annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Draadloze printer verbinden met WIFI/Router

Topic gestart op: 03-12-18 21h27

Antwoorden: 30 antwoorden

Esterella
Gewaardeerd verkenner

Draadloze printer verbinden met WIFI/Router

Goedeavond,

Sinds ik vorige maand ben overgestapt naar Orange, lukt het niet meer om mijn printer (HP Deskjet 3520) via WIFI met het netwerk te verbinden. Het wachtwoord van mijn printer zou niet overeenkomen met die van mijn router. Voor zover ik weet heeft het netwerk maar 1 wachtwoord?

Ik heb al alle mogelijk probleemoplossingen geprobeerd (resetten printer, probleemoplossing, software herinstalleren, printer herinstalleren...), maar het wil niet lukken. Ook een WPS-verbinding lukt niet. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Alvast bedankt!

Labels (3)
0 pluimen
30 ANTWOORDEN 30
Esterella
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor jullie antwoord.
@JerreDe aanpassing van WPS2 heb ik net geprobeerd, maar dit lijkt ook niet de oplossing te zijn... Ik heb wel een WIFI-extender. Zou het hiermee te maken hebben?

@patrick2 wat bedoelt u precies met werknaam?

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Esterella  Welk merk/type extender heb je, ben je zeker dat die werkt ?
Kan je eens testen of de printer niet te ver van de Orange router een verbinding maakt met de extender uit.

Esterella
Gewaardeerd verkenner

@Jerre

Dit lukt! 🙂

Ik heb een extender van Orange voor op de eerste en tweede verdieping. De router staat namelijk op de benedenverdieping. De extender even uitgetrokken en op de eerste verdieping heb ik nog net verbinding genoeg met de router zelf. Is er een mogelijkheid om de printer met de extender te verbinden (om dan op de 2de verdieping ook te kunnen printen)? 

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Esterella

https://www.orange.be/nl/hulp/mobiel-internet-tv/je-modem-en-powerline-adapter/je-modem-instellen?pa...

Als het deze zijn dan heb je 1 extender ethernet die met de router verbonden is met een netwerkkabel, de andere twee krijgen hun signaal via het elektriciteitsnet en zenden een wifi signaal uit.
Het is belangrijk dat de wifi extenders op dezelfde fase aangesloten zijn (als je een 3-fase aansluiting hebt).
Branden de 2 groene lichtjes ?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Zoals ik reeds zei worden hier twee termen door elkaar gebruikt: extender en powerline. Van zodra er ethernetkabels en elektriciteitrsnet mee gemoeid zijn gaat het over powerlines. Extenders werken puur op wifi (en zijn op een stopkontakt aangesloten natuurlijk om te kunnen werken, maar versturen of ontvangen dus geen signalen over het e-netwerk).

@Jerrejij geeft dus een uitleg over powerlines maar je noemt het extenders. Please noem een kat een kat, het is zo op zich al verwarrend genoeg voor niet-experten.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen