annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Al enkele dagen onstabiel wifi netwerk

Topic gestart op: 08-12-19 20h39

Antwoorden: 17 antwoorden

The_Mayor44
Gewaardeerd verkenner

Al enkele dagen onstabiel wifi netwerk

Al enkele dagen gaat mijn WIFI van zogezegd 400 mbs (mja toch wel) naar 26 en dan meestal blijft het schommelen tussen 10 en 50 mbs. Telkens ik opnieuw verbinding maak schiet ie terug omhoog naar 450+ mbs.

Dat was probleem 1

Probleem 2 is dat mijn ethernet internet nu al 2 dagen op rij niet hoger dan 2 mbs dld speed. Modem heb ik uiteraard al enkele malen opgestart.

Naamloos.jpgNaamloos2.jpg

Labels (3)
17 ANTWOORDEN 17
patrick2
Wijze
Wijze

@The_Mayor44  een verklaring is er nooit echt voor maar als u overdag thuis bent en op internet zit via wifi is er wel meer drukte. Dat er na middannacht minder op zitten is ook logisch he . Maar u kan eens uw wifi kanalen aanpassen. Dus met een kabel rechtstreeks aan de modem en pc verbinden en dan inloggen , wachtwoord en gebruiksnaam staan op de sticker van de modem. Dan bij wifi de kanalen 1 of 6 of 11 gebruiken , opslaan en proberen. Moest dat na een tijdje gezien niet het juiste kanaal zijn probber dan een ander kanaal.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

The_Mayor44
Gewaardeerd verkenner

Bedankt maar het probleem is het vaste internet. Daar haal ik overdag met geluk 2 mbs en na middernacht die 180 mbs. 

Dat van WIFI is ook bizar uiteraard 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@The_Mayor44  en als u eens belt met de klantendienst wat zeggen die dan ? Zien die iets vreemd op uw lijn ? U kan anders altijd een andere modem vragen of eerst eens proberen met een andere pc of laptop , als deze ter beschikking is uiteraard. Want overdag die 2 Mbps is niet normaal met de vaste kabel. Moest er nu een switch of een router tussen staan zou ik wel eerst eens rechtstreeks aan de modem verbinden en dan opnieuw eens testen.

Tomorrow is another day

The_Mayor44
Gewaardeerd verkenner

Ze gingen het bekijken en terugbellen. Drie dagen later nog niets gehoord. 

Gisteren om 23:59 speedtest gedaan, gaf helaas zoals verwacht ongeveer 6mbs. Dan om 00:00 u opnieuw gedaan en schoot omhoog naar 190 mbs zoals het zou moeten zijn. Het heeft dus echt wel iets met het uur te maken precies.  Wanneer het dan terug naar die 6mbs zakt weet ik niet. Ik zou wild gokken vanaf 06:00? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@The_Mayor44  u hebt toch niet u limiet verbruikt van 750 GB?

Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen