annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dropkabel

Topic gestart op: 06-01-21 19h41

Antwoorden: 2 antwoorden

Brentf
Aspirant verkenner

Dropkabel

Beste

gisteren is de installateur van orange langs geweest voor de modem en digibox te installeren. Bij het installeren kwamen we tot het spijtige verhaal dat de dropkabel een slecht singaal heeft. Na aan beide kanten de connectoren te hebben vervangen bleef het probleem zich voordoen. De installateur wist ook niet wat doen of hoe het juist kwam en is de installatie niet kunnen doorgaan.

De vorige huurder van het appartement had voordien telenet en kon zonder problemen tv zien en wifi gebruiken de vorige huurder is 5dagen geleden vertrokken dus zou me verbazen dat het aan de dropkabel gaat liggen. Weet iemand hoe dit zou komen of welke stappen te ondernemen ? Bij orange (5000) graak ik niet binnen. 

de kabel die in het gebouw komt heeft een goed singaal vanaf deze mijn appartement bereikt geeft hij een slecht singaal de rest van het gebouw heeft wel gewoon telenet en proximus.

Labels (2)
2 ANTWOORDEN 2
SVENeRGy
Ervaren verkenner

Dit was bij mij ook het geval, ik kwam van Tnet, naar Orange en ik had een zeer slecht signaal. De technieker die hier was heeft dat wel opgelost. Blijkbaar zijn de modems van Orange zeer gevoelig voor de lengte van de kern van de kabel. Als deze te lang is heb je een slecht signaal.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Brentf  

Dat is een moeilijke zaak maar er zijn mogelijkheden. 

De doopkabel vervangen lijkt mij niet echt een goed plan want ik versta uit de tekst dat het om een appartement gaat en dat doet mij vermoeden een appartement's gebouw, meerdere verdiepingen en dus meerdere appartementen. Daardoor is er een kleine kans dat je ook de doopkabel geheel zelf zou kunnen vervangen. De twijfel heb ik er ook bij dat het aan de doopkabel zelf ligt want er is ook nog iets als een NIU en een TAP waar je kabel aan hangt. Daarbij brengt mij erop dat je eventueel de NIU kan laten vervangen of de aansluitingen aan de TAP. Hiervoor zal wel Telenet een technieker moeten sturen maar in opdracht van Orange. Orange dient dus een dossier te maken dit door te sturen naar Telenet en deze gaan dan langs moeten komen om eventueel de doopkabel te vervangen. Reparaties kan een Orange technieker ook doen enkel vermoeid wel dat er dan een andere technieker komt want je hebt nu een installatie gehad. 

https://community.orange.be/t5/Packs/Sinds-begin-augustus-kan-de-technieker-je-aansluitkabel/m-p/760...

Als het erop aankomt dat de technieker van Orange het niet voor elkaar krijgt zal het via een Telenet technieker moeten gaan. Die hebben meer bevoegdheden dan Orange. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen