Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-12-19 18h56
Antwoorden: 7 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Vorige week donderdag is de coaxkabel aan de straat in de grond geraakt tijdens graafwerken in onze straat. De firma die deze werken uitvoert, heeft onmiddellijk Telenet verwittigt. De kabel is volledig door. Dus geen internet en tv sinds donderdag. Ondertussen wel al 10 keer met telenet en orange gebeld en van het kastje naar de muur gestuurd geweest. Orange heeft deze herstellingen door aan Telenet. Maar Telenet vindt onze gegevens niet terug omdat we geen klant zijn en wil dus niet komen voor de herstelling. En Orange doet deze herstellingen niet.. Uiteindelijk deze namiddag iemand van orange aan de telefoon gekregen die toch een technieker wil sturen omdat de kabel bloot ligt en er geen verdere graafwerken moeten gebeuren. Hopelijk kan die het morgen herstellen want van Telenet geen reactie. Hadden we geweten dat het zo'n miserie tussen die 2 ging zijn om een herstelling te doen hadden we wellicht vorig jaar niet overgeschakeld. Van de dienstverlening zijn we dus niet tevreden, van tv en internet bij Orange waren we dat eigenlijk wel. Krijgen we deze maand dan een korting omdat we het netwerk toch een week niet konden gebruiken?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Vandaag heeft de orange technieker alles hersteld. Super om terug internet en tv te hebben! Dankjewel !
@nele_gr betreft een defect aan de coaxkabel is Telenet hiervoor verantwoordelijk om te repareren. Ik weet als geen ander hoe lang het kan duren voor Telenet een kabel kan komen maken aangezien ik er gewerkt heb. Er wordt een melding gedaan door de betreffende firma aan Telenet , is verplicht. Dan zal Telenet een dossier maken en het door geven aan de betreffende dienst hier voor. Aan de hand van een planning zal Telenet een technieker sturen voor het te maken. Weet dat u niet de enige klant bent die zonder diensten komt te zitten als de kabel door is. Dit betreft Orange klanten maar ook Telenet klanten. U heeft er goed aan gedaan Orange te verwittigen maar het gaat niet sneller gaan omdat Telenet zijn eigen planning aanhoud om de techniekers in te zetten. De Orange technieker gaat niet veel kunnen doen hier aan hoe vriendelijk het ook is van Orange om er ene te sturen.
Het op en neer sukkelen door deze kabel , die in handen is van Telenet , zal niet stoppen , niet zolang Orange afhankelijk is van Telenet. En ik zeg heel eerlijk ik kan Orange hiervan de schuld niet geven de fout ligt niet bij Orange maar bij Telenet. Orange kan enkel met hoge prioriteit een dossier door geven met de kabel breuk en Telenet moet daar direct op inspringen maar ja Telenet laat eigen klanten voor gaan.
In dit geval kan Orange echt niks aan de kwestie doen om een klant een oplossing te bieden. U kan ook best eens met de klantendienst contact opnemen of u in aanmerking komt voor een tegemoetkoming maar denk zelf van niet.
Het gaat over de coaxkabel die van ons huis loopt naar een soort paddestoel in de straat. We zijn dus de enige die zonder internet/TV zitten. Anders was Telenet hier mss al wat vlugger geweest.
Het is gewoon ambetant dat Telenet ons steeds terug stuurt naar orange en omgekeerd..
Ik weet dat het vooral de fout is van Telenet. Maar aangezien we geen klant meer zijn, kunnen we er niks aandoen..
@nele_gr schreef:
Het gaat over de coaxkabel die van ons huis loopt naar een soort paddestoel in de straat. We zijn dus de enige die zonder internet/TV zitten. Anders was Telenet hier mss al wat vlugger geweest.
Het is gewoon ambetant dat Telenet ons steeds terug stuurt naar orange en omgekeerd..
Ik weet dat het vooral de fout is van Telenet. Maar aangezien we geen klant meer zijn, kunnen we er niks aandoen..
En waar exact is de schade aan de kabel? Op uw privé terrein of reeds op de openbare weg? Dat maakt een groot verschil ....
@Cdt24801 het stuk van het huis naar de paddestoel. Maar of het prive is of openbaar het gaat erom dat het enkel de klant zijn kabel is die beschadigd is. Dat wil dus zeggen dat Telenet daar geen haast in maakt. Moest dat een kabel zijn die ook de rest van de straat moest dienen dan moet je eens zien dan staan die daar voordat de telefoon opgelegd is. Ik heb helaas meerdere cases gehad , 2 maanden of 3 weken wachten kan meer getallen roepen hoor heb ze allemaal gezien. Telenet is daar een kei in om zo een klant te laten wachten , en dan wetend dat ook nog eens infrax dit moet komen doen omdat die eigenlijk de kabelbeheerder is dus moet je nagaan.