annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Al een week geen vast internet meer

Topic gestart op: 15-06-21 13h24

Antwoorden: 24 antwoorden

Metalcat
Gewaardeerd verkenner

Al een week geen vast internet meer

Ik heb sinds dinsdag avond 08/06/2021 geen vast internet meer, we zijn nu 15/06/2021. Blijkbaar heeft orange foutief mijn modem gedactiveerd. Ik heb woensdag ochtend gebeld, donderdag, vrijdag, zaterdag, en maandag : ELKE keer hetzelfde verhaal. Het is al in "prioriteit" gezet en men werkt eraan.

Hoe lang kan het duren om een reactivatie uit te voeren ? En wat doet men eraan gedurende een hele week ??? Een nieuwe kabel aan het leggen vanuit Brussel tot in Bertrix ???

Zijn hier nog mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe hebben ze dit kunnen versnellen ?

In het beste geval is het onwelwillendheid en eventueel erger nog, incompetentie 😞

Labels (2)
24 ANTWOORDEN 24
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Smos2102  schreef:.. knip... Die zei da voor hem mijne modem actief sta maar da ze hem bij Telenet ni terug vinden. En waar ligt de fout dan? 

Bij Telenet???

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  

Ja want alles wordt geregistreerd zodat telenet weet dat je met goede en juiste apparatuur bezig bent. Maar het kan ook je aansluiting zijn en dan specifiek je aansluitnummer. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Metalcat
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor je antwoord en je medeleven Patrick2 😉

Ik ben zelf ook al even actief in de IT (24 jaar Unix SysAdmin en Network mgmt). Zelfs al is het drukker, ik heb nog in geen enkel bedrijf gewerkt waar een outage van meer dan 48uur getolereerd wordt.

Ik heb er alle begrip voor dat het een ingewikkeld gegeven is, maar dat men mij dan vragen stelt om meer info te vergaren, iemand inplant om langs te komen , .....

Op dit moment heb ik echt de indruk dat er niets aan gedaan wordt. En Als je dan van thuis uit moet werken en afhankelijk bent van je internet connectie (gelukkig heb ik nog een beetje data op de 4G) dan is dit meer dan vervelend.

patrick2
Wijze
Wijze

@Metalcat  

Als je al zolang uit ligt kan je wel terug contact opnemen om je daar een compensatie voor te geven. Je hebt een outage van meer dan 48 uur dus je hebt wel recht op een compensatie. ( ik zou die toch gegeven hebben ) 

Wat je eens kan proberen is via Messenger op Facebook te sturen , als je een account hebt , of via Twitter , als je daar een account hebt. Mijn ervaring is dat ze daar wel sneller en gerichter antwoorden dan via de telefonische helpdesk. Heb al een paar keer op die manier vrij snel een oplossing gekregen. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Metalcat 

Het is natuurlijk niet fijn om te lezen dat je al een week zonder internet zit. 

Je geeft al aan dat het komt door een modem die gedeactiveerd is maar wat is er dan technisch gezien aan de hand? Dit ga jij niet weten maar het kan zijn dat je modem handmatig terug geactiveerd dient worden. technisch gezien kan dit een lastig probleem zijn. Als je MAC adressen van de modem niet meer systematisch herkend worden is het een moeilijke zaak. 

Waarschijnlijk is er dus een onderzoek nodig waarom dit gebeurd is. Ook om in de toekomst dit probleem niet meer voor te hebben. Daarnaast zal het wel wat drukker zijn dan normaal dus daar dien je ook rekening mee te houden. 

Ik weet het is niet fijn maar achterliggend is dit wel iets wat meer werk vraagt dan zo maar 'even' de modem terug activeren. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen