annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Afsluiten internet door Telenet.

Topic gestart op: 05-11-19 13h37

Antwoorden: 18 antwoorden

Evyvanlaere
Ervaren verkenner

Afsluiten internet door Telenet.

Hallo iedereen,

ik stuur even een mail door die ik zonet naar Orange heb gestuurd. Zijn er nog mensen die dit meemaken/meegemaakt hebben dat Telenet zomaar Orangeklanten afsluit en dat Orange er nogal laks mee omgaat?


Op woensdagochtend 30/10 hadden we geen wifi (10u). Ik zag buiten een technicus van Telenet aan onze kabel prutsen dus ik vroeg wat het probleem was. Deze vertelde mij doodleuk dat wij als Orange-klant problemen op het netwerk van Telenet veroorzaakten en dat wij hierdoor afgesloten werden. Hij zei dat jullie ons hiervoor op de hoogte hadden moeten brengen en dat hij geen verdere informatie kon geven, alsook dat er iemand van Telenet/Orange opnieuw zou moeten langskomen om ons aan te sluiten.

Dag 1
Telefoon 1: Persoon was niet op de hoogte van de problemen, na een uur aan de lijn wist zijn verantwoordelijke te vertellen dat hij hiervan wel op de hoogte was. Geen uitleg waarom wij niet verwittigd waren.

Geboden oplossing: Technicus zou die middag tussen 13u - 18u langskomen + enkele gratis GB op gsm.

Ondertussen: SMS met daarop een terugbelvraag met telefoonnummer + dossiernummer.

Telefoon 2: Ontzettend grof persoon aan de lijn die zei dat er GEEN technicus ging langskomen en dat de afspraak naar morgen werd verzet. Ik vroeg om urgentie en deze zei doodleuk: “Ja, mevrouw hij zal er om 8u staan voor u.”

Geboden “oplossing”: Technicus komt langs tussen 8u-13u.

Ondertussen: Sms-bevestiging van de afspraak + telefoon 3 en 4.

Dag 2
Dag verlof moeten nemen om thuis te zijn voor de technicus. Om 13 u nog steeds geen technicus te zien.

Telefoon 5: Gebeld met de vraag of de technicus nog ging langskomen. Opnieuw het leuke antwoord dat de afspraak helaas niet door ging gaan. Toen we vroegen waarom we hiervoor niet verwittigd werden, kon geen antwoord gegeven worden.

Geboden oplossing: Nieuwe afspraak, diezelfde dag, tussen 14 – 18u.

Ondertussen: Sms-bevestiging + Telefoon 6 en 7 + eisen opmaak compensatiedossier: 47 25 39 17

Om 18u15 nog steeds geen technieker.

Telefoon 8: Opnieuw de melding dat de afspraak helaas toch niet kon doorgaan. GEEN verwittiging op voorhand gekregen, opnieuw. Toevoeging aan het compensatiedossier.

Geboden oplossing: Nieuwe afspraak laten inplannen op zaterdag tussen 13u en 18u + enkele gratis GB op gsm.

Ondertussen: Sms met bevestiging afspraak.

Dag 3: Feestdag

Dag 4
Telefoon 9: Gebeld om te vragen dat de technicus zeker langs ging komen. Volgens de medewerker stond hij ingepland vanaf 14u en ging hij zeker vandaag komen.

Telefoon 10: 18u – Geen technieker te zien. OPNIEUW kregen we te horen dat het toch niet ging lukken. Tot 5 x toe doorverbonden, in wacht, andere medewerker, andere dienst. Op een gegeven moment werden we zelf doorverbonden met de dienst GSM? Één medewerker heeft zelf de telefoon toegegooid. Medewerker Glenn aan de lijn gekregen die ons, voor de eerste maal, vriendelijk en correct geholpen heeft. Hij zei dat er maandag iemand kon langskomen tussen 13u – 18u, ik was pas thuis om 17u dus vroeg of hij de technicus kon vragen om ons als laatste te nemen, dit ging niet.

Geboden oplossing: Afspraak op DONDERDAG 7 november.

Dag 5

Dag 6: Maandag

Geen contact met Orange, alsook nog geen gehoor van de compensatiedienst. Bevestiging van de afspraak op donderdag.

Dag 7
Telefoon 11, 12: Opnieuw gebeld om te horen of de afspraak ok was, dit werd bevestigd. Uiteindelijk doorverbonden met Carine/Karine, van de commerciële dienst die ging kijken wat ze kon doen inzake ons dossier. Zij vertelde mij dat ze 6 GB kon toevoegen aan het nummer ........... en dat ze me moest doorverbinden. Na 20 minuten in de wacht werd de lijn verbroken. Teruggebeld, hele uitleg opnieuw gedaan. Na half uur in de wacht en talloze doorverbindingen werd gezegd dat we 1GB krijgen op het voorgaande nummer, meer konden ze niet doen.

Ondertussen: Donderdag bericht nagelaten via Messenger bij Orange. VANDAAG pas bericht: De technieker komt die dag om dat uur langs, bent u hiervan op de hoogte? Kan u ons laten weten als de technieker langs geweest is ivm de compensatie.

U snapt dat wij door dit hele verhaal enorm gefrustreerd zijn en ons op dit moment echt geen gewaardeerde Orange-klant voelen, laat staan “Een klant”.

Ondertussen hebben we samen gemakkelijk 4uur met jullie aan de lijn gehangen.

1. Wij werden door jullie zelf NIET op de hoogte gebracht van het afsluiten van ons internet.

2. Wij moesten ZELF bellen naar jullie om te horen dat de technicus niet ging langskomen, dit tot 4 x toe.

3. De persoon die ik op Dag 1 – Telefoon 2 aan de lijn kreeg was zeer onbeleefd en neerbuigend. Tijdens gesprekken met jullie diensten heb ik hier meermaals melding van gemaakt en gevraagd naar eens dienst die me kan helpen hiervoor notie van te maken, dit is niet gebeurd.

4. Opmaak compensatiedossier: Er lopen er ondertussen 3, waarvan ondertussen 1 onterecht afgesloten. Ik heb hiervoor zelf moeten bellen, het dossier werd pas behandeld na verschillende telefoontjes. (Ik ben op de hoogte dat het pas verder kan na komst technicus).

5. Er werden van Orange uit nog geen oplossingen geboden om ons te compenseren TOT de komst van de technicus. Wij moesten hiernaar steeds zelf vragen.

6. Ondertussen spendeerden wij reeds 30 GB, om onze job thuis verder te kunnen uitvoeren, terwijl wij ondertussen ook nog gewoon onze abo kosten betalen van Orange.

7. Meermaals gevraagd op welke manier wij officieel een klacht kunnen indienen, niemand gaf hier gehoor aan en deze vraag werd steeds weggepraat – “Er is geen klachtendienst”.

8. Gebeld met Telenet om te horen hoe lang het zou duren om ons bij hen aan te sluiten: Zij wisten ons te vertellen dat zij bij aanvraag binnen de dag ons konden aansluiten.

9. Contact gehad met testaankoop ivm officiële klacht tegen Orange en de manier waarop we reeds zijn behandeld.

10. Jammer dat alles, contact – vragen – oplossingen van ons uit moet komen.

Labels (1)
0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Evyvanlaere 

Fijn dat je tevreden bent. Hopelijk blijft alles goed gaan Man Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Evyvanlaere 

Enkel jammer dat je eerst zoveel ellende moest doormaken alvorens er een oplossing kwam. En ook spijtig dat Orange niets heeft kunnen doen voor u als klant.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Evyvanlaere
Ervaren verkenner

@Cdt24801 

Inderdaad, alles gaat supergoed momenteel 🙂

Anonymous
Niet van toepassing

Dat gedoe tussen Telenet en Orange ben ik echt zo beu. Geen enkele partij trekt zich precies iets aan, zowel Telenet als Orange.

Er zijn veel gevallen, waar de kabel door Telenet zonder reden werd afgesloten.

Denk dat je beter klacht kan neerleggen bij de ombudsdienst, zoals @Cdt24801 al eerder aangaf!!!

Ombudsdienst voor Telecommunicatie

De heer Luc Tuerlinckx, Ombudsman
Koning Albert II-laan 8 bus 3
1000 Brussel

Tel : 02-223 09 09 – Fax : 02-219 86 59
E-mail : klachten@ombudsmantelecom.be

patrick2
Wijze
Wijze

@Evyvanlaere  het is een hele gebeurtenis als ik het zo allemaal lees. Wat mij enorm betreurd is dat u een antwoord krijgt van een technieker om u af te sluiten vanwegen problemen op het netwerk. Orange en Telenet werken samen  op dezelfde kabel dus die problemen gaat u niet veroorzaken dat is geen logische verklaring.

Dat de klantendienst hier wat mild , op zijn zachts gezegd , mee omgaat is bij mij wel wat bekend in de oren. Niemand kan er iets aan doen en iedereen schuift het maar door naar een andere dienst. Naast tal van dossiers die worden aangemaakt is er niet eentje die snel een oplossing bied. Hier had meteen ingegrepen moeten worden en zeggen van wij nemen direct contact op met Telenet en kijken het na vooor u , maar dat is helaas niet zo.

Beste wat u wel doet is natuurlijk alles te bewaren wat u heeft als ook de oproep tijden en datums.

Als de dossiers zijn opgelost kan u een compensatie krijgen , dat is zoveel dagen zonder internet maal zoveel euro en dat is de compensatie.

De klacht neerleggen bij Testaankoop is het beste wat ik u kan aanraden. Zij kunnen dit voor u nagaan en verder opvolgen . Graag zou ik persoonlijk nog wel willen weten waarom die afsluiting is gebeurd. Want dit is geen geldige reden die een technieker u geeft. Maar dat is mij persoonlijk inziens.

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen