annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onstabiel Internet

Topic gestart op: 09-12-19 16h04

Antwoorden: 5 antwoorden

Vanja
Rekruut scout

Onstabiel Internet

Al geruime tijd hebben we 's avonds en in het weekend onstabiel internet. Youtube filmpjes stoppen met laden, online streamen en gamen lukt dan niet meer.

Daarnet naar de Orangeshop geweest in Aalst, experten in verkopen, maar niet zozeer in problemen oplossen. De verkoper vertelde me dat er  nog al dergelijke meldingen zijn geweest in Aalst en daarmee was de kous af. Ik vroeg of er effectief iets gedaan wordt met die meldingen, waarop hij antwoordde dat ik best eens contact opnam met de technische dienst. Soit, 6 maand geleden ook al eens problemen gehad en weken zonder internet gezeten (ik kreeg dan wel gratis 4g data)...

Met als gevolg, wij zitten 's avonds meer op 4g te surfen dan op ons eigen netwerk...dus Orange verdient eigenlijk op de problemen. Nog iemand ervaringen hiermee...mijn vrouw zegt terug naar Telenet, maar ik ben bewust overgestapt vanwege te duur en hun arrogantie en monopolie

Labels (2)
5 ANTWOORDEN 5
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Al geruime tijd hebben we 's avonds en in het weekend onstabiel internet. Youtube filmpjes stoppen met laden, online streamen en gamen lukt dan niet meer.

Daarnet naar de Orangeshop geweest in Aalst, experten in verkopen, maar niet zozeer in problemen oplossen. De verkoper vertelde me dat er  nog al dergelijke meldingen zijn geweest in Aalst en daarmee was de kous af. Ik vroeg of er effectief iets gedaan wordt met die meldingen, waarop hij antwoordde dat ik best eens contact opnam met de technische dienst. Soit, 6 maand geleden ook al eens problemen gehad en weken zonder internet gezeten (ik kreeg dan wel gratis 4g data)...

Met als gevolg, wij zitten 's avonds meer op 4g te surfen dan op ons eigen netwerk...dus Orange verdient eigenlijk op de problemen. Nog iemand ervaringen hiermee...mijn vrouw zegt terug naar Telenet, maar ik ben bewust overgestapt vanwege te duur en hun arrogantie en monopolie

Ugh @Vanja,

In deze post vind je tips&tricks om je WIFI te verbeteren. Dit zal de kwaliteit van je verbinding verbeteren.

Totem's zonnegroeten,

Totem

XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@Totem ,

Wi-Fi dekking veranderd niet als het donker wordt of weekend is...

@Vanja ,

Heb je al eens gekeken of dit toevallig van 12u tot 24u is?

Verder heeft wifi maar enkele factoren die zulk "gedrag" kunnen verklaren:

Meer toestellen tijdens deze periode die tegelijk in gebruik zijn?

Veel andere wifi netwerken in de buurt ? (Wifi-analyzer voor android kan je dit bekijken)

Wanneer dit voor valt, neem 3 toestellen ga op alle 3 tegelijk naar fast.com en kijk welke snelheden deze halen.

 

XtremeGamer007

0 pluimen
Edyzer
Ervaren verkenner

Hallo

Mensen in de winkel zijn idd meer gericht op informatie rond activatie en verkoop van diensten en gsm. 

Technische zaken worden snel verholpen met een technieker, deze worden vrij snel gestuurd als je het mij vraagt. Bij mijn installatie werd de snelheid ook getest en vroegen ze of er nog een versterker bij moest. Ook voor de gsm signaal word gekeken of die voldoende heeft.

0 pluimen
Sveke
Leidende verkenner

@Vanja Wij hadden dit jaar ook problemen met het netwerk. Het viel steeds weg. We hebben dit doorgegeven aan de technische dienst en er is een technieker langs geweest. Deze heeft 2 WiFi versterkers geplaatst. Sindsdien is het probleem opgelost.

Groetjes Sveke

 

Leden met de meeste pluimen