annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bridge modus - fixed phone werkt niet meer

Topic gestart op: 30-12-20 09h07

Antwoorden: 16 antwoorden

kimbo
Ervaren verkenner

Bridge modus - fixed phone werkt niet meer

Sids kort is de bridge modus beschikbaar waardoor ik gebruik kan maken van mijn eigen router.
Gisteren ben ik tot de constatatie gekomen dat de fixed phone niet meer werkt.
Alle led status zijn ok, power, internet en tel1.

Wanneer ik bel, vormt nummer en daarna geen geluid meer maar is wel aan het bellen. Aan de andere kant gaat de telefoon niet over.
Bel ik het nummer op, dan belt deze tot op voicemail... helaas gaat de telefoon niet over.

Ik veronderstel dat dit een routering issue is of bepaalde ports die moeten open staan.
SIP ALG en UNPN staan reeds aan op mijn router.
Naar mijn mening heeft Orange dit niet getest en tasten we nu in het duister.

Waar moet deze SPA112 hangen? LAN netwerk of rechtstreeks naar buiten op de WAN?
Of moet ik bepaalde ports fowarden? Gebruiken ze sip, pra of bri?
Op de ATA module zie ik alleen maar port 80 open staan voor de config page.

Labels (1)
0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
kimbo
Ervaren verkenner

@Law het is altijd gemakkelijk te zeggen dat ze geen support meer bieden... de scope is dat zij mijn eigen router niet kunnen en willen beheren. Zij leveren een eigen modem/router die dan in bridge kan gezet worden en dus ben ik nog steeds afhankelijk van een toestel die zij beheren. Ik heb namelijk geen technische details ivm in bridge zit ik echt wel rechtstreeks op het net of dit de orange modem er nog tussen met een soort natting. Zit ik rechtstreekes, moet ik dan mijn mac address doorgeven zodat ik correct op in backbone zit?

Nog steeds is de telefonie in scope, zij leveren de service en die moet werken.. hoe dan ook hun router/modem config is. Dus een oplossing zal toch moeten komen onafhankelijk dat de modem in bridge staat of niet.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Law  dat wat @kimbo  aanhaalt heeft hij zeker een punt. Je geeft aan dat er geen ondersteuning op wordt geboden maar dat is de klantendienst die geen ondersteuning bied op de externe router die er aan gekoppeld staat. Je schakelt dus alles functies uit op de Orange router en dan is het logisch dat de klantendienst zegt kijk u gebruikt de router van ons niet en we kunnen niks doen. Als men de bridge modus uitzet en je gebruikt de router van Orange weer dan heb je terug ondersteuning. 

Hier los van het feit welke werking de router gaat krijgen van in of uitschakeling van bridge modus het gaat erom dat de vaste lijn moet werken. En in dit topic gaat het erom dat de vaste lijn niet werkt op een eigen aangesloten router maar ook niet meer op de LAN poorten van de Orange router want er blijft maar één poort actief. Dus je verplicht een klant een switch er tussen te zetten anders heeft de klant geen werking van zijn eigen router en netwerk of geen werking van de vaste lijn die men heeft genomen bij Orange. Het zou in de praktijk en / en moeten zijn en niet of / of. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


kimbo
Ervaren verkenner

Vandaag hebben ze leukweg een reboot gedaan van de orange router router reboot, met als gevolg dat die uit Bridge modus is gegaan, 2 dhcp servers actief waren. Mijn eigen netwerk IP 1.1 werd ipv 0.1 waardoor al mijn static devices niet meer verbonden waren en ja.. ik zat in meeting en 2x onderbroken.

waarom kunnen ze niet verwittigen zodat ik op de hoogte ben en ook duurt veel te lang.. bel me op en zoek samen met me uit ipv een hele week erover te doen.

trouwens is het echte bridge of is het 2x Natting? Want ja dan lopen de voip pakketten verloren ...

Als ik nu bel naar het nummer is het ook ineens niet meer in gebruik 🤔

Dat ze gewoon voip instellingen geven, ik zal ze wel ingeven op mijn Siemens IP telefoon dan is die ATA niet nodig. Ik ga geen weken wachten omdat ze bridge pushen en vergeten zijn fix tel te testen. Amateurs 😡

0 pluimen
kimbo
Ervaren verkenner

Vorige week hebben ze het opgelost want ik kan terug bellen.
Geen idee wat ze gedaan hebben maar het ticket stond bij de technische dienst. 

Soulplayer
Gewaardeerd verkenner

En staat jouw telefoon in jouw eigen netwerk? Ik heb een UniFi netwerk. Sinds vandaag staat de router ook in bridge modus MAAR de telefoon werkt niet meer... 

Welke poorten moeten open staan voor dit toestel?

Alvast bedankt!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen