annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activeren bridge mode = problemen met DHCP WAN kant

Topic gestart op: 05-12-23 12h17

Antwoorden: 6 antwoorden

Flipperkas
Aspirant verkenner

Activeren bridge mode = problemen met DHCP WAN kant

OPGELOST

Ugh!

Vanmorgen stond ik op en merkte ik dat het internet down was. Na een voormiddag te troubleshooten (mijn router uiteindelijk naar factory settings gezet enz.) merk ik dat ik internet door krijg wanneer ik de modem heb gereset, maar eens ik de bridge mode activeer geeft mijn asus router aan "Your ISP's DHCP does not function properly." en verlies ik connectiviteit wegens geen IP.

Wanneer ik een laptop rechtstreeks aangesloten heb kreeg ik een 94.x.x.x adres. Ik zou denken, alles zou in orde moeten zijn, maar mijn router slaagt er nog steeds niet in om een IP te bemachtigen.

Wat heb ik al gedaan:

- Herstart zowel modem als router
- Reset zowel router als modem
- Kabel rechtstreeks aansluiten op laptop (zie hierboven)
- mac spoofing met het adres dat op het label staat onderaan op de modem

Anderen die soortgelijke dingen hebben gemerkt? Tips? Ik zit te denken dat ik een IP moet krijgen dat een anders mogelijk al manueel gekaapt heeft? (Mac spoofing is in dat scenario niet gelukt natuurlijk).

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Geen idee.  Heb ook een paar Asus - en een tijd in router mode gezet.  Soms moet je wat wachten op je wan IP.

Gisteren zijn er ook wat storingen geweest - ik zou wachten tot morgen

Als je Orange gateway een IP krijgt, moet je Asus er ook 1 krijgen

Good luck

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Flipperkas
Aspirant verkenner

Alright, thanks. Ik geef het nog effe tot vanavond. Als het dan weer niks ks mag hij nog even morgenochtend herkansen.

Bedankt voor de hulp!

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Had dat vroeger ook af en toe.  Nothing to worry about.

Maar als je er op wacht duurt het natuurlijk lang.  Weet niet of je de Siligence modem of de Livebox cable hebt.  Als die niet in bridge staan kun je het verloop volgen op de Siligence.  Pinken downstream, eens ok, dan pinken upstream, eens ok, dan de On line

Bij de livebox zie je de stappen niet - en geeft de indruk van langer te duren

Wat ik deed is de Asus router configureren dat hij een reboot deed de zondag om 03:00 - dan lig ik toch in bed

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen