annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dynamic DNS (noip) werkt niet

Topic gestart op: 18-03-20 17h22

Antwoorden: 4 antwoorden

DestroBan
Aspirant verkenner

Dynamic DNS (noip) werkt niet

Ik probeer al twee dagen Dynamic DNS werkende te krijgen op de modem, maar zonder succes so far...

Hiervoor gebruik ik noip als provider.

Bij Telenet en Belgacom werkt dit zonder problemen. En via de tool van no-ip (DUC) werkt dit ook zolang het IP adres niet wijzigt. Jammer genoeg wijzigt mijn IP adres elke 5 minuten (Zo'n snelle refresh heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk - weet iemand waarom dit zo frequent is bij Orange?). Mijn collega's moeten dus aan de server hier lokaal kunnen, maar zonder DNS naam, en met een wijzigende IP elke 5 minuten is dit dus niet realistisch. 

In de bijlage zie je een screenshot van waar dit geconfigureerd wordt in de modem, maar ik zou me niet blindstaren op die 500 status code. Als ik bijvoorbeeld DynDNS selecteer met een foutieve username/password krijg ik badauth code wat perfect is, verzet ik de settings naar noip, en klik ik apply dan zegt hij dat de configuratie niet veranderd is en weigert hij de settings op te slaan (nosent). Stel dat ik dan Dynamic DNS disable en terug enable, alles juist configureer en apply klik, dan geeft hij opnieuw badauth. Gelijk welke setting ik kies voor noip. Hij blijft enkel de status code van de vorige call (naar een andere provider dan noip) tonen. Het lijkt er dus op dat er een bug in de software van de modem zit, waardoor de provider noip niet werkt.

Ik heb daarjuist iemand van support aan de lijn gehad. Die wist niet wat Dynamic DNS was. Na alles uit te leggen zei hij dat hij een technieker kon sturen op mijn kosten omdat 'het internet' werkt en het iets extra is... Frappant... 

Het type modem zou het nieuwe model van de twee zijn volgens de persoon van support (de modem is Siligence TCG300)

Heeft er nog iemand dit probleem al opgemerkt?

Is er een workaround? Kunnen we vb de settings via files overschrijven in de modem?

Of is de enige oplossing om gelijk welke andere provider in België te kiezen? 

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ik probeer al twee dagen Dynamic DNS werkende te krijgen op de modem, maar zonder succes so far...

Hiervoor gebruik ik noip als provider.

Bij Telenet en Belgacom werkt dit zonder problemen. En via de tool van no-ip (DUC) werkt dit ook zolang het IP adres niet wijzigt. Jammer genoeg wijzigt mijn IP adres elke 5 minuten (Zo'n snelle refresh heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk - weet iemand waarom dit zo frequent is bij Orange?). Mijn collega's moeten dus aan de server hier lokaal kunnen, maar zonder DNS naam, en met een wijzigende IP elke 5 minuten is dit dus niet realistisch. 

In de bijlage zie je een screenshot van waar dit geconfigureerd wordt in de modem, maar ik zou me niet blindstaren op die 500 status code. Als ik bijvoorbeeld DynDNS selecteer met een foutieve username/password krijg ik badauth code wat perfect is, verzet ik de settings naar noip, en klik ik apply dan zegt hij dat de configuratie niet veranderd is en weigert hij de settings op te slaan (nosent). Stel dat ik dan Dynamic DNS disable en terug enable, alles juist configureer en apply klik, dan geeft hij opnieuw badauth. Gelijk welke setting ik kies voor noip. Hij blijft enkel de status code van de vorige call (naar een andere provider dan noip) tonen. Het lijkt er dus op dat er een bug in de software van de modem zit, waardoor de provider noip niet werkt.

Ik heb daarjuist iemand van support aan de lijn gehad. Die wist niet wat Dynamic DNS was. Na alles uit te leggen zei hij dat hij een technieker kon sturen op mijn kosten omdat 'het internet' werkt en het iets extra is... Frappant... 

Het type modem zou het nieuwe model van de twee zijn volgens de persoon van support (de modem is Siligence TCG300)

Heeft er nog iemand dit probleem al opgemerkt?

Is er een workaround? Kunnen we vb de settings via files overschrijven in de modem?

Of is de enige oplossing om gelijk welke andere provider in België te kiezen? 

Ugh @DestroBan,

Poorten openen kan voor gebreken in je veiligheid zorgen. Hierdoor geeft Orange geen support hierop, maar lees zeker onze FAQ's over het administreren van je modem.

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
Geert15
Ervaren verkenner

Niet helemaal over uw onderwerp, want dat werkte bij mij dan weer wel. Maar bij u de dynamic DNS niet. Bij mij werkt zelfs port forwarding niet. De poort staat open op de pagina van de router. Maar volgens een open poort checker blijft ze toe. Bij de technische dienst weten ze ook geen raad. Dit is al bezig van september 2019. Wat nut heeft een NAS als ze niet bereikbaar is via internet? 🙄

DestroBan
Aspirant verkenner

Heb jij hetzelfde type modem of de oudere variant? Bij mij werkt de port forwarding wel (ik heb 80, 443 en 22 ingesteld zonder problemen) en via het tooltje van no-ip kan ik mijn computer voor de volle 5 minuten publiek bereiken 😛 Welke provider gebruikte je trouwens voor Dynamic DNS?

Geert15
Ervaren verkenner

Ik heb ook de siligence, maar daar krijg ik de port forwarding niet goed. Kunde daar geen handleiding van sturen? 🤪

De dyndns werkte wel in de tijd. Nu ff nimmeer in gebruik...

Grts

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen