annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ESCALATIE: Orange bridge modus.

Topic gestart op: 12-04-24 17h24

Antwoorden: 4 antwoorden

mindofmedia
Aspirant verkenner

ESCALATIE: Orange bridge modus.

OPGELOST

Beste,

Wij zijn met onze firma klant bij Orange. Omdat wij heel ons eigen netwerk hebben hebben we de bridgemodus geactiveerd op de orange modem/router.

Dat werkt perfect.

Echter om een of andere rare reden schakelt om de x zoveel tijd de bridgemodus terug uit, begint de orange modem terug zijn wifi uit te zenden etc.

Als gevolg dat ons eigen netwerk foutmeldingen begint te spuiten en weigert om te schakelen naar de backup internet provider (Proximus).

Ik weet perfect hoe ik de bridge modus kan inschakelen op jullie modem/router maar om een of andere reden aanvaard jullie modem mijn verbinding niet (192.168.0.1), ik krijg zoals verwacht wel een IP adres van jullie modem/router. Maar geraak dus niet ingelogd.

Ik belde hiervoor naar de klantendienst die op mijn factuur staat en van de 4 keer dat we dit al voorgehad hebben, hebben we dit reeds een paar keer moeten uitleggen, maar met wat begeleiding (waar de functie staat in de modem etc) kunnen ze de bridgemodus wel activeren.

Echter vandaag ging dat niet, de eerste agent hoorde het in keulen donderen en dacht ik dat op de wifi bezig was. Je kan het maar op zoveel verschillende manieren uitleggen en zelfs zijn eigen buur kende het niet volgens hem. Training ontbreekt blijkbaar op de business dienst. Ik bedank hem voor zijn diensten en leg af.

Ik bel terug, de jonathan, kent het wel, maar vertelt mij dat ze geen bridge modus mogen inschakelen, dus ik leg terug af om het aan een andere collega te vragen.

De laatste vrouwelijke collega die ik aan de lijn krijgt, kent bridge modus ook zoals Jonathan, maar vertelt mij hetzelfde ze mogen dit niet inschakelen. Ondanks alle andere keren hun collega's dat wel al konden voor mij.
Ik vertel haar ook dat ik dus geen toegang heb tot de modem, en dat nu mijn bedrijf zonder internet zit. Ze kan er niets aan doen, ondanks zij wel kan inloggen in de modem, buiten een email sturen naar een achterlichtende dienst die me binnen de 2 dagen ga terugbellen. Voor een business klant...

Ik bedankte voor haar hulp, maar als het zo zit zijn we even snel terug omgeschakeld naar Telenet.

Dus laatste kans hier, wie schakelt voor mij de bridge mode in, of nog beter waar kan ik enkel een modem krijgen. Ik heb helemaal geen router nodig omdat ik zoals gezegd onze eigen router gebruik. Zo niet waar kan ik opzeggen? Telenet en Proximus hechten duidelijk meer belang aan hun bedrijfsklanten.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
mindofmedia
Aspirant verkenner

Hallo,

@Gregory Nee de bridge modus schakelt zijn eigen altijd uit, geen idee waarom. Al merk ik het vaakst op na een stroomstoring. Dus de 192.168.100.1 werkt ook niet.

Maar ik heb het uiteindelijk zelf kunnen oplossen (wist niet dat deze community niet gemonitored wordt door Orange, maar verbaast me aan de andere kant dan ook weer niet).

Voor mocht mensen nog problemen hebben:

Blijkbaar werkt 192.168.0.1 enkel via de chrome browser.

Zorg nadat je de bridge modus inschakelt (je kabel uit je computer trekt) en enkel poort 4 aangesloten laat op je router.

Want ondanks dat normaal poort 1-3 uitgeschakeld zouden worden bij bridge modus kreeg mijn laptop het extern IP en mijn router een IP adres van 192.168.100.200.

Enfin na een uur of 2 sukkelen is het uiteindelijk gelukt. Ik kijk al uit naar de dag dat de vrije modem keuze erdoor komt, dat we al die bazaar routers van de providers kunnen buitensmijten.

Al heb ik persoonlijk zelden problemen met de bridge modus op de BBOX 3 van Proximus of de Telenet Router.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
mindofmedia
Aspirant verkenner

Hallo,

@Gregory Nee de bridge modus schakelt zijn eigen altijd uit, geen idee waarom. Al merk ik het vaakst op na een stroomstoring. Dus de 192.168.100.1 werkt ook niet.

Maar ik heb het uiteindelijk zelf kunnen oplossen (wist niet dat deze community niet gemonitored wordt door Orange, maar verbaast me aan de andere kant dan ook weer niet).

Voor mocht mensen nog problemen hebben:

Blijkbaar werkt 192.168.0.1 enkel via de chrome browser.

Zorg nadat je de bridge modus inschakelt (je kabel uit je computer trekt) en enkel poort 4 aangesloten laat op je router.

Want ondanks dat normaal poort 1-3 uitgeschakeld zouden worden bij bridge modus kreeg mijn laptop het extern IP en mijn router een IP adres van 192.168.100.200.

Enfin na een uur of 2 sukkelen is het uiteindelijk gelukt. Ik kijk al uit naar de dag dat de vrije modem keuze erdoor komt, dat we al die bazaar routers van de providers kunnen buitensmijten.

Al heb ik persoonlijk zelden problemen met de bridge modus op de BBOX 3 van Proximus of de Telenet Router.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@mindofmedia 

Blijkbaar werkt 192.168.0.1 enkel via de chrome browser.

Ik gebruik Edge, en dan nog alleen in private mode.  Ben niet zo voor chrome Google verzamelde jarenlang data van mensen die 'incognitomodus' gebruikten: hoe kan je echt anoniem...

Heb ook een tijd in bridge gewerkt.  Daarna terug zonder bridge, zonder wifi actief maar met twee mesh units in access point mode

Heb je echt die bridge nodig ?  Je kunt de range van de IP's toch aanpassen in de Orange router (eg 192.168.0.xxx veranderen)

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@mindofmedia  het is zoals @Gregory schrijft.

Hier kan je dat.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Gregory
Wijze
Wijze

Schijnt dat je toch op de modem geraakt als die in bridge staat.  je kunt inloggen op 192.168.100.1  Beheerdersinterface in bridge modus - Tribe (orange.be)

Verder vind je hier enkel klanten - geen Orange support.  Je kunt misschien eens proberen een prive bericht te zenden op Facebook/Messenger

Good luck

Leden met de meeste pluimen