Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Anonymous
Niet van toepassing

Datum en tijd aanpassen van modem Siligence

OPGELOST

Hallo,

Als ik kijk in de status pagina van de modem dan staat de tijd een 2 -tal uren achter en is het dan moeilijk als men parental control instelt... dat de modem niet op het juiste tijdstip het internet op de laptops vd kinderen blokkeerd.

kheb de modem gisteren herstart en hij heeft datum en tijd gesynced en het was in orde, ... maar vandaag is die tijd weeral 2 uur achter aan het lopen Smiley Verdrietig

Zou daar een oplossing voor zijn ???

Mvg,

Labels (3)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
Anonymous
Niet van toepassing

Re: Datum en tijd modem Siligence

De modem is zelfs al weer eens opnieuw heropgestart zonder dat we iets deden ... Hmz Gefrustreerde smiley

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Re: Datum en tijd modem Siligence

Is er dan niemand die weet hoe het komt dat de tijd in de modem altijd 2 uren achter loopt (op de status pagina) dan het zou moeten zijn ???

Hier even een event-log uit de modem met volgende rooksignalen :

_Sl_No_|___________Time___________|______________________Description______________________
1 | Time Not Established | SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
2 | Time Not Established | SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
3 | Time Not Established | SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
4 | Time Not Established | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
5 | Time Not Established | Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
6 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
7 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
9 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15 | Fri Sep 7 2018 19:44:09 | Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16 | Fri Sep 7 2018 19:44:16 | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17 | Fri Sep 7 2018 19:44:16 | Authorized;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18 | Fri Sep 7 2018 19:44:17 | CM State is Operational;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

---------------------------------

Heeft iedereen dit dan met een siligence modem of ben ik de enige ?

Na 5 dagen verbonden was er Gisteren avond plots geen internet meer ... en heb ik de modem herstart, toen hadden we weer internet. (staat los van het feit met de modem tijd, maar wou het toch even vermelden)

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Re: Datum en tijd modem Siligence

Ook als aanvulling : Ik zag dit ook nog in de modem zowel bij down als upstream , uncorrectables ?

 

 

0 pluimen
Grote Wijze
Grote Wijze

Re: Datum en tijd modem Siligence

Ook als aanvulling : Ik zag dit ook nog in de modem zowel bij down als upstream , uncorrectables ?

Ugh @Anonymous,  

 

We hebben meer informatie nodig om het probleem te onderzoeken. Je kan inderdaad de tijdparameter niet configureren.

 

Onze Orange-stamleden helpen je graag verder om dit op te lossen. 

 

Ik duim alvast voor een spoedige oplossing.

 

Laat de magische trommel eeuwig klinken

🐺 Totem 🐺

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Re: Datum en tijd modem Siligence

Als je meer informatie kan / wil ik die wel geven, of gaat dat best via de 5000 telefonisch ?

Hoe meer dagen verbonden lopen de uncorrectables omhoog, ik weet niet of dit slecht is maar mogelijk een aanwijzing.

Het internet gaat anders wel redelijk vlot moet ik zeggen, maar de modem kan blijkbaar nooit blijven op het juiste tijdstip, een dag erna loopt die 2 uur achter...

Voorbeeld :
Wed Sep 19 2018 10:35:53
SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Ik vermoed dat dit in de paddestoel zit buiten (grijs bakje)
Wed Sep 19 2018 10:36:03
MDD message timeout;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Wed Sep 19 2018 10:36:03
Lost MDD Timeout;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Ik vermoed buiten in grijs kastje ?
0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Re: Datum en tijd modem Siligence

Vandaag de klantendienst opgebeld en ook de technische dienst (paar mensen aan de telefoon hebben ingelogd op de modem) vonden dat er teveel fouten te zien zijn in de modem, binnen enkele dagen komt er  een technieker langs die metingen zal doen en vermoedelijk eerst gaat proberen met een andere modem om te zien of er beterschap zal zijn.

We duimen.

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Re: Datum en tijd modem Siligence

Even een status update (voor wie het interessant is) ook @Totem

Vandaag de orange technieker langs geweest en heeft metingen gedaan, op de kabel die van buiten komt (die in de versterker toekomt) zit een zwak signaal waardoor er een interventie van Telenet zal nodig zijn buiten in de straat (grijs bakje buiten of andere bak) slechts -18 dB op de kabel, waardoor de modem een 100-tal disconnects krijgt (niet altijd merkzaam) maar toch, veel foutpakketten enz... Dus maandag a.s weer paraat zijn om een telenet technieker te ontvangen die het nodige zal doen en dan ook hier weer de meting doen om te zien of het beter is.

We duimen (alweer) dat dit eindelijk opgelost is en dat we met een gerust hart kunnen surfen enzo.

postbus24
Aspirant verkenner

Re: Datum en tijd modem Siligence

is uw probleem met de klok nu opgelost? 

(Hier identiek hetzelfde geval)

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Re: Datum en tijd modem Siligence

Nee dat is nog niet opgelost.... ook het andere niet, van telenet zijn ze buiten ook al aan het werken geweest twee weken geleden (de grote netwerf) l kasten ombouwen en nieuwe filters in de grijze bakjes enzo.

Maar ik heb nog steeds last van foutjes in de modem log met disconnects als gevolg, vandaag komt nog een technieker om metingen te doen en iets anders te proberen, anders ligt het aan de dropkabel van buiten die het huis binnen komt.... (of mogelijk de modem ? )ik word het stilaan een beetje beu, 2 maand klant en maar blijven sukkelen met brak internet , uitval !

wordt vervolgd

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen