moet ik zelf dan zorgen voor een supplementaire aansluiting? De technieker heeft gewoon de usb van mijn mediaplayer gebruikt om de telefoon aan te sluiten. Gevolg is een aansluiting te kort.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Mik01 

OK, nu kan ik volgen.

En de telefoon werkt goed als je hem op dat tussenstation aansluit? Dus je hebt inderdaad enkel meer RJ45 poorten nodig?

Dn zou ik toch niet aarzelen en een kleine; weliswaar gigabit, switch aanschaffen. Ikzelf heb in mijn thuisnetwerk vier switchen in gebruik ... eentje aan de modem voor een FemToCell, een netwerkprinter en een WhiteBox, eentje aan de computertafel in de living voor twee PC's, een NAS en een gewone netwerkdrive, eentje op zolder voor de opsplitsing naar twee TV decoders in de kamers eronder en eentje in mijn bureel voor 2 PC's en een netwerkdrive.

Voor die ongeveer  € 30 zou ik inderdaad mijn probleem zelf oplossen. Een technieker zal duurder zijn ... Plus, je hebt dan ineens nog veel meer RJ45 poorten, klaar voor de toekomst ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

Mijn setup is provider-onafhankelijk gemaakt, enige wat ik nodig heb is een UTP de rest wordt door de infrastructuur geregeld. Zo kom je ook niet voor verassingen te staan als orange/telenet/... beslist minder utp poorten aan te bieden en is het triviaal om over te schakelen.

Xtremdgamer007

Cdt24801
Wijze
Wijze

@XtremeGamer_007 

Heel slim gezien. Ikzelf zou er ook niet veel problemen mee hebben. Geen eigenlijk, elke modem/router van gelijk welke provider heeft wel  4 UTP poorten, dus ook voor mij is alles klaar.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen