Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-01-25 23h31
Antwoorden: 1 antwoord
Eind december ben ik van Proximus naar Orange overgestapt en eigenlijk ben ik hier best tevreden van, op één iets na: mijn Orange Wifi Booster zorgt er wel voor dat mijn signaal versterkt wordt, maar na enkele minuten verschijnt er "verbonden zonder internet" en springt het over op 4G.
Bij mijn vorige internetproviders merkte ik geregeld op dat mijn Wifi slecht is in mijn slaapkamer en heel af en toe uitviel. Toen ik naar Orange veranderde, besloot ik om zo'n Wifi booster te huren zodat ik deze boven kon installeren en er in mijn slaapkamer ook goede Wifi zou zijn.
Kort na de installatie merkte ik op dat wanneer ik mijn GSM in mijn slaapkamer gebruikte, het steeds op 4G sprong ipv Wifi. De Wifi stond aangeduid als "verbonden zonder internet", ook al had ik alle signaalstreepjes. Het gebeurde vaak dat wanneer ik naar boven ging ik wel versterkte Wifi had, maar het kort daarna weer weg was. Daarnaast kwam de verbinding geregeld pas terug wanneer ik naar beneden ging. Zelf wanneer ik 50 cm voor de modem stond, maar ik was daarvoor met mijn gsm naar boven geweest, had ik geen Wifi verbinding. Enkel wanneer ik de Wifi op mijn GSM aan- en uitschakelde ging het weer.
Ik vermoedde dat dit werd veroorzaakt door de booster, aangezien de Wifi problemen enkel begonnen wanneer ik mijn GSM boven gebruikte. Daarom heb ik de booster voor 1 week uitgeschakeld en wat bleek, de problemen met de "verbonden zonder internet" waren weg.
Zou er iemand weten hoe ik mijn booster kan gebruiken zonder "verbonden zonder internet" te hebben? Want ik zou wel nog steeds graag een betere Wifi verbinding hebben in mijn slaapkamer.
Ter verduidelijking, het internet op mijn vaste pc die in de woonkamer staat is wel zeer goed en ook in de keuken en badkamer heeft mijn gsm een degelijk signaal. Enkel de slaapkamer is een echt struikelpunt.
Hey @PaarsPotlood ,
Vermoedelijk zal de "booster" niet op een goeie locatie gestaan hebben. Deze moet op een locatie staat waar hij een goede verbinding heeft met de wifi van de modem. Je kan de booster op zolder zetten, hij zal perfecte wifi uitzenden maar dat wil daarvoor niet zeggen dat er internet beschikbaar zal zijn. Zolang de booster geen (goede) connectie kan maken met de modem zal hij dus wifi "zonder internet" uitzenden.
Probeer eens de booster opnieuw te plaatsen maar op een locatie die iets dichter is bij de originele modem. Test dit even voor een paar dagen. Het moeilijkste aan de boosters is de perfecte plaats vinden... Wat met alle mesh systemen zo is 😅.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
11 | |
3 | |
2 | |
1 | |
1 |