annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DNS-settings router

Topic gestart op: 11-11-21 16h35

Antwoorden: 4 antwoorden

crocky
Gewaardeerd verkenner

DNS-settings router

OPGELOST

Beste forumleden,

Mijn kennis van netwerken is zeer beperkt, vandaar dat ik hier wat hulp zoek.

Ik heb een Netgear Orbi Router en Satellite toegevoegd aan ons netwerk. Sinds de overstap op een ander VPN-programma van het werk, heb ik geen toegang tot de Sharepoint van het bedrijf. De IT-dienst van mijn bedrijf heeft dit uitgezocht en dit zou aan de DNS-instellingen liggen van de router. Ik zou deze van Orange moeten toepassen op de Netgear router. De Netgear staat echter op ‘DNS automatisch opvragen bij Internet Provider’. Op de Orange router heb ik de primaire DNS op 9.9.9.9 gezet en secundaire op 212.224.129.90. De Netgear neemt deze inderdaad automatisch over maar het probleem blijft hetzelfde (heeft even wel gewerkt). Iemand die mij hiermee kan helpen a.u.b.?

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jeroewn
Leidende verkenner

Je hebt een router na een router gezet. De Orange modem werkt ook reeds als router. Dit is hoogst waarschijnlijk het probleem. Kan je even met je (laptop?) van het werk rechtstreeks met een kabel in je orange modem verbinden? Test dan even of de vpn werkt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
crocky
Gewaardeerd verkenner

Probleem is inderdaad de router na router. De Orange-router vervangen door de Netgear zou een te slecht signaal geven op de bovenverdieping. Voorlopig dus opgelost door de laptop van het werk rechtstreeks via LAN-kabel op Orange-router te verbinden.  Bedankt voor de tips!

0 pluimen
dashing_T
Ervaren verkenner

Mijn modem staat ingesteld met 
Primaire DNS 212.224.129.90
Secundaire DNS 212.224.129.94

Zal dus aan je Quad9 DNS liggen. 

FYI: VPN's naar je werk ben je beter dat je daar geen speciale DNS of Proxy tussen zet. 

0 pluimen
crocky
Gewaardeerd verkenner

Wifi is disabled op de Orange-router om problemen te voorkomen. VPN werkt gewoon, via kabel en ook via wifi. Enkel één bepaalde interne website werkt niet door problemen met de DNS. Ik vond geen DNS in de Orange-router dus ik heb er nu zelf 2 toegekend. De Netgear neemt deze gewoon rechtstreeks over dus ik snap het probleem niet goed...

0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Je hebt een router na een router gezet. De Orange modem werkt ook reeds als router. Dit is hoogst waarschijnlijk het probleem. Kan je even met je (laptop?) van het werk rechtstreeks met een kabel in je orange modem verbinden? Test dan even of de vpn werkt.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen