annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting te kort.

Topic gestart op: 09-12-19 10h32

Antwoorden: 58 antwoorden

Mik01
Leidende verkenner

Aansluiting te kort.

Op 2 december ging bij mij de omschakekling door van Telenet naar Orange.

Alles verliep vlot. Maar..... ik had toen al een internet aansluiting naar decoder, tv, pc en mediaplayer.

Die mediaplayer ligt niet voortdurend aan. Dus vier aansluitingen.

De decoder van Orange telt ook 4 aansluitingen. Maar ik heb ook vaste telefoon en die gebruikt er nog eentje. Gevolg, de man die de installatie deed schakelde de kabel naar mijn mediaspeler uit.

Nu heb ik een probleem. Moet ik zorgen dat er aansluitingen bijkomen of doet Orange iets aan het probleem.

Weet niet of die persoon dat doorgegeven heeft. 

Labels (1)
0 pluimen
58 ANTWOORDEN 58
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@Mik01 ,

Telenet =! Orange , Edpnet heeft ook niet de packs die proximus aanbiedt maar is hetzelfde netwerk.

Dit is nu eenmaal het resultaat wanneer Telenet "zijn" netwerk moet uithuren aan 3de partijen, die gaan ze niet bevoordelen... integendeel... 

Het gehele "eco-systeem" rondom hun diensten heeft inderdaad nog wat werk... Je merkt dat deze net mijn zijn kinderschoenen in de markt staat en daar voel je de pijnen van.

Enige wat je kan doen is je ontevreden uiten aan de helpdesk/sociale media.

XtremeGamer007

0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

Ontevredenheid uiten aan helpdesk? Het zijn mensen zoals U en ik die daar zitten. Ze moeten alles aanhoren en kunnen niets doen dan wat raad geven.

Social media?? Wat ze daar allemaal schrijven, daar doe ik niet aan mee. 

0 pluimen
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@Mik01 ,

De Helpdesk is nog altijd SPoC voor je problemen/vragen, indien daar genoeg wordt aangedrongen wordt er weldegelijk actie ondernomen.

Social media zou ik ook niet bevuilen met Rants, maar even informatief meegeven aan toekomstige klanten dat wanneer ze de fixed phone optie nemen, 1 UTP-poort moeten afstaan.

Indien jij dit van te voren wist was de beslissing om over te schakelen misschien niet gemaakt.

Alsook hoe meer ogen die informatie zien, hoe meer Orange geneigd is hier een mouw aan te passen en misschien zoals telenet een kleine 5-poorts switch meegeeft/installeert wanneer alle poorten in gebruik zijn, al dan niet specifiek voor jouw situatie.

Het is soms beter het even aan de grote klok te hangen dan dat er wordt over stil gezwegen en alleen maar frustratie opwekt.

Xtremegamer007


Chiquita
Aspirant genezer

Volgens mij is Orange nog steeds een Provider en geen netwerk beheerder.
Orange levert zijn 3 diensten (Telefoon, Internet en TV) en heeft daarvoor 3 UTP nodig.
Daarnaast heb je nog 1 vrije poort die je zelf moogt toekennen

Wil jij uw netwerk uitbreiden? Dan is dat, mijn mening natuurlijk, volledig uw verantwoordelijkheid.
Dat telefoon een UTP afneemt is toch ergens meer dan logisch, hoe zou je die anders moeten aansluiten ?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Chiquita 

>Dat telefoon een UTP afneemt is toch ergens meer dan logisch, hoe zou je die anders moeten aansluiten ?

Bij Telenet neemt de telefoon geen UTP poort in beslag.  En hij kwam van Telenet

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen