annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting te kort.

Topic gestart op: 09-12-19 10h32

Antwoorden: 58 antwoorden

Mik01
Leidende verkenner

Aansluiting te kort.

Op 2 december ging bij mij de omschakekling door van Telenet naar Orange.

Alles verliep vlot. Maar..... ik had toen al een internet aansluiting naar decoder, tv, pc en mediaplayer.

Die mediaplayer ligt niet voortdurend aan. Dus vier aansluitingen.

De decoder van Orange telt ook 4 aansluitingen. Maar ik heb ook vaste telefoon en die gebruikt er nog eentje. Gevolg, de man die de installatie deed schakelde de kabel naar mijn mediaspeler uit.

Nu heb ik een probleem. Moet ik zorgen dat er aansluitingen bijkomen of doet Orange iets aan het probleem.

Weet niet of die persoon dat doorgegeven heeft. 

Labels (1)
0 pluimen
58 ANTWOORDEN 58
Gregory
Wijze
Wijze

@Cdt24801 Nog eens nagezien.  De 8 port gigabit switch heeft 35.95 EUR gekost in een lokale computershop

Verder heb ik hier op 09/12/2019 ook geantwoord dat je de decoder op Wifi kunt zetten.  Dan kost het helemaal niks.  Heb tentijde met de perikelen met de Orange TV app deze op de 5Ghz band gezet.  Veel traffic heeft de decoder niet nodig

 

0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

Heb voor mijn computer al een Netgear hangen. Maar die staat niet bij mijn mediaplayer en tv. Dus is het kabeltjes trekken wat heel moeilijk gaat wegens de plaats waar alles staat. Werk met dergelijke zaken niet graag met WIFI.

Zal denk ik wel een switch worden.

Maar bedankt voor het meedenken. Als ik langskom in Orange center, spreek ik daar eens van.

XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@Gregory , 

Ik denk vooral dat het schoentje wringt bij het feit dat hij z'n setup moet aanpassen omdat orange een UTP-poort in beslag neemt en dit nergens vermeldt.

Terwijl dezelfde setup gewoon functioneert bij Telenet omdat deze gebruikt maakt van de RJ11-poorten op de Compal modem.

Moest ik in dezelfde situatie zitten, zou ik hier ook niet mee akkoord gaan.

XtremeGamer007

Gregory
Wijze
Wijze

@XtremeGamer_007 Ja, ok, maar de decoder op wifi zetten is nu ook niet zo ingrijpend en het lost het problem van die ene poort op

Ik gebruik maar 1 poort van de modem/router en die gaat direct een switch in

0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

Ben niet zo voorstander van overal een router te plaatsen. Al die lichtjes die voortdurend flikkeren kunnen met Kerst wel wat sfeer geven maar op de duur is het vervelend. Verbruik is natuurlijk wel minimaal, maar alle beetjes hé. Begrijp niet zo goed waarom ze alles zo verschillend maken. Orange zit op net van Telenet. Snelheid internet haalt geen 100Mbps. Telenet op zelfde net ruim 150Mbps. Op desktop nog niet de  helft van apps beschikbaar. Dat is geen echte reclame om mensen aan te trekken. Dan moet je nog in kosten komen om aansluitingen genoeg te hebben...... Maar daar gaan we niet meer over in discussie gaan.

 

Knipsel.JPG

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen