annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activeren bridge mode = problemen met DHCP WAN kant

Topic gestart op: 05-12-23 12h17

Antwoorden: 6 antwoorden

Flipperkas
Aspirant verkenner

Activeren bridge mode = problemen met DHCP WAN kant

OPGELOST

Ugh!

Vanmorgen stond ik op en merkte ik dat het internet down was. Na een voormiddag te troubleshooten (mijn router uiteindelijk naar factory settings gezet enz.) merk ik dat ik internet door krijg wanneer ik de modem heb gereset, maar eens ik de bridge mode activeer geeft mijn asus router aan "Your ISP's DHCP does not function properly." en verlies ik connectiviteit wegens geen IP.

Wanneer ik een laptop rechtstreeks aangesloten heb kreeg ik een 94.x.x.x adres. Ik zou denken, alles zou in orde moeten zijn, maar mijn router slaagt er nog steeds niet in om een IP te bemachtigen.

Wat heb ik al gedaan:

- Herstart zowel modem als router
- Reset zowel router als modem
- Kabel rechtstreeks aansluiten op laptop (zie hierboven)
- mac spoofing met het adres dat op het label staat onderaan op de modem

Anderen die soortgelijke dingen hebben gemerkt? Tips? Ik zit te denken dat ik een IP moet krijgen dat een anders mogelijk al manueel gekaapt heeft? (Mac spoofing is in dat scenario niet gelukt natuurlijk).

 
 
 
Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Geen idee.  Heb ook een paar Asus - en een tijd in router mode gezet.  Soms moet je wat wachten op je wan IP.

Gisteren zijn er ook wat storingen geweest - ik zou wachten tot morgen

Als je Orange gateway een IP krijgt, moet je Asus er ook 1 krijgen

Good luck

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Mordaur
Ervaren verkenner

Zelfde probleem gehad met ASUS router.
Let er op dat je onder "WAN", DHCP query frequency op "Normal mode" zet, en niet "Aggressive mode" (standaard).
Het lijkt er op dat je op die manier op de blacklist komt. ik heb een hele tijd de MAC van mijn asus router moeten spoofen/clonen om dit te omzeilen. onlangs (6mnd later), heb ik het er nog eens op gewaagd om de MAC spoof weg te halen, en krijg terug een IP toegewezen (een maand geleden was dit nog niet zo).
Hier is verder geen andere oplossing voor momenteel.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

0 pluimen
Flipperkas
Aspirant verkenner

Bedankt! Was ondertussen inderdaad al gebeurd, vergeten bij de debugging stappen op te lijsten. Ik vermoed dat ik het nog even tijd zal moeten geven? Enig idee wanneer ik de bridge terug zou kunnen proberen?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Geen idee.  Heb ook een paar Asus - en een tijd in router mode gezet.  Soms moet je wat wachten op je wan IP.

Gisteren zijn er ook wat storingen geweest - ik zou wachten tot morgen

Als je Orange gateway een IP krijgt, moet je Asus er ook 1 krijgen

Good luck

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen