annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dynamic DNS update onbetrouwbaar in Siligence TCG300 modem

Topic gestart op: 20-09-19 21h39

Antwoorden: 3 antwoorden

nigel04
Gewaardeerd verkenner

Dynamic DNS update onbetrouwbaar in Siligence TCG300 modem

Ik heb nu een een tijdje een Siligence TCG300 modem, ter vervanging van mijn CBN modem die soms uitviel bij hoge belasting.

Slecht nieuws: de vervanging is niet veel beter. In een eerdere post liet ik al weten dat ook dit toestel soms vastloopt.

Daarnaast heb ik net ontdekt dat de modem erin geslaagd is om een lokaal IP adres door te sturen naar mijn dynamic DNS provider.

Er valt duidelijk nog wat te verbeteren aan de stabiliteit van de Orange modems...

Bij Telenet en Proximus modems, zowel bij mij thuis als op het bedrijf, komen dit soort fratsen niet voor. (Zij laten trouwens ook MAC passthrough toe, waardoor dit soort services door een server kan afgehandeld worden.)

 

N.

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Cdt24801
Wijze
Wijze


@nigel04  schreef:

... knip ...

Bij Telenet en Proximus modems, zowel bij mij thuis als op het bedrijf, komen dit soort fratsen niet voor. (Zij laten trouwens ook MAC passthrough toe, waardoor dit soort services door een server kan afgehandeld worden.)

 

N.


Voor zover ik weet klopt dat toch niet voor wat betreft de Telenet HGW: daar is geen MAC passthrough op mogelijk hoor ..

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
nigel04
Gewaardeerd verkenner

Er is geen probleem met de Siligence modem DNS update.

Ik heb een firewall computer. Ik had de DNS updater (inadyn) op die computer uitgeschakeld na overgegaan te zijn van MAC passthrough naar DMZ o.w.v. de Siligence modem.

Maar uit een ver verleden was er nog een tweede updater (ddclient) die nog wel ingeschakeld stond. Nu is die uitgezet en verwacht ik geen problemen meer.

Dit is dus opgelost; sorry voor het vals alarm.

 

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@nigel04 

Geen probleem hoor Man Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen